Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wykonać regeneracje zacisków hamulcowych
Autor Wiadomość
corncholio
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2011, 20:42   Jak wykonać regeneracje zacisków hamulcowych

Cześć, w związku z tym że padły mi hamulce i należy wymienić tłoczki, jeżeli to możliwe prosił bym o instruktarz jak wykonać coś takiego, na co należy zwrucić uwagę. Potrzebuje naprawić przednie i tylne zaciski w moim misiu.

Pozdrawiam
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-2011, 01:32   

Myślę że tu masz całkiem nieźle wytłumaczone co i jak, nie jest to co prawda regeneracja stricte zacisków do Mitsubishi, ale zasada działania jest ta sama :) Zapewne skorzysta wiele osób.
http://forum.samnaprawiam...cowych-vt43.htm
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-07-2011, 08:40   

Odkręcić zacisk z prowadnic, postawić swobodnie na klocku, iść do auta delikatnie i powoli nacviskac hamulce dopoki oslonka przeciwpyłowa sie nie wyprostuje, zaprzestać naciskania, zacisnąc blokade na przewodzie hamulcowym, otrzymywać poziom płynu hamulcowego pomiędzy min a max, odkrecic przewód elastyczny od zacisku, zacisk w uchyt ślusarski/imadło, palcami delikatnie zsuwamy osłone przeciwpyłową tłoczka odkrywając jego powierzchnie, przy sprawnym zacisku, tłoczek powinien wylecieć za pomoca paru mocnych uchwytów palcami rąk, jak nie daje rady, chwytamy za krawedż, która dociska klocek kombinerkami i staramy sie go wyciągnąć.
Po usunięciu tłoka, sprawdzamy czy odpowietrznik da się poluzować jeżeli tak, działamy dalej, jeżeli osłonka przeciwpyłowa jest w porządku można ją zostawić, jak mam zamiar wymienić, to ją demontujemy, demontujemy uszczelniacz wewnętrzny, dokładnie czyścimy stalową wargę pomiędzy uszczelniaczem zgarniającym a wargą przeciwpyłową - ma się błyszczeć metal, tak samo dokładnie polerujemy wargę w której siedzi osłona przecipyłowa tłoczka, zmywaczem w sprayu myjemy całe bebechy które zasyfiliśmy czyszczeniem, zakładfamy nowy uszczelniacz tłoczka, smarujemy go i warge ktora znajduje sie pomiedzy nim a osłoną przeciwpylowa specjalnym smarem do montazy układów hamulcowych.
W zależnośći od budowy zacisku, osłone przeciwpylowa zakładamy jako nastepna, albo po wcisnieciu tloczka, jezeli oslona jest zakladana zanim wsuniemy tloczoczek, to musimy sie zaopatrzyc w kogos do pomocy co nam pomoze rozszerzyc gumke i wsunąć tłok, po poskładaniu wszystkiego do kupy, zakrecamy przewod hamulcowy do zacisku, puszsczamy zacisk przewodu elastycznego, zacisk dokrecamy do zwrotnicy (nie zapominamy o klockach), mozemy wstepnie odpowietrzyc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Thou 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: zza kierownicy
Wysłany: 02-11-2011, 08:09   

Czy taki smar się nada do suwaków, http://allegro.pl/smar-mi...1915445069.html ? które są w strzemionach? Gdzieś ktoś o tym wspominał, ale nie mogę teraz znaleźć gdzie. Ostatnio kupiłem tubkę takiego smaru i sam nie wiem bo w sklepie gościu powiedział, że to się stosuje do klem, ale do zacisków też może być :]
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 28-02-2012, 21:28   

Proponuję zajrzeć tu:Hamulce.net - smary trochę przydługie ale słusznie napisane ;) dzięki wyczyszczeniu piasty na biało i posmarowaniu miedzią pozbyłem się wibracji od jakiś (odpukać ) kilkuset km
_________________
Kuba
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2012, 22:12   

Generalnie do zacisków, prowadnic b. dobry i polecany jest smar ATE, np:
http://allegro.pl/smar-at...2095496391.html
Stosuje się również specjalny smar do samych tłoczków i nowych gumek lub zamiast niego używa płynu hamulcowego.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 29-02-2012, 12:35   

Zielu napisał/a:
specjalny smar do samych tłoczków i nowych gumek lub zamiast niego używa płynu hamulcowego

nie zamiast - do gum stosuje się smar silikonowy a do tłoczka faktycznie płyn hamulcowy
czyli jedno i drugie trzeba mieć
do prowadnic ostatnio zamiast miedzianego użyłem syntetycznego - zobaczymy jak się spisze (wygląd jest taki sam, jak tego z saszetki dołączanej do zestawów naprawczych dobrych firm)
 
 
Zielu 
Forumowicz


Auto: Lancer'C60project&Eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 747
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-02-2012, 19:54   

Właściwie do tłoczków używamy samego płynu hamulcowego, a do gumek tłoczka, smaru silikonowego w małych saszetkach, a do samych prowadnic uważam że najlepiej ten smar ATE. W żadnym wypadku nie powinno się stosować smaru miedzianego do zacisków, podobno źle działa na gumy. Jest za to dobry do smarowaia styku piast i tarcz itd. :wink: W sklepach to z kolei różnie polecają, ja raz usłyszałem że krem nivea będzie dobry.. :lol:
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-10-2013, 07:36   

Podciągnę temat. Chcę zrobić remont hamulców. Z tyłu zwichrowałem tarcze więc pewnie tłoczek albo prowadniczka zablokowana jest. Z tego co widzę będę potrzebował:

- 2 kobyłki pod samochód (opcja) + podnośnik typu żaba niski profil (opcja)
- klucz do przewodów hamulcowych, oczkowy otwarty - jaki rozmiar?
- zestaw naprawczy do zacisków (rozumiem 3 gumy, oring) prowadniczki też?
- pastę ATE do posmarowania prowadniczek i wciśnięcia tłoczka, a do piasty smar miedziany?
- czujnik zegarowy + statyw magnetyczny (gdzie ten magnes mam przymocować?)
- tarcze, klocki, szczęki od ręcznego + 1l płynu wystarczy?
- jakiś zestaw do malowania (widziałem farba, utwardzacz, spray do czyszczenia/odtłuszczania)
- zacisk do przewodów? Czy jakieś zastępstwo?

Coś jeszcze powinienem mieć?
 
 
savagger995 
Forumowicz
Savagger

Auto: Galant 99', 6a13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lis 2014
Posty: 204
Skąd: Iłża
Wysłany: 15-01-2018, 16:37   

Ostatnio zauważyłem że w tylnim lewym kole nie do końca puszcza chyba tłoczek dlatego wszystko się nagrzewa. Potrzebuję zestawu do regeneracji galant z przodu zaciski dwu-tłoczkowe z tyłu jedno. Jaki zestaw wybrać ?
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-01-2018, 08:49   

Frenkit lub oryginał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.