Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] PROBLEM - ALTERNATOR
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-03-2012, 06:50   

wonsz, sprawdź masę silnika i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem a alternatorem i rozrusznikiem. Na początku zmierz ładowanie pomiędzy plusem akumulatora i masą silnika, jeśli będzie wyższe, to na pewno gdzieś nie łączy główna masa pomiędzy akumulatorem a silnikiem.
Napięcie ładowanie niby mieści się w normie ale przeważnie jest około 14.3 14,6V.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 02-03-2012, 19:35   

to napisz do moda o dostęp
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
wicek 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 347
Skąd: Sulechów
Wysłany: 05-03-2012, 18:29   

wonsz, i jak tam wyjaśniła się sytuacja? U mnie dźwięk był podobny tylko 4 razy głośniejszy dzisiaj mechanik zaglądnął ściągnął paski i okazało się ze to napinacz od paska wspomagania-klimatyzacji, a konkretnie łożysko. Łożyska nie można wymienić trzeba nowy napinacz.
 
 
 
wonsz 
Mitsumaniak
Ultras Sur


Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-03-2012, 23:32   

No ja w tym tygodniu jadę na wymianę rozrządu i pasków klinowych, może z tego coś wyjdzie, jak nie to będę musiał szukać dalej.
_________________
2.5V6 Tiptronik. BRC P&D.
 
 
 
Jarcev 
Forumowicz
Dead before dishonor

Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 212
Skąd: KAtowice
Wysłany: 09-03-2012, 19:05   

Podłącze sie pod temat , dzis wyjechałem po dwóch dniach Galem z garazu , przejechałem ok 40 km ,( Holowanie zaprzyjaznionego japonczyka ) , pozmialismy sie ze japonczyk a sie zepsuł i powrót do domu. Stanałem na skrzyzowaniu- ruszam - Zegary gasną i silnik tez prawie ale odpuszczam gaz i zegary swiecą silnik chodzi, druga próba to samo , a trzecim razem gaz prawie do podłogi i lipa - silnik zgasł - prąd odcięty. Po ponownym odpaleniu niby wszytsko w porządku , dojechał normalnie te 100 metrów na parking i teraz stoi. Czy to juz oznaki słabego aku czy moze co innego? Szykuje mi sie trasa 2 razy po 980 km wszytsko zrobione na cacy a tu taka niespodzianka .

edit / wszytsko gra , przetarł sie kabel od alarmu odcinający prąd ;)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 04-05-2012, 18:57   

Witam, mam pewien plan (pochwalę się jak się go uda zrealizować). Realizację zaczynam od zbierania potrzebnych informacji.

Na początek muszę wiedzieć czy alternator od Galanta Diesla będzie pasował do mojej benzyny (ea2a)?

Dodatkowo proszę o informację jakiej mocy jest alternator w Dieslu.

Dziękuję :)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 04-05-2012, 19:26   

jAZZMAN napisał/a:
Dodatkowo proszę o informację jakiej mocy jest alternator w Dieslu.

Alternator w dieslu ma moc 100/120 A
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-05-2012, 19:36   

W kwestii elektrycznej alternator z diesla posiada dwupinową kostke sygnałową, natomiast alternator z 2.0 posiada tę kostke 4-o pinowa, najprawdopodoniej jest też inne osadzenie koła pasowego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 04-05-2012, 22:23   

jAZZMAN napisał/a:
Na początek muszę wiedzieć czy alternator od Galanta Diesla będzie pasował do mojej benzyny (ea2a)?


Diesel i benzyna maja różne alrernatory i mechanocznie i elektrycznie.
_________________
Elektronik dewastator :)
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A
 
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 05-05-2012, 09:38   

Dzięki chłopaki.

A orientujecie się, z czego można dopasować mocniejszy alternator? (niż montowany fabrycznie w EA2A).

Mam na myśli szybką i prostą adaptację - nie posiadam żadnych specjalistycznych sprzętów ani narzędzi. Dysponuję tylko podręczną skrzynką z narzędziami i wiertarką.
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
gawron 
Mitsumaniak
gawron


Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 681
Skąd: Radom
Wysłany: 07-05-2012, 11:22   

13,9 V to poprawne ładowanie w Galancie w innych autach jest więcej ale w Galancie komputer zawiaduje ładowaniem i reguluje tak że bez różnicy czy jest włączone wszystko co się da w samochodzie czy nic -ładowanie jest 13,8/13,9 v i jest poprawne. wiem na pewno bo w pracy zajmujemy się tylko naprawa alternatorów i rozruszników i przetestowaliśmy gala i takie właśnie są wyniki.

[ Dodano: 07-05-2012, 11:32 ]
Jazzman podaj mi numer z twojego alternatora jak masz to ci sprawdze. Ale już ten temat przerabiałem u kolegi więc najlepije by ci pasował od 2.4 GDI ma 100A i rozstaw uchwytów pasuje a jeśli byś wziął od 2,5 to trzeba kombinowac z rozstawem ale kostki we wszystkich 3 sa takie same.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-05-2012, 15:52   

gawron napisał/a:
13,9 V to poprawne ładowanie w Galancie
gawron napisał/a:
jest 13,8/13,9 v i jest poprawne
U mnie jest 14,51 z włączonymi odbiornikami, a 14,52 z wyłączonymi.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 07-05-2012, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-05-2012, 17:20   

Z tego, co się orientuję, to napięcie ładowania o wartości 13,9V jest dolną granicą właściwego ładowania akumulatora 12V. Więc raczej jest to trochę dziwne, by takie ładowanie było normą w jakimś aucie. Ja szczerze mówiąc, nigdy się z takim ładowaniem w sprawnym alternatorze jeszcze nie spotkałem a już kilka sztuk z różnych marek aut remontowałem.
 
 
eddisson 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 166
Skąd: Szn
Wysłany: 07-05-2012, 20:45   

To specyfikacja z WM dla napięć ładowania:



ECU silnika sam sobie reguluję napięcie ładowania kontrolując wzbudzenie (terminal FR) i zadając poprawkę (terminal G)



Też miałem problem z alternatorem. Przed wymianą regulatora było około 14,3V a po wstawieniu nowego (zamiennika) było 13,9V. Ale należy wziąć pod uwagę, że temperatura była inna i stan naładowania akumulatora.
 
 
 
jAZZMAN 
Mitsumaniak


Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 2155
Skąd: Sz-n
Wysłany: 30-05-2012, 19:14   

Nie mam sposobności wejść pod auto i odszukać tabliczki znamionowej na alternatorze.

Potrzebuję dodatkowych 20-30 Amper i nasuwa mi się pytanie czy zamienić alternator zgodnie z sugestią gawron na mocniejszy od 2.4 GDI... ewentualnie... jaka jest szansa aby gdzieś założyć dodatkowy alternator? Zdaję sobie sprawę iż zapewne trzeba będzie zrobić jakąś modyfikację.

[ Dodano: 31-05-2012, 10:58 ]
Na chwilę obecną zawieszam swój projekt z dodatkowym prądem w miśku :)
_________________
uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.