[EAxx] Bicie przy hamowaniu |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:08
|
|
|
matek napisał/a: | btw koles u którego robiłem przegląd stwierdził ze nie da sie sprawdzić czy piasta jest prosta bez uprzedniego wyciągnięcia łożyska i wsadzenia jej na tokarkę | Nie wydaje mi się. Zdejmujesz koło, zacisk, jarzmo zacisku, tarczę. Łożysko jest skrecone do kupy śrubą na przegubie, więc nic nie ma prawa "bić". Jeśli ma odchyłki to krzywa piasta (lub łożysko kaput). |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 13-01-2012, 20:48
|
|
|
polaff napisał/a: | twister47 napisał/a: | a jak wyjasnic to ze u mnie telepie przy hamowaniu z roznych predkosci i nie zakazdym razem?? |
to było wałkowane milion razy i wele osób tak ma (ja również). Niestety nikt chyba nie znalazł jednoznacznej odpowiedzi... |
Spotkalem sie z takim zjawiskiem. Jezeli pojawiaja sie takie efekty ale przy lekkim hamowaniu i znikaja jak sie docisnie hamulec mocniej to przyczyna sa porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki. W momencie stykania sie zaczynaja plywac na nierownosciach. Zeby to wyeliminowac trzeba sciagnac klocki i jezeli beda nierownosci przeszlifowac go na rowno jak jest z czego a tarcze dac do wyrownania na tokarce. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-01-2012, 23:03
|
|
|
sampler napisał/a: | porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki | Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-01-2012, 00:24
|
|
|
Hugo napisał/a: | Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? |
Rodzaj materiału , zawsze cos "twardszego" sie znajdzie w okładzinie klocka to powoduje rysy i wgłebienia na tarczach . |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 14-01-2012, 00:30
|
|
|
deejay napisał/a: | Hugo napisał/a: | Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy? |
Rodzaj materiału , zawsze cos "twardszego" sie znajdzie w okładzinie klocka to powoduje rysy i wgłebienia na tarczach . |
pewnie również brud - piasek i inne tego typu zjawiska jak np. błoto.
Przecież rysy to normalne zjawisko i w tym akurat Galant nie jest odosobniony |
|
|
|
 |
twister47
Forumowicz twister47
Auto: Galant EA5A 2.5V6 24V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 60 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 14-01-2012, 01:22
|
|
|
sampler napisał/a: | polaff napisał/a: | twister47 napisał/a: | a jak wyjasnic to ze u mnie telepie przy hamowaniu z roznych predkosci i nie zakazdym razem?? |
to było wałkowane milion razy i wele osób tak ma (ja również). Niestety nikt chyba nie znalazł jednoznacznej odpowiedzi... |
Spotkalem sie z takim zjawiskiem. Jezeli pojawiaja sie takie efekty ale przy lekkim hamowaniu i znikaja jak sie docisnie hamulec mocniej to przyczyna sa porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki. W momencie stykania sie zaczynaja plywac na nierownosciach. Zeby to wyeliminowac trzeba sciagnac klocki i jezeli beda nierownosci przeszlifowac go na rowno jak jest z czego a tarcze dac do wyrownania na tokarce. |
u mnie jest dokladnie jak opisales tylko ze zalozylem nowe tarcze ATE i klocki Brembo i od poczatku tak jest, o trzywych tarczach nie ma mowy bo sprawdzalem, piasty tez, wszystko rowne i gladkie, tarcza zuzyw sie jak powinna a wiec klocki tez sa ok... nie wiem jaka moze byc przyczyna dolegliwosci mojego miska:( |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2012, 10:20
|
|
|
polaff napisał/a: | Przecież rysy to normalne zjawisko i w tym akurat Galant nie jest odosobniony | Ale ja mam nie tyle rysy (bo rysa to raczej ma ostre kanty) tylko mnóstwo rowków po obwodzie. Tarcze Mountain, a klocki Ferodo Premier. |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-01-2012, 14:05
|
|
|
Miałem bicie na kierownicy przy hamowaniu już tarcze chciałem wymieniać ale jeszcze sprawdziłem końcówki drążka kierowniczego i co się okazało jedna miała spory luz po wymianie problem ustąpił
[ Dodano: 14-01-2012, 14:12 ]
Hugo napisał/a: | Ale ja mam nie tyle rysy (bo rysa to raczej ma ostre kanty) tylko mnóstwo rowków po obwodzie. Tarcze Mountain, a klocki Ferodo Premier. |
Wina leży po stronie klocków mają cos powtapiane niby mosiądz opiłki |
|
|
|
 |
jabudek
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-01-2012, 16:32
|
|
|
U mnie występowało bicie na kierownicy przy hamowaniu, bardzo nasilone powyżej 90km/h od momentu zakupu auta. Przy niskich prędkościach czuć było pulsowanie na pedale. Przyczyną były tylne tarcze. Po zmianie kompletu tylnych tarcz i okładzin problem się skończył. |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-03-2012, 20:48
|
|
|
Ja nadal walczę z biciem kierownicy (telepie całym autem) podczas hamowania i tak : wymieniłem już piastę z łożyskiem (miała bicie),tarcze ATE ,klocki TRW(pół roku eksploatacji) wszystko mierzone zegarem i wszystko w normie przód 0,03 i 0,04 tył podobnie czyli w normie koła wyważone ,wymienione końcówki drążków ,wyczyszczone i przesmarowane tłoczki hamulcowe,płyn wymieniony i odpowietrzony układ i nadal bije podczas hamowania od 80km/h wzwyż ,ręce już opadają ,macie może jakiś pomysł z tymi hamulcami w tym aucie. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:04
|
|
|
Cos mi się nie chce w to wierzyc |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:21
|
|
|
ALEX-77 napisał/a: | macie może jakiś pomysł z tymi hamulcami w tym aucie. | U mnie było to samo, kompletny układ hamulcowy wymieniony oprócz przewodów sztywnych i giętkich, przelatałem tak kilkaset km po czym nagle wszystkie niepokojące objawy (najpierw bicie, a później pulsowanie auta przy dohamowywaniu) zniknęły i tak jest już od dłuższego czasu. A hamulce są jak przysłowiowe "brzytwy", aż trzeba umieć hamować, żeby nie pozabijać tych co pasów nie zapięli Także polataj jeszcze trochę. |
|
|
|
 |
ALEX-77
Forumowicz Czarny Żarłacz E98

Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 488 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:30
|
|
|
deejay napisał/a: | Cos mi się nie chce w to wierzyc |
deejay to nie kwestia wiary tylko hamulce w Galancie jeszcze jutro jadę dla spokojnego sumienia na przetoczenie tarcz ,ostatnia nadzieja ze może będzie w koncu dobrze.
Hugo napisał/a: | U mnie było to samo |
Wiem wiem czytałem juz chyba wszystkie wątki na forum o bicu podczas hamowania |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:45
|
|
|
ALEX-77 napisał/a: | deejay napisał/a: | Cos mi się nie chce w to wierzyc |
deejay to nie kwestia wiary tylko hamulce w Galancie jeszcze jutro jadę dla spokojnego sumienia na przetoczenie tarcz ,ostatnia nadzieja ze może będzie w koncu dobrze.
Hugo napisał/a: | U mnie było to samo |
Wiem wiem czytałem juz chyba wszystkie wątki na forum o bicu podczas hamowania |
to może spróbuj jeszcze wyważanie dynamiczne |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 26-03-2012, 21:54
|
|
|
marcinzam napisał/a: | to może spróbuj jeszcze wyważanie dynamiczne |
To nie sa koła na 100% . interesuje mnie jakie jest w tym momecie bicie przednich tarcz , mierzył ktos ? |
|
|
|
 |
|