Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] ŚMIERDI BENZYNĄ W AUCIE
Autor Wiadomość
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-03-2012, 20:25   [EA5A/W 2.5] ŚMIERDI BENZYNĄ W AUCIE

Witam
Od kilku dni borykam się z poważnym problemem. Dużo czytałem i na forum tez i nie znalazłem podobnego przypadku. Jeśli coś przeoczyłem proszę o linki do tematów bo mogłem po prostu nie zauważyć. Opiszę problem:
Gdy zrobiło się ciepło zacząłem jeździć z otwartymi szybami. Wtedy po chwili jazdy czuję intensywny ostry zapach - wszyscy łącznie ze mną twierdzą że to benzyna. Mam auto w gazie, instalacja założona 3 miesiące temu, STAG-300 wtryski HANA 2000. O dziwo zapach dostaje się do kabiny z zewnątrz, po zamknięciu szyb ustaje- zatem nawiewy odpadają. Do tego ciężko stwierdzić czy jest to już po przełączeniu na gaz czy nie. Nie wiem też czy na jeździe na benzynie nie śmierdzi. Zapach nasila się przy wysokich obrotach. Goście sprawdzali mi przewody paliwowe i twierdzą że są szczelne. Co to może być? Logicznie rzecz biorąc skoro auto chodzi na gazie jakim cudem ucieka benzyna? I nie jest to zapach czystej benzyny. Jest bardziej intensywny i ostry. Nie jest to też zapach przepalonego oleju ani prłynu chłodniczego. Sprawdzane wszystkie płyny i jest ok. Tylko benzyna ostatnimi czasu dziwnie znika z baku - widzę po wskazówce a jest dosyć ciepło i auto szybko się włącza na gaz. Ma ktoś jakiś pomysł? Cały czas badam problem jak skojarzę nowe fakty to dam znać. Dziś goście od gazu podsunęli mi pomysł o filtrze cząstek stałych. Jest coś takiego w galancie?
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-03-2012, 21:38   

szklarz napisał/a:
Dziś goście od gazu podsunęli mi pomysł o filtrze cząstek stałych. Jest coś takiego w galancie?


Hmm. Zmień gazowników :)

Sprawdź układ odpowietrzania zbiornika paliwa. Przede wszystkim sprawdź czy w zbiorniku utrzymuje się ciśnienie...
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-03-2012, 21:51   

Gazownicy są w porządku i nie sądzę aby była to kwestia gazu. Mimo wszystko problem jest uporczywy i trudny do zlokalizowania :/
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
Ostatnio zmieniony przez szklarz 27-03-2012, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 27-03-2012, 21:56   

czy jak wysiadziesz z samochodu i zostawisz zapalony silnik to tez czyc benzyna?
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-03-2012, 21:56   

szklarz napisał/a:
Co do gazowników to są w porządku nie narzekam na instalację jest zrobiona dobrze i sprawuje się też dobrze.


Jeśli sugerują Ci byś sprawdził czy masz filtr cząstek stałych to nie mają pojęcia o tym co to jest. A skoro nie mają o tym pojęcia to jak zakładają LPG do którego jest wymagana więcej niż elementarna wiedza z tego jak działa silnik spalinowy.

Czy przypadkiem ten zapach nie pojawił się po założeniu instalacji? Zastanawiam się czy nie pospinali źle układu odpowietrzania zbiornika gdy montowali gaz. Pod maską jest taka czarna pucha na grodzi... Do niej wpadają opary ze zbiornika i dalej powinny trafiać do kolektora.
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-03-2012, 22:02   

Owczar napisał/a:
szklarz napisał/a:
Co do gazowników to są w porządku nie narzekam na instalację jest zrobiona dobrze i sprawuje się też dobrze.


Jeśli sugerują Ci byś sprawdził czy masz filtr cząstek stałych to nie mają pojęcia o tym co to jest. A skoro nie mają o tym pojęcia to jak zakładają LPG do którego jest wymagana więcej niż elementarna wiedza z tego jak działa silnik spalinowy.

Czy przypadkiem ten zapach nie pojawił się po założeniu instalacji? Zastanawiam się czy nie pospinali źle układu odpowietrzania zbiornika gdy montowali gaz. Pod maską jest taka czarna pucha na grodzi... Do niej wpadają opary ze zbiornika i dalej powinny trafiać do kolektora.

To co mówisz może mieć sens. Nie jestem w stanie stwierdzić kiedy problem powstał. W zimie nikt okien nie otwiera jak jedzie bo zimno. Jak zacząłem otwierać problem zauważyłem. A zapach czuć jak sie zostawi zapalone auto ale pod warunkiem "pobutowania go przez chwilę". Na niskich obrotach raczej zanika. Intensywnie robi się po chwili przytrzymania na obrotach wysokich... Jest to dla mnie jedna wielka zagadka :/ jak może wpływać złe podpięcie takiego układu odpowietrzania? I rozumiem że mówimy o zbiorniku benzyny. Te słowa opary i kolektor składają się w jakąś całość bo ten zapach to nie jest czysta benzyna lecz benzyna ulegająca częściowemu spaleniu lub coś w tym rodzaju.
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 27-03-2012, 22:04   

Owczar napisał/a:
Jeśli sugerują Ci byś sprawdził czy masz filtr cząstek stałych to nie mają pojęcia o tym co to jest

pewnie mieli na myśli filtr węglowy
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 27-03-2012, 22:05   

poprostu zawor nie odłacza benzyny całkowicie na gazie pewnie to zapach zmieszanej benzyny z gazem, jedz do innego zakładu aby ci te instalacje przejrzeli
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-03-2012, 22:08   

waldi-1 napisał/a:
poprostu zawor nie odłacza benzyny całkowicie na gazie pewnie to zapach zmieszanej benzyny z gazem, jedz do innego zakładu aby ci te instalacje przejrzeli


waldi-1, wiesz jak działa sekwencja?
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-03-2012, 22:08   

Problem w tym że jak pojade do innego zakładu to za każde podłączenie i sprawdzenie zapłacę. A na instalacji przejechałem 5kkm i ma ona 4 miesiące więc wszystkie naprawy powinni ponieść Ci co montowali.
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 27-03-2012, 22:09   

zeby poniesli koszta musisz im udowodnic ze zle to zmontowali, aa zeby to udowodnic to niestety musisz pojechac to zakładu z prawdziwego zdarzenia a oni dadza ci cały wydruk z ich przegladu
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-03-2012, 22:12   

No nie mówimy tu stricte o kosztach napraw. Mówimy o tym, że jeśli sprawdzą i zobaczą że coś jest nie tak to poprawią i nic za to nie zapłacę bo to oczywiste że sobie sam tego nie poprzestawiałem po to żeby do nich przyjechać no nie? Nie zakłądam że coś wymaga naprawy bo gaz chodzi prawidłowo ale zakłądam że coś mogli spartolić dlatego chciałbym aby dogłębnie przeanalizowali instalację skoro już ją założyli.
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-03-2012, 22:13   

szklarz napisał/a:
A zapach czuć jak sie zostawi zapalone auto ale pod warunkiem "pobutowania go przez chwilę". Na niskich obrotach raczej zanika. Intensywnie robi się po chwili przytrzymania na obrotach wysokich...


Paliwo w zbiorniku wtedy intensywnie paruje. Przy zbiorniczku bufurującym są trzy króćce. Może podpięli do złego i paliwo zamiast trafiać do kolektora, trafia do komory silnika.
 
 
szklarz 
Mitsumaniak

Auto: AVANCE EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 142
Skąd: Mielec
Wysłany: 27-03-2012, 22:16   

To by wyjaśniało kolejny problem dużego zużycia PB. Bo tak w ogóle odkąd założyłem gaz w 4 miesiące łyknął mi cały bak PB. Rozumiem że mam automat i wogóle ten silnik na dużych mrozach zanim się zagrzeje i włączy gaz chwila mija ale nie takie ilości. Nie wiem już sam od czego zacząć żeby znaleźć winowajcę...
_________________
To, że ktoś ma mniej postów od Ciebie - nie znaczy że jest głupszy.

1. Był 2.5 V6 A/T >>> GALardo ELEGANCE - czyli historia życia :)
2. Była - Vectra B 2.2 DTI 02' "ZENDER" - żywot zakończony 17.05.2015
3. AVANCE EA5A...
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 27-03-2012, 22:18   

juz ci przeciez niby sprawdzali i palneli głupote ze to filtr czastek stałych, jak by znaali sie na rzeczy to by usuneli usterke a skoro nie potrafia i zbywaja cie bo juz kase wzieli to ty musisz teraz zrobic tak zeby im to udowodnic ze zle cos podłaczyli a za całosc oni zapłaca , jedz do nich i im powiedz ze maja usunac te usterke bo jak nie to pojedziesz do rzeczoznawcy i jesli on stwierdzi ze to wina zakładu w ktorym montowany był gaz to wtedy wyswawisz im rachunek
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.