[2.8 TD] reduktor |
Autor |
Wiadomość |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:18 [2.8 TD] reduktor
|
|
|
witam mam wielką prośbę może ktoś ma nr łożyska reduktora od strony tylnego wały z góry wielkie dzięki |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:39
|
|
|
wielkie dzięki poszukam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 02-01-2012, 23:01 Re: reduktor
|
|
|
marcin d napisał/a: | witam mam wielką prośbę może ktoś ma nr łożyska reduktora od strony tylnego wały z góry wielkie dzięki |
A co ci się tym łożyskiem stało? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 03-01-2012, 11:33
|
|
|
a przypadkiem nie chodzi o taka śmieszna i droga tuleję a nie łożysko
pewnie masz luz na wyjściu wału |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 03-01-2012, 20:37
|
|
|
A co Ci się dzieje? Jakie masz objawy? Na wyjściu jest tuleja ślizgowa, cześć raczej nie dostępna solo, w katalogach wraz z obudową. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 03-01-2012, 21:06
|
|
|
witam wszystkich wczoraj wymieniałem krzyżak na tylnym wale od strony mostu bo się trochę rozsypał i przy okazji sprawdziłem resztę krzyżaków i wyczułem lekki luz właśnie na wyjściu z reduktora przypuszczałem że to łożysko nie rozbierałem tego i nie wiem czy tam jest jakaś tulejka ślizgowa czy zużycie tej tulei dało by takie odczucie? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 03-01-2012, 21:27
|
|
|
marcin d napisał/a: | witam wszystkich wczoraj wymieniałem krzyżak na tylnym wale od strony mostu bo się trochę rozsypał i przy okazji sprawdziłem resztę krzyżaków i wyczułem lekki luz właśnie na wyjściu z reduktora przypuszczałem że to łożysko nie rozbierałem tego i nie wiem czy tam jest jakaś tulejka ślizgowa czy zużycie tej tulei dało by takie odczucie? |
To nie łozysko, tylko luz mniedzy tuleja w reduktorze a czopem wału, ktory wchodzi w reduktor. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
marcin d
Forumowicz
Auto: pajero2800td 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2011 Posty: 46 Skąd: wieprz
|
Wysłany: 03-01-2012, 21:33
|
|
|
jeszcze jedno pytanko jaki luz jest tolerowany patrzyłem w necie za obudowę wołają 450 u mnie jest minimalny i chyba poczekam na promocje obudów |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2012, 10:00
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | marcin d napisał/a: | witam wszystkich wczoraj wymieniałem krzyżak na tylnym wale od strony mostu bo się trochę rozsypał i przy okazji sprawdziłem resztę krzyżaków i wyczułem lekki luz właśnie na wyjściu z reduktora przypuszczałem że to łożysko nie rozbierałem tego i nie wiem czy tam jest jakaś tulejka ślizgowa czy zużycie tej tulei dało by takie odczucie? |
To nie łozysko, tylko luz mniedzy tuleja w reduktorze a czopem wału, ktory wchodzi w reduktor. |
Czym to grozi ?
Pytam ponieważ mam problem z reduktorem w 2.8 manual.
I chyba bedę go rozbierał
Ciekną uszczelniecze na wałach (to myslę pikuś)
Głównym problemem jest to że nie mogę go włączyć, tj. z 4HLC nie wchodzi na luz i nie daje się zapiąć ostatnie położenie 4 LLC.
Tak było jak kupiłem , auto przyjachało z francji, ale widać po silikonie który jest w koło obudowy reduktora że ktoś tam pazury wkładał już i pewnie coś z.............ł
Z góry dziękuję za wskazówki
Artur |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 11-03-2012, 11:13
|
|
|
wywalona tuleja to wibracje na wale które przenoszą się na całe auto-masaż za dardmo |
|
|
|
 |
U-96
Forumowicz
Auto: Pajero 2.8 TD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 260 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 11-03-2012, 14:58
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | wywalona tuleja to wibracje na wale które przenoszą się na całe auto-masaż za dardmo |
No to wszystko by wyjaśniało...........
przenosi mi wibracje na nadwozie aż wszystko brzęczy
2 ptania lukas 78:
Czy ten luz jest wyczuwalny recznie na wale,
czy dopiero jak rozbiorę reduktor to sprawdzę ?
Ile może kosztować nowa tuleja ? |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
lukas 78
Forumowicz

Auto: pajero 2,5 tdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 814 Skąd: Szepietowo/Hamburg
|
Wysłany: 11-03-2012, 15:07
|
|
|
lekki luz tam musi być jak weźmiesz ręką za wał flansza wału siedzi na wielowpuście
tuleja występuje chyba tylko z obudową i kosztuje w serwisie 360 dolarów
musisz wyjąć i dotoczyć coś sobie |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-03-2012, 13:21
|
|
|
lukas 78 napisał/a: | lekki luz tam musi być jak weźmiesz ręką za wał flansza wału siedzi na wielowpuście
tuleja występuje chyba tylko z obudową i kosztuje w serwisie 360 dolarów
musisz wyjąć i dotoczyć coś sobie |
Miałem podobny objaw i rozumowałem tak jak Ty. Wyciągałem tuleję z obudowy reduktora. Tuleja sama w sobie jest dwuwarstwowa(inny metal jest po stronie zewnętrznej a inny po wewnątrz) i dzielona (składa się z dwóch pozacinanych części). Dorobiłem mosiężną ale na szczęście nie założyłem. Okazało się problem był w krzyżaku z tym, że luzu nie było, krzyżak zablokował się w jednej pozycji i stąd pochodziły potępieńcze piski i wibracje. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
|