[OII 2.4 CVT] Nierówne obroty silnika! |
Autor |
Wiadomość |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-04-2012, 14:16
|
|
|
Witam
Na poczatku tego roku byl upgrade oprogramowania dla silnikow ze skrzynia CVT, ale dla silnikow diesla ( moze to dotyczyc rowniez Twojej ver ).
Podjedz do serwisu niech podlacza i sprawdza czy masz aktualne oprogramowanie.
Dopiero wtedy zacznij dzialac, poniewaz duzo problemow z miskami od 2007 roku jest w samym oprogramowaniu.
Pozdrawiam |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-04-2012, 14:21
|
|
|
tokyo napisał/a: | byl upgrade oprogramowania dla silnikow ze skrzynia CVT, ale dla silnikow diesla ( moze to dotyczyc rowniez Twojej ver ). |
A które diesle w Mitsubishi są łączone w CVT? Ja tylko słyszałem o 2,2 HDI z 2 sprzęgłową... |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-04-2012, 14:30
|
|
|
dokladnie |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-04-2012, 14:36
|
|
|
tokyo napisał/a: | dokladnie |
Znaczy 2 sprzęgłowa to nie CVT... |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 08-04-2012, 14:51
|
|
|
"Dokladnie" chodzilo o silnik 2,2 hdi.
Teraz tą skrzynie wkladaja do kazdego silnika
cytat z opisu:
CVT
W celu wydobycia maksymalnego potencjału z nowego silnika typu 4B12 połączono go z całkowicie przekonstruowaną 6-biegową przekładnią INVECS-III* Sport Mode CVT z łopatkami do zmiany biegów, które zapewniają płynne i precyzyjne działanie.
Przekładnia zawiera system optymalnej kontroli przełożeń, który automatycznie dobiera bieg optymalnie dostosowany do warunków drogowych i obciążenia oraz system Adaptive Shift Control, który ustala moment zmiany przełożenia na podstawie nawyków i upodobań kierowcy.
Skrzynia biegów CVT pozwala na znaczną oszczędność paliwa oraz zapewnia przyjemną i łatwą obsługę dzięki aplikowaniu przełożenia utrzymującego silnik w optymalnym zakresie prędkości obrotowej przy wszystkich prędkościach jazdy i we wszystkich warunkach drogowych. Bezstopniowa natura przekładni eliminuje szarpanie podczas zmiany przełożeń.
Całkowicie przekonstruowana skrzynia biegów CVT jest teraz o 35mm krótsza od poprzedniej przekładni, mimo dodania zintegrowanego układu chłodzenia cieczą. Podobnie, jak w modelu Lancer Sports Sedan, nowa skrzynia oferuje przemiennik momentu obrotowego, pozwalający na bardziej płynne ruszanie z miejsca oraz płynne przyspieszanie.
Przekładnia CVT została specjalnie zestrojona na potrzeby Outlandera w europejskiej specyfikacji, aby zapewnić płynne i szybkie zmiany biegów przy wszystkich prędkościach jazdy.
CVT oferuje również nową funkcję uczenia się, która pozwala ustalić - na podstawie położenia przepustnicy i pedału hamulca - czy wymagane jest hamowanie silnikiem podczas zjazdu ze wzniesienia. Rezultatem są liniowe reakcje pojazdu bez „kręcenia” silnika do najwyższych obrotów.
*INVECS-III: system inteligentnej i innowacyjnej elektronicznej kontroli pojazdu (Intelligent & Innovative Vehicle Control System).
To tak dla informacji |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-04-2012, 14:56
|
|
|
Hmmm. Ale nie rozumiem. Równolegle montowali 2 rodzaje skrzyń? Czy mówisz o nowym Outku tylko, że ten ma już 2,2 DiD Mivec...?
A typoszereg 4BXX to są silniki benzynowe... Nowe MIVEC. I tam jest 2,4 MIVEC (benzyna) + CVT...
Ogólnie zmierzam do tego, że jest chyba konstrukcyjny problem zrobienie skrzyni CVT dla silnika o dużym momencie obrotowym. |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 10-04-2012, 09:27
|
|
|
Sęk w tym, że podobno nic w komputerze nie widać. Liczyłem na to, że ktoś miał identyczny objaw. To, że silniczek, przepływomierz... to wszyscy wiedzą. ;-( |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
michu300
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 334 Skąd: okolice 3city
|
Wysłany: 10-04-2012, 10:55
|
|
|
krzychu napisał/a: | Ogólnie zmierzam do tego, że jest chyba konstrukcyjny problem zrobienie skrzyni CVT dla silnika o dużym momencie obrotowym. |
Chyba nie o to chodzi. W np. Murano masz 3,5l benzyna o momencie chyba 320Nm i jest połączone z CVT. Skrzynie CVT chyba trochę zamulają samochody z mocnymi silnikami. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-04-2012, 11:01
|
|
|
michu300 napisał/a: |
Chyba nie o to chodzi. W np. Murano masz 3,5l benzyna o momencie chyba 320Nm i jest połączone z CVT. Skrzynie CVT chyba trochę zamulają samochody z mocnymi silnikami. |
Audi tez ma CVT nawet z małymi dieslami. Ale później już daje tiptronic. Zresztą same problemy są z tym CVT + deasel w Audi więc widać coś tam nie gra tak jak trzeba. |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 10-04-2012, 14:41
|
|
|
widzę, że dyskusja się zrobiła apropos CVT zamiast obrotów silnika...
co do CVT, to mam porównanie z Porshe Cayene benzyna i Chryslerem 300C diesel. Poza tym, że mają silniejsze silniki bo oba grubo ponad 200 KM a ja mam 170, to zdecydowanie nic nie zamula w moim CVT. Chciałbym, żeby jeździły tak płynnie jak mój z CVT... Jak komuś płynność i dynamika CVT nie wystarcza, to są łopatki do zmiany biegów. Z resztą, nie wiem czemu ale jakoś spod świateł ruszam pierwszy )
Tyle mojego komentarza na ten temat. Proszę mi tu pomagać z obrotami silnika, jeżeli ktoś ma 2.4 silnik. |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 10-04-2012, 22:51
|
|
|
Witam
Dario podjedz do ASO niech podlacza kompa i sprawdza czy jest jakis nowy upgrade na skrzynie+ silnik, to nic nie kosztuje ( 10 min to trwa). |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
|
|
|
 |
Maddox
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 219 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 19-09-2012, 13:27
|
|
|
Dario_W napisał/a: | OKO, THX |
no i?
tyle szumu, a czy się coś wyjaśniło? |
_________________ Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 19-09-2012, 18:06
|
|
|
banalna sprawa... czasem trzeba zrobić coś dwa razy, więc jak wyczyścili przepływomierz (chyba) to problem zniknął. Szkoda tylko, że musiałem fatygować się do serwisu chyba ze 20 razy. |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 20-09-2012, 08:42
|
|
|
Dario W wiem że sporo jezdzisz wiec pytam o opinie o O2 z CVT po 110 kkm. Miałeś jakieś problemy oprócz w/w? Czy wymieniałeś już olej w skrzyni CVT?
Pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
|