Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
gwizdanie turbiny
Autor Wiadomość
Mariusz4 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-06-2011, 13:41   

tez slyszalem turbine, zwlaszcza w garazu. zglosilem w aso plichta w gdynii - wymienili turbine bez problemu (gwarancja). dodam, ze staramy sie dbac o turbine i nigdy po szybkiej jezdzie nie wylanczamy od razu silnika. panowie z aso powiedzieli, ze dosc duzo juz turbin wymienili. ciekawa jest tez cen nowej turbiny - ponad 13 tys zl :shock:

pozdrawiam,
Mariusz

ps
sorki za brak polskıch liter
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 16-06-2011, 14:50   

Mariusz4 napisał/a:
ze staramy sie dbac o turbine i nigdy po szybkiej jezdzie nie wylanczamy od razu silnika

Nie tylko.
Bardzo waznym jest tez aby pamietac ze mozna drastycznie skrocic zycie turbo deptaniem po zimnym,kiedy to olej nie osiagnal wlasciwych parametrow i nie smaruje optymalnie lozysk.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
Mariusz4 
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-06-2011, 18:06   

po ruszeniu wyswietlacz mamy ustawiony na temp silnika, samochod jest garazowany + rano nie ma szans na 'deptanie' z powodu korkow :|

pozdrawiam,
Mariusz
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 17-06-2011, 00:47   

Mariusz4 napisał/a:
po ruszeniu wyswietlacz mamy ustawiony na temp silnika, samochod jest garazowany + rano nie ma szans na 'deptanie' z powodu korkow :|

pozdrawiam,
Mariusz
W moim odpukac, przy 105 tys km nadal bez gwizdania.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-03-2012, 19:13   

Czy 2-3 litry dolewki oleju 5w30 na 12 tys. km to norma? Czy raczej turbina się kończy?
Żadnych innych objawów nie widzę, może jak się wsłucham to ją trochę słyszę ale bez uciążliwości. Jazda raczej w mieście, głównie niedogrzany - szczególnie zimą. Kilka razy w roku trasa i tam prędkości podróży około 100-140.
Czy ktoś w Was wymieniał turbinę po gwarancji? Jaki to koszt?
 
 
desti 
Forumowicz

Auto: CLS320black, 911(997)4S, Qq+2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 327
Skąd: Chojnice
Wysłany: 13-03-2012, 19:59   

u mnie w Grandisie ten Vieśwagenowski disel to bierze w okolicach 0,5l na 4-5tyś km a raczej delikatnie nie jest używany
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 13-03-2012, 21:40   

yesko napisał/a:
Czy 2-3 litry dolewki oleju 5w30 na 12 tys. km to norma? Czy raczej turbina się kończy?
Żadnych innych objawów nie widzę, może jak się wsłucham to ją trochę słyszę ale bez uciążliwości. Jazda raczej w mieście, głównie niedogrzany - szczególnie zimą. Kilka razy w roku trasa i tam prędkości podróży około 100-140.
Czy ktoś w Was wymieniał turbinę po gwarancji? Jaki to koszt?
po jeździe autostradowej 2000km ponad 1l wejdzie. Nie przejmuj się tylko na razie jedź. Prędzej czy później padnie, u mnie poświstuje od 50kkm. A wymiana to 2.5kzł
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-03-2012, 08:54   

Wymiana w serwisie na nową turbinę kosztuje tylko 2,5tys?

eee to luz, myślałem, że z 8-10tys.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2012, 09:32   

Miesiąc temu znajomemu w BMW 3 2.0 TDI z 1997r. padła turbina a dokładniej chyba jakiś uszczelniacz bo też zwlekał z jej naprawą. Cały olej poszedł w dolot, auto złapało szalone obroty ponad skalę obrotomierza mimo próby zgaszenia po czy auto samo zgasło i nie dało się odpalić. Po rozbiórce silnika okazało się, że stopiły się dwa tłoki, złamały się dwa korbowody i pękł wał. Nie wiem, jak jest u was, ale ja bym nie czekał z naprawą.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 14-03-2012, 09:46   

yesko napisał/a:
Wymiana w serwisie na nową turbinę kosztuje tylko 2,5tys?
w serwisie - tyle, że turbin ;) , a nie ASO Mitsu - tam to chyba ok. 12 kzł. Jak koniecznie chcesz ASO, to zapytaj w Skodzie, Seacie lub VW - tam też znają silniki 2.0TDI, bodajże od BKD pasuje.
plecho1 napisał/a:
Nie wiem, jak jest u was, ale ja bym nie czekał z naprawą
co znaczy nie czekał, skoro poświstują nawet nowe turbiny. Zrobiło się cieplej i moja przestała pogwizdywać, a robiła to tak jak pisałem od 50kkm. Gdyby każdy świst turbiny wywoływał u ludzi nerwową reakcję w postaci natychmiastowej naprawy, to produkcja/remont turbin byłby najlepszym biznesem na świecie. Turbina czasami daje oznaki zużycia - przeładowywanie, brak mocy, nadmierne zużycie oleju, wyraźny gwizd, itd... ale często pada zupełnie bez ostrzeżenia. Potrafi też przejechać nawet 400-500kkm bez remontów - nawet na taksówce. Spotkałem kiedyś Octavię 1,9TDI z takim przebiegiem bez remontu turbo. Więc gdybyś uprzejmie wytłumaczył, co to jest zwlekanie z naprawą to byłoby super.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2012, 09:55   

Nie chodziło o świst a o duże zużycie oleju. Nie miałem wiele do czynienia z takimi silnikami więc nie wiem tak do końca jakie są objawy padającej turbiny, wiem, że u tego znajomego też silnik pobierał sporo oleju, więc chciałem tylko przestrzec.
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-03-2012, 10:16   

Zadzwoniłem dla pewności do ASO:
regeneracja w serwisie to około 1,5-3,0tys. pln, w zależności od zakresu napraw, rok gwarancji;
wymiana na nową turbinę w serwisie to 700 robocizna + 11 753 pln /razem około 12,5tys. pln/ , rok gwarancji.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 14-03-2012, 11:16   

yesko napisał/a:
11 753 pln /razem około 12,5tys. pln/
czyli cena VW razy X :shock: powalająca jak zwykle polityka cenowa. Na Allegro nowe dostępne są po mniej niż 3kzł.

[ Dodano: 14-03-2012, 11:20 ]
yesko napisał/a:
Czy 2-3 litry dolewki oleju 5w30 na 12 tys. km to norma? Czy raczej turbina się kończy?
norma w VW to 0,5l/1000km - nie jest to traktowane jako oznaka zużycia czegokolwiek. Sądząc po warunkach eksploatacji - miasto i czasami wyjazd to nie widzę niczego niepokojącego w 2-3l między przeglądami. Też tyle dolewam, a czasami więcej - zależy od tempa jazd
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
yesko 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DI-D Instyle
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-03-2012, 15:34   

Znajomy mechanik obejrzał turbinę, powiedział, że wszystko jest w porządku, żadnych wycieków. Szukał filtra cząstek stałych - nie znalazł, to mnie zdziwiło ale i ucieszyło jeżeli rzeczywiście nie ma tego filtra, auto - produkcja 04.2008 w Japonii, może ta "seria" była bez. Wniosek, pilnować poziomu oleju, jeździć i się cieszyć ;)
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-03-2012, 15:51   

yesko napisał/a:
Znajomy mechanik obejrzał turbinę, powiedział, że wszystko jest w porządku, żadnych wycieków. Szukał filtra cząstek stałych - nie znalazł, to mnie zdziwiło ale i ucieszyło jeżeli rzeczywiście nie ma tego filtra, auto - produkcja 04.2008 w Japonii, może ta "seria" była bez. Wniosek, pilnować poziomu oleju, jeździć i się cieszyć ;)
Filtr dpf jest tylko otwarty czyli bezobsługowy
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.