[EA5A/W 2.5] Maslo po korkiem plynu chlodzacego |
Autor |
Wiadomość |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-03-2012, 18:11
|
|
|
bluecard88, ja miałem kiedyś identyczne objawy w skodzie 120 powodem był zablokowany termostat i jazda na krótkich odcinkach (podobnie jak u Ciebie). Silnik był wiecznie nie do grzany i skropliny pary wodnej nie odparowywały z oleju tworząc "masło pod korkiem oleju.
sipex, również jestem zdania by nie panikować wypłukać układ chłodzenia i obserwować auto. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 22-03-2012, 18:25
|
|
|
polaff, ale tu jest mowa o korku od chłodnicy
To, że majonez bywa pod korkiem wlewu oleju, to żadna nowość, typowy objaw jazdy na bardzo krótkich dystansach i niedogrzanym silniku. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
bluecard88
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Denmark
Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 272 Skąd: Kopenhaga
|
Wysłany: 22-03-2012, 18:31
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | polaff, ale tu jest mowa o korku od chłodnicy
To, że majonez bywa pod korkiem wlewu oleju, to żadna nowość, typowy objaw jazdy na bardzo krótkich dystansach i niedogrzanym silniku. |
No a ją właśnie miałem taki nalot na korku chłodnicy, kiedyś pisałem o tym na forum. Myślę że u mnie to było spowodowane strasznym syfem w chłodnicy i długo niezmienianym chlodziwem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-03-2012, 18:53
|
|
|
bluecard88 napisał/a: | Płyn w zbiorniczku mi skakał z MIN na MAX w zależności od nagrzania silnika | To akurat normalne w tym modelu. |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-03-2012, 19:32
|
|
|
swinks_UK, no dobra, przyznaję że trochę zakręcony jestem. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2012, 22:11
|
|
|
Hugo napisał/a: | To akurat normalne w tym modelu. |
Nie tylko w tym modelu ,ale w kazdym aucie plyn sie podnosi i obniza wraz ze wzrostem temperatury . |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 23-03-2012, 13:44
|
|
|
od wczoraj ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak było prawie pod max to teraz jest nad min okolo 2cm..żadnego błotka tam niema płyn troche ciemniejszy się zrobił ale to chyba przez to ,że zmieszał się z starym..robiłęm rozrząd z pompą wody tydzień temu a mechanik nic nie dolał więc może uzupełnił się stan w układzie?bo nie kopci ani żadnego wycieku z okolic chłodnicy czy pompy wody niema..odpaliłem auto nagrzał się i troszkę stan w zbiorniczku się podniósł.. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-03-2012, 14:21
|
|
|
sipex napisał/a: | od wczoraj ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak było prawie pod max to teraz jest nad min okolo 2cm.. | Oczywiście poziom w obu przypadkach sprawdzany na rozgrzanym silniku? |
|
|
|
 |
bbandi
Forumowicz

Auto: Galant SE 2.5V6 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Paź 2011 Posty: 606 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 23-03-2012, 14:29
|
|
|
sipex napisał/a: | od wczoraj ubyło płynu w zbiorniczku wyrównawczym jak było prawie pod max to teraz jest nad min okolo 2cm..żadnego błotka tam niema płyn troche ciemniejszy się zrobił ale to chyba przez to ,że zmieszał się z starym..robiłęm rozrząd z pompą wody tydzień temu a mechanik nic nie dolał więc może uzupełnił się stan w układzie?bo nie kopci ani żadnego wycieku z okolic chłodnicy czy pompy wody niema..odpaliłem auto nagrzał się i troszkę stan w zbiorniczku się podniósł.. |
Jeśli zalałeś na zimnym silniku płynu pod max w zbiorniczku to po jeździe powinno wywalić połowę z tego przez odpowietrznik, ja tak zrobiłem bo myślałem że się zalewa pod max jak kupiłem auto, a powinno sie zalewać pod min i wtedy po jeździe podchodzi pod max i opada. |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 23-03-2012, 20:43
|
|
|
Hugo, wróciłem z pracy było nad minimum po okolo godzince wlałem pod max poźniej pojezdziłem troche i na drugi dzień stan był gdzieś 2cm nad minimum..
bbandi, aha czyli to tłumczay czemu mi go ubywało dzięki za wskazówkę bo niemiałem pojęcia że aż tyle go musi wypluć. |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-03-2012, 14:00
|
|
|
sipex napisał/a: | Hugo, wróciłem z pracy było nad minimum po okolo godzince wlałem pod max poźniej pojezdziłem troche i na drugi dzień stan był gdzieś 2cm nad minimum.. | Ale te 2 cm nad minimun było jak silnik ostygł? Jeśli tak to wszystko OK. |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 24-03-2012, 19:21
|
|
|
Hugo, tak jak silnik ostygł,później jak go nagrzałem to podniósł się o jakiś centymetr od poprzedniego stanu. |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
|