| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Jak wykonać regeneracje zacisków hamulcowych |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | corncholio [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-07-2011, 19:42   Jak wykonać regeneracje zacisków hamulcowych |   
 |  
               | 
 |  
               | Cześć, w związku z tym że padły mi hamulce i należy wymienić tłoczki, jeżeli to możliwe prosił bym o instruktarz jak wykonać coś takiego, na co należy zwrucić uwagę. Potrzebuje naprawić przednie i tylne zaciski w moim misiu. 
 Pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Zielu   Forumowicz
 
  
 Auto: Lancer'C60project&Eclipse
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 29 Kwi 2010
 Posty: 747
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-07-2011, 00:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myślę że tu masz całkiem nieźle wytłumaczone co i jak, nie jest to co prawda regeneracja stricte zacisków do Mitsubishi, ale zasada działania jest ta sama  Zapewne skorzysta wiele osób. http://forum.samnaprawiam...cowych-vt43.htm
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-07-2011, 07:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odkręcić zacisk z prowadnic, postawić swobodnie na klocku, iść do auta delikatnie i powoli nacviskac hamulce dopoki oslonka przeciwpyłowa sie nie wyprostuje, zaprzestać naciskania, zacisnąc blokade na przewodzie hamulcowym, otrzymywać poziom płynu hamulcowego pomiędzy min a max, odkrecic przewód elastyczny od zacisku, zacisk w uchyt ślusarski/imadło, palcami delikatnie zsuwamy osłone przeciwpyłową tłoczka odkrywając jego powierzchnie, przy sprawnym zacisku, tłoczek powinien wylecieć za pomoca paru mocnych uchwytów palcami rąk, jak nie daje rady, chwytamy za krawedż, która dociska klocek kombinerkami i staramy sie go wyciągnąć. Po usunięciu tłoka, sprawdzamy czy odpowietrznik da się poluzować jeżeli tak, działamy dalej, jeżeli osłonka przeciwpyłowa jest w porządku można ją zostawić, jak mam zamiar wymienić, to ją demontujemy, demontujemy uszczelniacz wewnętrzny, dokładnie czyścimy stalową wargę pomiędzy uszczelniaczem zgarniającym a wargą przeciwpyłową - ma się błyszczeć metal, tak samo dokładnie polerujemy wargę w której siedzi osłona przecipyłowa tłoczka, zmywaczem w sprayu myjemy całe bebechy które zasyfiliśmy czyszczeniem, zakładfamy nowy uszczelniacz tłoczka, smarujemy go i warge ktora znajduje sie pomiedzy nim a osłoną przeciwpylowa specjalnym smarem do montazy układów hamulcowych.
 W zależnośći od budowy zacisku, osłone przeciwpylowa zakładamy jako nastepna, albo po wcisnieciu tloczka, jezeli oslona jest zakladana zanim wsuniemy tloczoczek, to musimy sie zaopatrzyc w kogos do pomocy co nam pomoze rozszerzyc gumke i wsunąć tłok, po poskładaniu wszystkiego do kupy, zakrecamy przewod hamulcowy do zacisku, puszsczamy zacisk przewodu elastycznego, zacisk dokrecamy do zwrotnicy (nie zapominamy o klockach), mozemy wstepnie odpowietrzyc
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Thou   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Galant
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 02 Wrz 2009
 Posty: 24
 Skąd: zza kierownicy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-11-2011, 08:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy taki smar się nada do suwaków, http://allegro.pl/smar-mi...1915445069.html ? które są w strzemionach? Gdzieś ktoś o tym wspominał, ale nie mogę teraz znaleźć gdzie. Ostatnio kupiłem tubkę takiego smaru i sam nie wiem bo w sklepie gościu powiedział, że to się stosuje do klem, ale do zacisków też może być :] |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | szkuba   Forumowicz
 
 Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 27 Sie 2007
 Posty: 190
 Skąd: Bydgoszcz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-02-2012, 21:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Proponuję zajrzeć tu:Hamulce.net - smary trochę przydługie ale słusznie napisane  dzięki wyczyszczeniu piasty na biało i posmarowaniu miedzią pozbyłem się wibracji od jakiś (odpukać ) kilkuset km |  
				| _________________ Kuba
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Zielu   Forumowicz
 
  
 Auto: Lancer'C60project&Eclipse
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 29 Kwi 2010
 Posty: 747
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-02-2012, 22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Generalnie do zacisków, prowadnic b. dobry i polecany jest smar ATE, np: http://allegro.pl/smar-at...2095496391.html
 Stosuje się również specjalny smar do samych tłoczków i nowych gumek lub zamiast niego używa płynu hamulcowego.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-02-2012, 12:35 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Zielu napisał/a: |  	  | specjalny smar do samych tłoczków i nowych gumek lub zamiast niego używa płynu hamulcowego | 
 nie zamiast - do gum stosuje się smar silikonowy a do tłoczka faktycznie płyn hamulcowy
 czyli jedno i drugie trzeba mieć
 do prowadnic ostatnio zamiast miedzianego użyłem syntetycznego - zobaczymy jak się spisze (wygląd jest taki sam, jak tego z saszetki dołączanej do zestawów naprawczych dobrych firm)
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Zielu   Forumowicz
 
  
 Auto: Lancer'C60project&Eclipse
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 29 Kwi 2010
 Posty: 747
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-02-2012, 19:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właściwie do tłoczków używamy samego płynu hamulcowego, a do gumek tłoczka, smaru silikonowego w małych saszetkach, a do samych prowadnic uważam że najlepiej ten smar ATE. W żadnym wypadku nie powinno się stosować smaru miedzianego do zacisków, podobno źle działa na gumy. Jest za to dobry do smarowaia styku piast i tarcz itd.  W sklepach to z kolei różnie polecają, ja raz usłyszałem że krem nivea będzie dobry..   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | krzychu   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 141 razy
 Dołączył: 21 Kwi 2008
 Posty: 12611
 Skąd: Bielsko-Biała
 
 | 
            
               |  Wysłany: 08-10-2013, 06:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podciągnę temat. Chcę zrobić remont hamulców. Z tyłu zwichrowałem tarcze więc pewnie tłoczek albo prowadniczka zablokowana jest. Z tego co widzę będę potrzebował: 
 - 2 kobyłki pod samochód (opcja) + podnośnik typu żaba niski profil (opcja)
 - klucz do przewodów hamulcowych, oczkowy otwarty - jaki rozmiar?
 - zestaw naprawczy do zacisków (rozumiem 3 gumy, oring) prowadniczki też?
 - pastę ATE do posmarowania prowadniczek i wciśnięcia tłoczka, a do piasty smar miedziany?
 - czujnik zegarowy + statyw magnetyczny (gdzie ten magnes mam przymocować?)
 - tarcze, klocki, szczęki od ręcznego + 1l płynu wystarczy?
 - jakiś zestaw do malowania (widziałem farba, utwardzacz, spray do czyszczenia/odtłuszczania)
 - zacisk do przewodów? Czy jakieś zastępstwo?
 
 Coś jeszcze powinienem mieć?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | savagger995   Forumowicz
 Savagger
 
 Auto: Galant 99', 6a13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Lis 2014
 Posty: 206
 Skąd: Iłża
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-01-2018, 16:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnio zauważyłem że w tylnim lewym kole nie do końca puszcza chyba tłoczek dlatego wszystko się nagrzewa. Potrzebuję zestawu do regeneracji  galant  z przodu zaciski dwu-tłoczkowe z tyłu jedno. Jaki zestaw wybrać ? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-01-2018, 08:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Frenkit lub oryginał |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |