[OII 2.4 CVT] Nierówne obroty silnika! |
Autor |
Wiadomość |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 31-03-2012, 10:22 [OII 2.4 CVT] Nierówne obroty silnika!
|
|
|
Cześć.
Teraz już będę krzyczał POMOCY na forum, bo serwis nie ma pojęcia, co jest grane z silnikiem. Kilka razy odwiedzałem serwis i żadnej naprawy.
Silnik 2.4 (170KM) w Outlanderze czasami ma taką przypadłość, że obroty skaczą od 400 do 1100 obrotów i nie ma w tym żadnych reguł, kiedy to się pojawi i kiedy znika. Zdarza się, że cały tydzień jeżdżę i nic się nie dzieje, a czasem 2 dni wciąż skaczą te obroty. Nie ma znaczenia, czy na włączonym biegu [D] czy na neutralu [N] czy postoju.
Serwis podłączał go kilka razy do komputera. Wymienili soft, przepływkę i po wyjechaniu z serwisu czasem 2 dni jest dobrze a czasem po dojechani do pierwszego skrzyżowania znów obroty wariują.
CZY KTOŚ MIAŁ LUB SŁYSZAŁ O PODOBNEJ SYTUACJI?!
[ Dodano: 31-03-2012, 10:30 ]
Skacze, nie skacze, skacze... reguł nie ma żadnych
http://youtu.be/DXD6zLEltGA |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-03-2012, 14:36
|
|
|
Nie w Outku co prawda - ale brudna przepustnica dawała kiedyś podobne objawy, również zatykający się wtrysk - ale wtedy było na kompie wypadające zapłony w jednym z cylindrów. Na początek kup jakiś firmowy dodatek do benzyny i przegoń samochód, aby przeczyścić wtryski. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 31-03-2012, 21:22
|
|
|
akurat z "gonieniem" samochodu nie mam problemu. 15 miesięcy i 87 000 km....
Paliwo też lałem różne. W Niemczech i w Holandii też tak robiło. Na komputerze podobno nic nie wykazuje. |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 31-03-2012, 21:26
|
|
|
Dario_W napisał/a: | akurat z "gonieniem" samochodu nie mam problemu. 15 miesięcy i 87 000 km....
Paliwo też lałem różne. W Niemczech i w Holandii też tak robiło. Na komputerze podobno nic nie wykazuje. | Szlag czlowieka bierze jak czytam o cudownych diagnozach mechaniorow z ASO. Jesli tester nic nie wykazuje, to wszystko jest w porzadku..... Oni ewidentnie czesto nie maja pojecia o diagnostyce awarii poza klikaniu na Enter na klawiaturze testera. "Czekaj Pan az sie bardziej zepsuje. Wtedy Panu pomozemy....." |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-03-2012, 21:42
|
|
|
Dario_W napisał/a: | 15 miesięcy i 87 000 km.... | to obstawiałbym przepustnicę, bo zarówno wtryski, jak i sondy czy świece dają jednak znać w komputerze. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Trik
Mitsumaniak 1056/KMM

Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 3045 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 31-03-2012, 22:40
|
|
|
Też bym obstawił przepustnice do czyszczenia. |
_________________ Suzuki Ignis 1,2 (2019) |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 01-04-2012, 10:55
|
|
|
kiedy przepustnica była wymieniana! |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:51
|
|
|
Dario_W napisał/a: | kiedy przepustnica była wymieniana! | O tym nie wiedzieliśmy. Z jakiegoś powodu ją wymieniono - z jakiego? Jakie były objawy? Kiedy? Od kiedy zauważyłeś falowanie? TO tak na początek lista pytań, które powinno zadać ASO |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 01-04-2012, 13:46
|
|
|
Dario_W napisał/a: | kiedy przepustnica była wymieniana! | Przepustnica czy przeplywomierz? Bo to nie to samo |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 01-04-2012, 14:40
|
|
|
Dario_W napisał/a: | przepływomierz chyba | Tak tez i sie domyslalem. Kaz im zatem przeczyscic przepustnice jak rezon m.in wczesniej sugerowal. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-04-2012, 21:07
|
|
|
A jak nie pomoże przepustnica to niech panowie wyczyszczą zawór PCV. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 06-04-2012, 08:39
|
|
|
wróciłem i zaraz dzwonię do Panów mechaników. Trzeba coś z tym zrobić. ;-( |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 06-04-2012, 14:55
|
|
|
A może to silniczek krokowy do regulacji wolnych obrotów? Miałem kiedyś taki cyrk w O1, albo się dusił jak silniczek się zablokował przy mały otwarciu, albo podczas pracy jałowej były wysokie obroty jak silniczek się zablokował przy większym otwarciu. Co ciekawe silniczek wydawał działać prawidłowo poza samochodem. |
|
|
|
 |
olabart
Forumowicz

Auto: OUTLANDER I+2.0T+II 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Cze 2007 Posty: 171 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 07-04-2012, 08:52
|
|
|
Mam takiego samego outka. U mnie wszystko od początku działa bez zastrzeżeń. Jakbyś chciał coś porównać, zmierzyć to dawaj. Mam na bieżąco podpięty ScanGauge pod obdII. Mnie interesują głównie podstawowe parametry(ile pozostało paliwa, średnie i chwilowe spalanie, błędy, itp.), ale są też inne dane które można porównać. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=WfMvBXNcMLM
 |
|
|
|
 |
|