Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Short shifter
Autor Wiadomość
nevercry 
Forumowicz


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Czarna Białostocka
Wysłany: 23-02-2012, 17:37   

Cytat:
przeczy, moment po górnej stronie przegubu lewarka musi być conajmniej równy momentowi w dolnej części. Moment w dolnej cześci się nie zmienia. Moment to siła razy ramię, więc skracając ramie automatycznie musisz przyłożyć większą siłę, tyle wykładu z fizyki.


Teoretyczny bełkot. Wiem jak wygląda teoria bo nie ma tu nic skomplikowanego. Jako, że drążka nie skrócisz to w ramach testu zrób coś odwrotnego czyli wydłuż go. Nałóż jakąś rurę na lewarek i sprawdź czy biegi będą lepiej wchodzić. Będziesz czuć tylko chrobotanie całego mechanizmu bo przy dłuższej dźwigni ciężej trafić na bieg. Teoria teorią ja wiem jak to wygląda w praktyce bo sprawdziłem. Biegi wchodzą z dużo większą kulturą przy krótszym drążku. I na marginesie dodam tylko, że łapanie drążka w połowie długości to nie to samo co jego skrócenie (inne ułożenie dłoni) więc póki nie złapiesz za krótszy drążek to nie zczaisz o co chodzi.
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-02-2012, 17:45   

Właśnie .. teorytyka nie idzie zawsze w parze z praktyką
nevercry napisał/a:
łapanie drążka w połowie długości to nie to samo co jego skrócenie

Własnie.... próbujesz ze skróconym i oceniasz
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 23-02-2012, 18:01   

Mi się lepiej wrzucało biegi jak łapałem drążek niżej. Wtedy może jest mniej precyzyjnie ale to nie znaczy że ciężej i trudniej. I tak na końcu cięgien od biegów są gumy, a skrzynia jakby sama wrzucała biegi gdy tylko poczuje delikatny opór- takie są moje odczucia.
Nie ma co gdybać i jutro skrócę drążek i nie będę się zbytnio tym przejmował. Jak coś nie wyjdzie to trudno a jak ma być lepiej to git. :mrgreen:
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
nevercry 
Forumowicz


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Czarna Białostocka
Wysłany: 23-02-2012, 18:20   

Cytat:
Nie ma co gdybać i jutro skrócę drążek i nie będę się zbytnio tym przejmował. Jak coś nie wyjdzie to trudno a jak ma być lepiej to git


Na pewno nie będzie gorzej. Jestem pewien, że będziesz zadowolony...
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-02-2012, 18:24   

Kto jest zadowolony ze skróconego drążka i zastosowanego

1- milo
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
nevercry 
Forumowicz


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Czarna Białostocka
Wysłany: 23-02-2012, 18:40   

no na pewno ja jestem z tego zadowolony i przypuszczam, że każdy będzie kto taki zabieg dla lewarka zafunduje...
_________________

 
 
Torp12 
Mitsumaniak


Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 2448
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-02-2012, 19:27   

nevercry Wyjmowales drazek czy cioles go w samochodzie??
_________________
Mój Rekin

Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 
 
 
nevercry 
Forumowicz


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Czarna Białostocka
Wysłany: 23-02-2012, 19:37   

Cytat:
nevercry Wyjmowales drazek czy cioles go w samochodzie??

Wyjmowałem. Musiałem wyjąć żeby go nagwintować bo nie chciałem dużej siły przykładać kiedy siedział w tych plastikach. Z wyjęciem jest kłopot przy śrubie która trzyma tą kulkę na której "giba" się cały drążek. Można wypchnąć tą śrubę odchylając delikatnie plastiki po lewej stronie. I tylko generalnie w tym tkwi delikatna trudność potem drążek wyskakuje bez problemu.
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 23-02-2012, 19:48   

Ja nic nie wyciągałem nagwintowałem i działa gwint 12
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
nevercry 
Forumowicz


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 66
Skąd: Czarna Białostocka
Wysłany: 23-02-2012, 19:59   

no ja tez m12 nagwintowałem drążek i gałkę ale bałem się tego robić na żywca. Wyjąłem, w imadło wkręciłem i czułem się pewnie ;]
_________________

 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 24-02-2012, 10:49   

Krótkie pytanie ile koledzy skracali ?
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 24-02-2012, 15:12   

Gwint z 10 obciąłem został 12 dogwintowałem drążek i gałkę zmiany biegów przegwintowałem na 12 głębiej czyli maxymalnie głęboko.
Gałka zmiany biegów obniżyła się około 6 cm
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 24-02-2012, 18:08   

nevercry, podstawy fizyki nazywasz bełkotem?
A nie wziąłes pod uwagę tego ze to co się dzieje po skroceniu drążka to tylko subiektywne odczucia? Mierzyłes siłomierzem opory przy wrzucaniu biegow przed i po tuningu, zeby modz nazwac zasadę działania dzwigni bełkotem?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-02-2012, 18:33   

Dziś jadąc próbowałem zmieniać biegi trzymając drążek u dołu. Faktycznie lepiej wyczuwa się biegi, i nie wiem czy ciężej szło, mówimy tu o zbyt małych "siłach" żeby miało to jakieś znaczenie w tym wypadku.
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 24-02-2012, 18:58   

Dodam dwa zdjęcia dla porównania :)


W GLSie miałem taki drążek.




Teraz mam taki, na pierwszy rzut oka widać że jest krótszy, na początku było mi dziwnie ale szybko zmieniłem zdanie, zupełnie inaczej wrzuca się biegi, krótko i bardziej precyzyjnie. Polecam taką zmianę.
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.