[EA2A/W 2.0] Short shifter |
Autor |
Wiadomość |
nevercry
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 66 Skąd: Czarna Białostocka
|
Wysłany: 23-02-2012, 17:37
|
|
|
Cytat: | przeczy, moment po górnej stronie przegubu lewarka musi być conajmniej równy momentowi w dolnej części. Moment w dolnej cześci się nie zmienia. Moment to siła razy ramię, więc skracając ramie automatycznie musisz przyłożyć większą siłę, tyle wykładu z fizyki. |
Teoretyczny bełkot. Wiem jak wygląda teoria bo nie ma tu nic skomplikowanego. Jako, że drążka nie skrócisz to w ramach testu zrób coś odwrotnego czyli wydłuż go. Nałóż jakąś rurę na lewarek i sprawdź czy biegi będą lepiej wchodzić. Będziesz czuć tylko chrobotanie całego mechanizmu bo przy dłuższej dźwigni ciężej trafić na bieg. Teoria teorią ja wiem jak to wygląda w praktyce bo sprawdziłem. Biegi wchodzą z dużo większą kulturą przy krótszym drążku. I na marginesie dodam tylko, że łapanie drążka w połowie długości to nie to samo co jego skrócenie (inne ułożenie dłoni) więc póki nie złapiesz za krótszy drążek to nie zczaisz o co chodzi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-02-2012, 17:45
|
|
|
Właśnie .. teorytyka nie idzie zawsze w parze z praktyką
nevercry napisał/a: | łapanie drążka w połowie długości to nie to samo co jego skrócenie |
Własnie.... próbujesz ze skróconym i oceniasz |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 23-02-2012, 18:01
|
|
|
Mi się lepiej wrzucało biegi jak łapałem drążek niżej. Wtedy może jest mniej precyzyjnie ale to nie znaczy że ciężej i trudniej. I tak na końcu cięgien od biegów są gumy, a skrzynia jakby sama wrzucała biegi gdy tylko poczuje delikatny opór- takie są moje odczucia.
Nie ma co gdybać i jutro skrócę drążek i nie będę się zbytnio tym przejmował. Jak coś nie wyjdzie to trudno a jak ma być lepiej to git. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
nevercry
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 66 Skąd: Czarna Białostocka
|
Wysłany: 23-02-2012, 18:20
|
|
|
Cytat: | Nie ma co gdybać i jutro skrócę drążek i nie będę się zbytnio tym przejmował. Jak coś nie wyjdzie to trudno a jak ma być lepiej to git |
Na pewno nie będzie gorzej. Jestem pewien, że będziesz zadowolony... |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-02-2012, 18:24
|
|
|
Kto jest zadowolony ze skróconego drążka i zastosowanego
1- milo |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
nevercry
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 66 Skąd: Czarna Białostocka
|
Wysłany: 23-02-2012, 18:40
|
|
|
no na pewno ja jestem z tego zadowolony i przypuszczam, że każdy będzie kto taki zabieg dla lewarka zafunduje... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Torp12
Mitsumaniak

Auto: Galant Elegance 2.0 Sedan 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 09 Gru 2010 Posty: 2448 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2012, 19:27
|
|
|
nevercry Wyjmowales drazek czy cioles go w samochodzie?? |
_________________ Mój Rekin
Escort 1.6 1987r 07.2013 -
Galant 2.0 2001r 12.2010 -
Daewoo Espero 1.5 1996r 07.2005-12.2010 sprzedany
 |
|
|
|
 |
nevercry
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 66 Skąd: Czarna Białostocka
|
Wysłany: 23-02-2012, 19:37
|
|
|
Cytat: | nevercry Wyjmowales drazek czy cioles go w samochodzie?? |
Wyjmowałem. Musiałem wyjąć żeby go nagwintować bo nie chciałem dużej siły przykładać kiedy siedział w tych plastikach. Z wyjęciem jest kłopot przy śrubie która trzyma tą kulkę na której "giba" się cały drążek. Można wypchnąć tą śrubę odchylając delikatnie plastiki po lewej stronie. I tylko generalnie w tym tkwi delikatna trudność potem drążek wyskakuje bez problemu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 23-02-2012, 19:48
|
|
|
Ja nic nie wyciągałem nagwintowałem i działa gwint 12 |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
nevercry
Forumowicz

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 66 Skąd: Czarna Białostocka
|
Wysłany: 23-02-2012, 19:59
|
|
|
no ja tez m12 nagwintowałem drążek i gałkę ale bałem się tego robić na żywca. Wyjąłem, w imadło wkręciłem i czułem się pewnie ;] |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 24-02-2012, 10:49
|
|
|
Krótkie pytanie ile koledzy skracali ? |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 24-02-2012, 15:12
|
|
|
Gwint z 10 obciąłem został 12 dogwintowałem drążek i gałkę zmiany biegów przegwintowałem na 12 głębiej czyli maxymalnie głęboko.
Gałka zmiany biegów obniżyła się około 6 cm |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 24-02-2012, 18:08
|
|
|
nevercry, podstawy fizyki nazywasz bełkotem?
A nie wziąłes pod uwagę tego ze to co się dzieje po skroceniu drążka to tylko subiektywne odczucia? Mierzyłes siłomierzem opory przy wrzucaniu biegow przed i po tuningu, zeby modz nazwac zasadę działania dzwigni bełkotem? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-02-2012, 18:33
|
|
|
Dziś jadąc próbowałem zmieniać biegi trzymając drążek u dołu. Faktycznie lepiej wyczuwa się biegi, i nie wiem czy ciężej szło, mówimy tu o zbyt małych "siłach" żeby miało to jakieś znaczenie w tym wypadku. |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 24-02-2012, 18:58
|
|
|
Dodam dwa zdjęcia dla porównania
W GLSie miałem taki drążek.
Teraz mam taki, na pierwszy rzut oka widać że jest krótszy, na początku było mi dziwnie ale szybko zmieniłem zdanie, zupełnie inaczej wrzuca się biegi, krótko i bardziej precyzyjnie. Polecam taką zmianę. |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
|