Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 12-03-2012, 07:24   

sipex napisał/a:
skrzynia była robiona ponad dwa lata temu przez poprzedniego właściciela ale co dokładniej to niestety nie wiem..

no to masz odpowiedź..znając życie to łożyska na wałku..
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
sipex 
Forumowicz
sipex

Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 560
Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
Wysłany: 12-03-2012, 10:21   

m6riano, lożysko kulkowe w skrzyni o to chodzi? można z tym jeździc?
znalazlem na alledrogo cos takiego..
http://allegro.pl/mitsubi...2192760890.html
_________________
Obecnie :
Mitsubishi
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 12-03-2012, 11:36   

sipex, Firma dobra i moim zdaniem NTN jest lepsze od skf. Ja jednak bym z tym za długo nie jeździł.Następne padnie drugie łożysko i wałek zacznie mieć luz osiowy i promieniowy w wyniku czego zębatki na obu wałkach będą się o siebie ocierać i powoli wyłamywać. Proponował by zmienić komplet łożysk na wałki bo skrzynie rozkręcać co jakiś czas to się mija z celem i nowe uszczelniacze.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 13-03-2012, 19:24   

sipex napisał/a:
można z tym jeździc?

można jeździć z myślą że sie nabruździ jeszcze bardziej jak napisałKamil_Ziomek, zadzwoń do Japaneze i zapytaj po ile on ma te łożyska..może będzie miał KOYO w lepszej cenie..
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
boogie uk 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 v6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 39
Skąd: Mansfield - SZCZECIN
Wysłany: 15-03-2012, 13:15   

Pomocy prosze
padło mi sprzegło, po wymianie oczywiscie wyszedł problem z wysprzeglikiem , załozylem nowy, potem padła pompa sprzegła, wymienilem uszczelki i dalej sprzegło jest zapowietrzone. caly czas idą bąbelki powietrza w sprzegle, auto juz drugi tydzien stoi u mechanika i nie daje rady odpowietrzyc układu , nie ma zadnych wycieków , skąd moze brac sie powietrze w układzie?
Próbowalismy wszystkich metod odpowietrzania i nie wychodzi, prosze o jakies wskazówki bo rece do ziemi mi opadają, a na mechanika to juz patrzec nie moge bo albo on taki bałwan albo Galant go przerasta .
 
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 15-03-2012, 15:07   

boogie uk napisał/a:
Próbowalismy wszystkich metod odpowietrzania i nie wychodzi,

Tak jak odpowietrzasz procedura .....plus jak naciskasz pedał sprzęgła i w jednym czasie jak puszczasz to naciskasz- wciskasz dodatkowo dzwignię (łapę ) sprzęgła przy skrzyni do końca czyli prawie cały płyn idzie spowrotem do zbiorniczka tak kilka razy, w moim przypadku pomogło i szybko odpowietrzyłem a tylko chciałem wymienić płyn :D
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-03-2012, 16:38   

jest lepszy sposób - tylko brudniejszy - wykręcasz całkowicie odpowietrznik przy wysprzęgliku i lejesz do zbiorniczka aż zacznie wyciekać płyn dołem
metoda grawitacyjna, pewna w 100%
jak dalej będą bąble, to szukaj nieszczelności
 
 
boogie uk 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 v6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 39
Skąd: Mansfield - SZCZECIN
Wysłany: 17-03-2012, 06:06   

wreszcie zrobione, problem tkwił w tlumiku drgaN plynu ( takie male coś zaraz za wysprzeglikiem) zrobiłem obejscie i problem zniknął, widać membranka w tlumiku juz sie skończyła . Teraz sprzegło chodzi jak nówka...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24349
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-03-2012, 23:28   

boogie uk napisał/a:
problem tkwił w tlumiku drgaN
jest rozkręcalny, więc może warto zajrzeć :)
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 26-03-2012, 03:59   

Ostatnio znalazłem taki komplet sprzęgła do przedliftowej 2litrówki:
http://allegro.pl/sprzegl...2229734104.html
montował to ktoś u siebie?
zrobiło to chociaż ze 30tysi?
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 31-03-2012, 02:04   sprzęgło się konczy ?

Witam
Ostatnio Gal dziwnie mi sie zachował, mianowicie na wyższym biegu i przygazowaniu (nie dotykając sprzegła) obroty szły w góre pożniej w dół i znowu w góre. Wniosku ze sprzegło zaczyna sie ślizgać.
Mam blisko jakis sklep Auto Japan gdzie tarcza 175zł, łozysko 85zł i docisk 400 zł. Czy musze wszystko wymieniać ? Czy może najpierw niech mechanik rozbierze i dopiero zakup zrobić ?
Dopisze jeszcze zę pedał musze wciskać do samej podłogi ale ze mam długie nogi to jakoś mi to nie przeszkadzało.
Przeczytałem cały watek i nie wiem czy jest sens w moim przypadku kombinować z wysprzeglikiem, pompką i siłownikiem ? A propo gdzie jest ten siłownik i co to jest ?

Jutro może tylko podreguluje pedał zeby wyżej brał ale czy to pomoże ?
Pozdrawiam
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-03-2012, 08:38   

kkkarol, sprzęgło się konczy, najlepiej wymieniać cały komplet bo wymiana też nie nalezy do tanich, wysprzęglik jest zamontowany na skrzyni od strony wentylatora chłodnicy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kkkarol 
Mitsumaniak
nie ma amatorki


Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007
Posty: 81
Skąd: Kalisz
Wysłany: 31-03-2012, 10:44   

Czyli jak ktoś pisze siłownik to ma na myśli wysprzęglik :) rozumiem teraz.
Ktoś tutaj w opisie wymiany sprzegła dodał
cytuje "- jezeli masz wene tworcza, to luzujesz kolo zamachowe, demontujesz je i w razie potrzeby wymieniasz simmering wału korbowego"
Też to zlecić mechanikowi ?

Ogólnie to w kaliszu nie mam zaufanego mechanika a z opisu widze że poważna sprawa sie kroi, bez urazy do mechaników ale z moim doświadczenieniem to na pewno coś zepsują <cenzurowano> :( . Oddasz samochód do znajomego mechanika to pózniej "nie pasuje reklamować" odasz do obcego to jest chybił trafił ale przynajmniej możesz wymagać zganić<cenzurowano> i reklamować. Najlepszym rozwiązaniem byłoby po wymianie oddać do drugiego mechanika żeby sprawdził czy poprzedni dobrze zrobił :shock: :lol:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 31-03-2012, 16:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21956
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-03-2012, 15:26   

kkkarol napisał/a:
Też to zlecić mechanikowi ?
Jak nie masz weny to tak.
 
 
satsun 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 31-03-2012, 22:51   

Takie info, łożysko oporowe u japaneze 65zł NSK, a łożysko na wałek sprzęgłowy da się kupić NSK za jakieś 60zł ( u japaneze około 100zł widziałem).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.