[EAxx] PROBLEM - ALTERNATOR |
Autor |
Wiadomość |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-03-2012, 06:50
|
|
|
wonsz, sprawdź masę silnika i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem a alternatorem i rozrusznikiem. Na początku zmierz ładowanie pomiędzy plusem akumulatora i masą silnika, jeśli będzie wyższe, to na pewno gdzieś nie łączy główna masa pomiędzy akumulatorem a silnikiem.
Napięcie ładowanie niby mieści się w normie ale przeważnie jest około 14.3 14,6V. |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 02-03-2012, 19:35
|
|
|
to napisz do moda o dostęp |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
wicek
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 347 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 05-03-2012, 18:29
|
|
|
wonsz, i jak tam wyjaśniła się sytuacja? U mnie dźwięk był podobny tylko 4 razy głośniejszy dzisiaj mechanik zaglądnął ściągnął paski i okazało się ze to napinacz od paska wspomagania-klimatyzacji, a konkretnie łożysko. Łożyska nie można wymienić trzeba nowy napinacz. |
|
|
|
 |
wonsz
Mitsumaniak Ultras Sur

Auto: Galant 2.5V6 sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-03-2012, 23:32
|
|
|
No ja w tym tygodniu jadę na wymianę rozrządu i pasków klinowych, może z tego coś wyjdzie, jak nie to będę musiał szukać dalej. |
_________________ 2.5V6 Tiptronik. BRC P&D. |
|
|
|
 |
Jarcev
Forumowicz Dead before dishonor
Auto: Mitsubishi lancer 08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 212 Skąd: KAtowice
|
Wysłany: 09-03-2012, 19:05
|
|
|
Podłącze sie pod temat , dzis wyjechałem po dwóch dniach Galem z garazu , przejechałem ok 40 km ,( Holowanie zaprzyjaznionego japonczyka ) , pozmialismy sie ze japonczyk a sie zepsuł i powrót do domu. Stanałem na skrzyzowaniu- ruszam - Zegary gasną i silnik tez prawie ale odpuszczam gaz i zegary swiecą silnik chodzi, druga próba to samo , a trzecim razem gaz prawie do podłogi i lipa - silnik zgasł - prąd odcięty. Po ponownym odpaleniu niby wszytsko w porządku , dojechał normalnie te 100 metrów na parking i teraz stoi. Czy to juz oznaki słabego aku czy moze co innego? Szykuje mi sie trasa 2 razy po 980 km wszytsko zrobione na cacy a tu taka niespodzianka .
edit / wszytsko gra , przetarł sie kabel od alarmu odcinający prąd |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=zczgh2hM_KE
 |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 04-05-2012, 18:57
|
|
|
Witam, mam pewien plan (pochwalę się jak się go uda zrealizować). Realizację zaczynam od zbierania potrzebnych informacji.
Na początek muszę wiedzieć czy alternator od Galanta Diesla będzie pasował do mojej benzyny (ea2a)?
Dodatkowo proszę o informację jakiej mocy jest alternator w Dieslu.
Dziękuję |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 04-05-2012, 19:26
|
|
|
jAZZMAN napisał/a: | Dodatkowo proszę o informację jakiej mocy jest alternator w Dieslu. |
Alternator w dieslu ma moc 100/120 A |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-05-2012, 19:36
|
|
|
W kwestii elektrycznej alternator z diesla posiada dwupinową kostke sygnałową, natomiast alternator z 2.0 posiada tę kostke 4-o pinowa, najprawdopodoniej jest też inne osadzenie koła pasowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 04-05-2012, 22:23
|
|
|
jAZZMAN napisał/a: | Na początek muszę wiedzieć czy alternator od Galanta Diesla będzie pasował do mojej benzyny (ea2a)? |
Diesel i benzyna maja różne alrernatory i mechanocznie i elektrycznie. |
_________________ Elektronik dewastator
2 x EA5A,
1x EA2A,
2x D53A |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 05-05-2012, 09:38
|
|
|
Dzięki chłopaki.
A orientujecie się, z czego można dopasować mocniejszy alternator? (niż montowany fabrycznie w EA2A).
Mam na myśli szybką i prostą adaptację - nie posiadam żadnych specjalistycznych sprzętów ani narzędzi. Dysponuję tylko podręczną skrzynką z narzędziami i wiertarką. |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
gawron
Mitsumaniak gawron

Auto: Galant 01' 2.5v6 Avance Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Sie 2011 Posty: 681 Skąd: Radom
|
Wysłany: 07-05-2012, 11:22
|
|
|
13,9 V to poprawne ładowanie w Galancie w innych autach jest więcej ale w Galancie komputer zawiaduje ładowaniem i reguluje tak że bez różnicy czy jest włączone wszystko co się da w samochodzie czy nic -ładowanie jest 13,8/13,9 v i jest poprawne. wiem na pewno bo w pracy zajmujemy się tylko naprawa alternatorów i rozruszników i przetestowaliśmy gala i takie właśnie są wyniki.
[ Dodano: 07-05-2012, 11:32 ]
Jazzman podaj mi numer z twojego alternatora jak masz to ci sprawdze. Ale już ten temat przerabiałem u kolegi więc najlepije by ci pasował od 2.4 GDI ma 100A i rozstaw uchwytów pasuje a jeśli byś wziął od 2,5 to trzeba kombinowac z rozstawem ale kostki we wszystkich 3 sa takie same. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 07-05-2012, 15:52
|
|
|
gawron napisał/a: | 13,9 V to poprawne ładowanie w Galancie |
gawron napisał/a: | jest 13,8/13,9 v i jest poprawne | U mnie jest 14,51 z włączonymi odbiornikami, a 14,52 z wyłączonymi. |
Ostatnio zmieniony przez Hugo 07-05-2012, 22:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-05-2012, 17:20
|
|
|
Z tego, co się orientuję, to napięcie ładowania o wartości 13,9V jest dolną granicą właściwego ładowania akumulatora 12V. Więc raczej jest to trochę dziwne, by takie ładowanie było normą w jakimś aucie. Ja szczerze mówiąc, nigdy się z takim ładowaniem w sprawnym alternatorze jeszcze nie spotkałem a już kilka sztuk z różnych marek aut remontowałem. |
|
|
|
 |
eddisson
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 166 Skąd: Szn
|
Wysłany: 07-05-2012, 20:45
|
|
|
To specyfikacja z WM dla napięć ładowania:
ECU silnika sam sobie reguluję napięcie ładowania kontrolując wzbudzenie (terminal FR) i zadając poprawkę (terminal G)
Też miałem problem z alternatorem. Przed wymianą regulatora było około 14,3V a po wstawieniu nowego (zamiennika) było 13,9V. Ale należy wziąć pod uwagę, że temperatura była inna i stan naładowania akumulatora. |
|
|
|
 |
jAZZMAN
Mitsumaniak

Auto: Samochód mam czterokołowy.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 2155 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 30-05-2012, 19:14
|
|
|
Nie mam sposobności wejść pod auto i odszukać tabliczki znamionowej na alternatorze.
Potrzebuję dodatkowych 20-30 Amper i nasuwa mi się pytanie czy zamienić alternator zgodnie z sugestią gawron na mocniejszy od 2.4 GDI... ewentualnie... jaka jest szansa aby gdzieś założyć dodatkowy alternator? Zdaję sobie sprawę iż zapewne trzeba będzie zrobić jakąś modyfikację.
[ Dodano: 31-05-2012, 10:58 ]
Na chwilę obecną zawieszam swój projekt z dodatkowym prądem w miśku |
_________________ uɐɯzzɐɾ - ɯɐıʍɐɹpzod
 |
|
|
|
 |
|