[EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 12-03-2012, 07:24
|
|
|
sipex napisał/a: | skrzynia była robiona ponad dwa lata temu przez poprzedniego właściciela ale co dokładniej to niestety nie wiem.. |
no to masz odpowiedź..znając życie to łożyska na wałku.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 12-03-2012, 11:36
|
|
|
sipex, Firma dobra i moim zdaniem NTN jest lepsze od skf. Ja jednak bym z tym za długo nie jeździł.Następne padnie drugie łożysko i wałek zacznie mieć luz osiowy i promieniowy w wyniku czego zębatki na obu wałkach będą się o siebie ocierać i powoli wyłamywać. Proponował by zmienić komplet łożysk na wałki bo skrzynie rozkręcać co jakiś czas to się mija z celem i nowe uszczelniacze. |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 13-03-2012, 19:24
|
|
|
sipex napisał/a: | można z tym jeździc? |
można jeździć z myślą że sie nabruździ jeszcze bardziej jak napisałKamil_Ziomek, zadzwoń do Japaneze i zapytaj po ile on ma te łożyska..może będzie miał KOYO w lepszej cenie.. |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
boogie uk
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 39 Skąd: Mansfield - SZCZECIN
|
Wysłany: 15-03-2012, 13:15
|
|
|
Pomocy prosze
padło mi sprzegło, po wymianie oczywiscie wyszedł problem z wysprzeglikiem , załozylem nowy, potem padła pompa sprzegła, wymienilem uszczelki i dalej sprzegło jest zapowietrzone. caly czas idą bąbelki powietrza w sprzegle, auto juz drugi tydzien stoi u mechanika i nie daje rady odpowietrzyc układu , nie ma zadnych wycieków , skąd moze brac sie powietrze w układzie?
Próbowalismy wszystkich metod odpowietrzania i nie wychodzi, prosze o jakies wskazówki bo rece do ziemi mi opadają, a na mechanika to juz patrzec nie moge bo albo on taki bałwan albo Galant go przerasta . |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 15-03-2012, 15:07
|
|
|
boogie uk napisał/a: | Próbowalismy wszystkich metod odpowietrzania i nie wychodzi, |
Tak jak odpowietrzasz procedura .....plus jak naciskasz pedał sprzęgła i w jednym czasie jak puszczasz to naciskasz- wciskasz dodatkowo dzwignię (łapę ) sprzęgła przy skrzyni do końca czyli prawie cały płyn idzie spowrotem do zbiorniczka tak kilka razy, w moim przypadku pomogło i szybko odpowietrzyłem a tylko chciałem wymienić płyn |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24349 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-03-2012, 16:38
|
|
|
jest lepszy sposób - tylko brudniejszy - wykręcasz całkowicie odpowietrznik przy wysprzęgliku i lejesz do zbiorniczka aż zacznie wyciekać płyn dołem
metoda grawitacyjna, pewna w 100%
jak dalej będą bąble, to szukaj nieszczelności |
|
|
|
 |
boogie uk
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 v6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 39 Skąd: Mansfield - SZCZECIN
|
Wysłany: 17-03-2012, 06:06
|
|
|
wreszcie zrobione, problem tkwił w tlumiku drgaN plynu ( takie male coś zaraz za wysprzeglikiem) zrobiłem obejscie i problem zniknął, widać membranka w tlumiku juz sie skończyła . Teraz sprzegło chodzi jak nówka... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24349 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-03-2012, 23:28
|
|
|
boogie uk napisał/a: | problem tkwił w tlumiku drgaN | jest rozkręcalny, więc może warto zajrzeć |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 26-03-2012, 03:59
|
|
|
Ostatnio znalazłem taki komplet sprzęgła do przedliftowej 2litrówki:
http://allegro.pl/sprzegl...2229734104.html
montował to ktoś u siebie?
zrobiło to chociaż ze 30tysi? |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
kkkarol
Mitsumaniak nie ma amatorki

Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 81 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 31-03-2012, 02:04 sprzęgło się konczy ?
|
|
|
Witam
Ostatnio Gal dziwnie mi sie zachował, mianowicie na wyższym biegu i przygazowaniu (nie dotykając sprzegła) obroty szły w góre pożniej w dół i znowu w góre. Wniosku ze sprzegło zaczyna sie ślizgać.
Mam blisko jakis sklep Auto Japan gdzie tarcza 175zł, łozysko 85zł i docisk 400 zł. Czy musze wszystko wymieniać ? Czy może najpierw niech mechanik rozbierze i dopiero zakup zrobić ?
Dopisze jeszcze zę pedał musze wciskać do samej podłogi ale ze mam długie nogi to jakoś mi to nie przeszkadzało.
Przeczytałem cały watek i nie wiem czy jest sens w moim przypadku kombinować z wysprzeglikiem, pompką i siłownikiem ? A propo gdzie jest ten siłownik i co to jest ?
Jutro może tylko podreguluje pedał zeby wyżej brał ale czy to pomoże ?
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-03-2012, 08:38
|
|
|
kkkarol, sprzęgło się konczy, najlepiej wymieniać cały komplet bo wymiana też nie nalezy do tanich, wysprzęglik jest zamontowany na skrzyni od strony wentylatora chłodnicy |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
kkkarol
Mitsumaniak nie ma amatorki

Auto: Galant 2,5 V6 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 81 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 31-03-2012, 10:44
|
|
|
Czyli jak ktoś pisze siłownik to ma na myśli wysprzęglik rozumiem teraz.
Ktoś tutaj w opisie wymiany sprzegła dodał
cytuje "- jezeli masz wene tworcza, to luzujesz kolo zamachowe, demontujesz je i w razie potrzeby wymieniasz simmering wału korbowego"
Też to zlecić mechanikowi ?
Ogólnie to w kaliszu nie mam zaufanego mechanika a z opisu widze że poważna sprawa sie kroi, bez urazy do mechaników ale z moim doświadczenieniem to na pewno coś zepsują <cenzurowano> . Oddasz samochód do znajomego mechanika to pózniej "nie pasuje reklamować" odasz do obcego to jest chybił trafił ale przynajmniej możesz wymagać zganić<cenzurowano> i reklamować. Najlepszym rozwiązaniem byłoby po wymianie oddać do drugiego mechanika żeby sprawdził czy poprzedni dobrze zrobił |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 31-03-2012, 16:12, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21956 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-03-2012, 15:26
|
|
|
kkkarol napisał/a: | Też to zlecić mechanikowi ? | Jak nie masz weny to tak. |
|
|
|
 |
satsun
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 23 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 31-03-2012, 22:51
|
|
|
Takie info, łożysko oporowe u japaneze 65zł NSK, a łożysko na wałek sprzęgłowy da się kupić NSK za jakieś 60zł ( u japaneze około 100zł widziałem). |
|
|
|
 |
|