Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Bicie przy hamowaniu
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-01-2012, 20:08   

matek napisał/a:
btw koles u którego robiłem przegląd stwierdził ze nie da sie sprawdzić czy piasta jest prosta bez uprzedniego wyciągnięcia łożyska i wsadzenia jej na tokarkę
Nie wydaje mi się. Zdejmujesz koło, zacisk, jarzmo zacisku, tarczę. Łożysko jest skrecone do kupy śrubą na przegubie, więc nic nie ma prawa "bić". Jeśli ma odchyłki to krzywa piasta (lub łożysko kaput).
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 13-01-2012, 20:48   

polaff napisał/a:
twister47 napisał/a:
a jak wyjasnic to ze u mnie telepie przy hamowaniu z roznych predkosci i nie zakazdym razem??

to było wałkowane milion razy i wele osób tak ma (ja również). Niestety nikt chyba nie znalazł jednoznacznej odpowiedzi...


Spotkalem sie z takim zjawiskiem. Jezeli pojawiaja sie takie efekty ale przy lekkim hamowaniu i znikaja jak sie docisnie hamulec mocniej to przyczyna sa porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki. W momencie stykania sie zaczynaja plywac na nierownosciach. Zeby to wyeliminowac trzeba sciagnac klocki i jezeli beda nierownosci przeszlifowac go na rowno jak jest z czego a tarcze dac do wyrownania na tokarce.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-01-2012, 23:03   

sampler napisał/a:
porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-01-2012, 00:24   

Hugo napisał/a:
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?


Rodzaj materiału , zawsze cos "twardszego" sie znajdzie w okładzinie klocka to powoduje rysy i wgłebienia na tarczach .
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 14-01-2012, 00:30   

deejay napisał/a:
Hugo napisał/a:
Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy?


Rodzaj materiału , zawsze cos "twardszego" sie znajdzie w okładzinie klocka to powoduje rysy i wgłebienia na tarczach .

pewnie również brud - piasek i inne tego typu zjawiska jak np. błoto.

Przecież rysy to normalne zjawisko i w tym akurat Galant nie jest odosobniony :biggrin:
 
 
twister47 
Forumowicz
twister47

Auto: Galant EA5A 2.5V6 24V SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 60
Skąd: Radomsko
Wysłany: 14-01-2012, 01:22   

sampler napisał/a:
polaff napisał/a:
twister47 napisał/a:
a jak wyjasnic to ze u mnie telepie przy hamowaniu z roznych predkosci i nie zakazdym razem??

to było wałkowane milion razy i wele osób tak ma (ja również). Niestety nikt chyba nie znalazł jednoznacznej odpowiedzi...


Spotkalem sie z takim zjawiskiem. Jezeli pojawiaja sie takie efekty ale przy lekkim hamowaniu i znikaja jak sie docisnie hamulec mocniej to przyczyna sa porowkowane (nierowna powierznia) tarcze / klocki. W momencie stykania sie zaczynaja plywac na nierownosciach. Zeby to wyeliminowac trzeba sciagnac klocki i jezeli beda nierownosci przeszlifowac go na rowno jak jest z czego a tarcze dac do wyrownania na tokarce.


u mnie jest dokladnie jak opisales tylko ze zalozylem nowe tarcze ATE i klocki Brembo i od poczatku tak jest, o trzywych tarczach nie ma mowy bo sprawdzalem, piasty tez, wszystko rowne i gladkie, tarcza zuzyw sie jak powinna a wiec klocki tez sa ok... nie wiem jaka moze byc przyczyna dolegliwosci mojego miska:(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-01-2012, 10:20   

polaff napisał/a:
Przecież rysy to normalne zjawisko i w tym akurat Galant nie jest odosobniony
Ale ja mam nie tyle rysy (bo rysa to raczej ma ostre kanty) tylko mnóstwo rowków po obwodzie. Tarcze Mountain, a klocki Ferodo Premier.
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-01-2012, 14:05   

Miałem bicie na kierownicy przy hamowaniu już tarcze chciałem wymieniać ale jeszcze sprawdziłem końcówki drążka kierowniczego i co się okazało jedna miała spory luz po wymianie problem ustąpił

[ Dodano: 14-01-2012, 14:12 ]
Hugo napisał/a:
Ale ja mam nie tyle rysy (bo rysa to raczej ma ostre kanty) tylko mnóstwo rowków po obwodzie. Tarcze Mountain, a klocki Ferodo Premier.

Wina leży po stronie klocków mają cos powtapiane niby mosiądz opiłki
 
 
 
jabudek 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.0 EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-01-2012, 16:32   

U mnie występowało bicie na kierownicy przy hamowaniu, bardzo nasilone powyżej 90km/h od momentu zakupu auta. Przy niskich prędkościach czuć było pulsowanie na pedale. Przyczyną były tylne tarcze. Po zmianie kompletu tylnych tarcz i okładzin problem się skończył.
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-03-2012, 20:48   

Ja nadal walczę z biciem kierownicy (telepie całym autem) podczas hamowania i tak : wymieniłem już piastę z łożyskiem (miała bicie),tarcze ATE ,klocki TRW(pół roku eksploatacji) wszystko mierzone zegarem i wszystko w normie przód 0,03 i 0,04 tył podobnie czyli w normie koła wyważone ,wymienione końcówki drążków ,wyczyszczone i przesmarowane tłoczki hamulcowe,płyn wymieniony i odpowietrzony układ i nadal bije podczas hamowania od 80km/h wzwyż ,ręce już opadają :cry: ,macie może jakiś pomysł z tymi hamulcami w tym aucie.
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-03-2012, 21:04   

Cos mi się nie chce w to wierzyc :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-03-2012, 21:21   

ALEX-77 napisał/a:
macie może jakiś pomysł z tymi hamulcami w tym aucie.
U mnie było to samo, kompletny układ hamulcowy wymieniony oprócz przewodów sztywnych i giętkich, przelatałem tak kilkaset km po czym nagle wszystkie niepokojące objawy (najpierw bicie, a później pulsowanie auta przy dohamowywaniu) zniknęły i tak jest już od dłuższego czasu. A hamulce są jak przysłowiowe "brzytwy", aż trzeba umieć hamować, żeby nie pozabijać tych co pasów nie zapięli :wink: Także polataj jeszcze trochę.
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26-03-2012, 21:30   

deejay napisał/a:
Cos mi się nie chce w to wierzyc :?:

deejay to nie kwestia wiary tylko hamulce w Galancie :? jeszcze jutro jadę dla spokojnego sumienia na przetoczenie tarcz ,ostatnia nadzieja ze może będzie w koncu dobrze.


Hugo napisał/a:
U mnie było to samo

Wiem wiem czytałem juz chyba wszystkie wątki na forum o bicu podczas hamowania :wink:
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 26-03-2012, 21:45   

ALEX-77 napisał/a:
deejay napisał/a:
Cos mi się nie chce w to wierzyc :?:

deejay to nie kwestia wiary tylko hamulce w Galancie :? jeszcze jutro jadę dla spokojnego sumienia na przetoczenie tarcz ,ostatnia nadzieja ze może będzie w koncu dobrze.


Hugo napisał/a:
U mnie było to samo

Wiem wiem czytałem juz chyba wszystkie wątki na forum o bicu podczas hamowania :wink:


to może spróbuj jeszcze wyważanie dynamiczne
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-03-2012, 21:54   

marcinzam napisał/a:
to może spróbuj jeszcze wyważanie dynamiczne


To nie sa koła na 100% . interesuje mnie jakie jest w tym momecie bicie przednich tarcz , mierzył ktos ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.