Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[OII 2.4 CVT] Nierówne obroty silnika!
Autor Wiadomość
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-04-2012, 14:16   

Witam
Na poczatku tego roku byl upgrade oprogramowania dla silnikow ze skrzynia CVT, ale dla silnikow diesla ( moze to dotyczyc rowniez Twojej ver ).
Podjedz do serwisu niech podlacza i sprawdza czy masz aktualne oprogramowanie.
Dopiero wtedy zacznij dzialac, poniewaz duzo problemow z miskami od 2007 roku jest w samym oprogramowaniu.
Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2012, 14:21   

tokyo napisał/a:
byl upgrade oprogramowania dla silnikow ze skrzynia CVT, ale dla silnikow diesla ( moze to dotyczyc rowniez Twojej ver ).


A które diesle w Mitsubishi są łączone w CVT? :shock: Ja tylko słyszałem o 2,2 HDI z 2 sprzęgłową...
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-04-2012, 14:30   

dokladnie
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2012, 14:36   

tokyo napisał/a:
dokladnie


Znaczy 2 sprzęgłowa to nie CVT...
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 08-04-2012, 14:51   

"Dokladnie" chodzilo o silnik 2,2 hdi.
Teraz tą skrzynie wkladaja do kazdego silnika
cytat z opisu:
CVT
W celu wydobycia maksymalnego potencjału z nowego silnika typu 4B12 połączono go z całkowicie przekonstruowaną 6-biegową przekładnią INVECS-III* Sport Mode CVT z łopatkami do zmiany biegów, które zapewniają płynne i precyzyjne działanie.

Przekładnia zawiera system optymalnej kontroli przełożeń, który automatycznie dobiera bieg optymalnie dostosowany do warunków drogowych i obciążenia oraz system Adaptive Shift Control, który ustala moment zmiany przełożenia na podstawie nawyków i upodobań kierowcy.

Skrzynia biegów CVT pozwala na znaczną oszczędność paliwa oraz zapewnia przyjemną i łatwą obsługę dzięki aplikowaniu przełożenia utrzymującego silnik w optymalnym zakresie prędkości obrotowej przy wszystkich prędkościach jazdy i we wszystkich warunkach drogowych. Bezstopniowa natura przekładni eliminuje szarpanie podczas zmiany przełożeń.

Całkowicie przekonstruowana skrzynia biegów CVT jest teraz o 35mm krótsza od poprzedniej przekładni, mimo dodania zintegrowanego układu chłodzenia cieczą. Podobnie, jak w modelu Lancer Sports Sedan, nowa skrzynia oferuje przemiennik momentu obrotowego, pozwalający na bardziej płynne ruszanie z miejsca oraz płynne przyspieszanie.

Przekładnia CVT została specjalnie zestrojona na potrzeby Outlandera w europejskiej specyfikacji, aby zapewnić płynne i szybkie zmiany biegów przy wszystkich prędkościach jazdy.

CVT oferuje również nową funkcję uczenia się, która pozwala ustalić - na podstawie położenia przepustnicy i pedału hamulca - czy wymagane jest hamowanie silnikiem podczas zjazdu ze wzniesienia. Rezultatem są liniowe reakcje pojazdu bez „kręcenia” silnika do najwyższych obrotów.

*INVECS-III: system inteligentnej i innowacyjnej elektronicznej kontroli pojazdu (Intelligent & Innovative Vehicle Control System).

To tak dla informacji
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2012, 14:56   

Hmmm. Ale nie rozumiem. Równolegle montowali 2 rodzaje skrzyń? Czy mówisz o nowym Outku tylko, że ten ma już 2,2 DiD Mivec...?

A typoszereg 4BXX to są silniki benzynowe... Nowe MIVEC. I tam jest 2,4 MIVEC (benzyna) + CVT...

Ogólnie zmierzam do tego, że jest chyba konstrukcyjny problem zrobienie skrzyni CVT dla silnika o dużym momencie obrotowym.
 
 
Dario_W 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 341
Skąd: Gdynia 02347/KMM
Wysłany: 10-04-2012, 09:27   

Sęk w tym, że podobno nic w komputerze nie widać. Liczyłem na to, że ktoś miał identyczny objaw. To, że silniczek, przepływomierz... to wszyscy wiedzą. ;-(
_________________
:.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 
 
 
michu300 
Forumowicz


Auto: Outlander II 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Maj 2010
Posty: 334
Skąd: okolice 3city
Wysłany: 10-04-2012, 10:55   

krzychu napisał/a:
Ogólnie zmierzam do tego, że jest chyba konstrukcyjny problem zrobienie skrzyni CVT dla silnika o dużym momencie obrotowym.


Chyba nie o to chodzi. W np. Murano masz 3,5l benzyna o momencie chyba 320Nm i jest połączone z CVT. Skrzynie CVT chyba trochę zamulają samochody z mocnymi silnikami.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-04-2012, 11:01   

michu300 napisał/a:

Chyba nie o to chodzi. W np. Murano masz 3,5l benzyna o momencie chyba 320Nm i jest połączone z CVT. Skrzynie CVT chyba trochę zamulają samochody z mocnymi silnikami.


Audi tez ma CVT nawet z małymi dieslami. Ale później już daje tiptronic. Zresztą same problemy są z tym CVT + deasel w Audi więc widać coś tam nie gra tak jak trzeba.
 
 
Dario_W 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 341
Skąd: Gdynia 02347/KMM
Wysłany: 10-04-2012, 14:41   

widzę, że dyskusja się zrobiła apropos CVT zamiast obrotów silnika...

co do CVT, to mam porównanie z Porshe Cayene benzyna i Chryslerem 300C diesel. Poza tym, że mają silniejsze silniki bo oba grubo ponad 200 KM a ja mam 170, to zdecydowanie nic nie zamula w moim CVT. Chciałbym, żeby jeździły tak płynnie jak mój z CVT... Jak komuś płynność i dynamika CVT nie wystarcza, to są łopatki do zmiany biegów. Z resztą, nie wiem czemu ale jakoś spod świateł ruszam pierwszy ;-) )

Tyle mojego komentarza na ten temat. Proszę mi tu pomagać z obrotami silnika, jeżeli ktoś ma 2.4 silnik.
_________________
:.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 10-04-2012, 22:51   

Witam
Dario podjedz do ASO niech podlacza kompa i sprawdza czy jest jakis nowy upgrade na skrzynie+ silnik, to nic nie kosztuje ( 10 min to trwa).
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Dario_W 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 341
Skąd: Gdynia 02347/KMM
Wysłany: 11-04-2012, 09:40   

OKO, THX
_________________
:.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 
 
 
Maddox 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.0 Di-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 219
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 19-09-2012, 13:27   

Dario_W napisał/a:
OKO, THX


no i?
tyle szumu, a czy się coś wyjaśniło?
_________________
Outlander 2.0T
Outlander 2.0 DI-D
 
 
 
Dario_W 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 341
Skąd: Gdynia 02347/KMM
Wysłany: 19-09-2012, 18:06   

banalna sprawa... czasem trzeba zrobić coś dwa razy, więc jak wyczyścili przepływomierz (chyba) to problem zniknął. Szkoda tylko, że musiałem fatygować się do serwisu chyba ze 20 razy.
_________________
:.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 20-09-2012, 08:42   

Dario W wiem że sporo jezdzisz wiec pytam o opinie o O2 z CVT po 110 kkm. Miałeś jakieś problemy oprócz w/w? Czy wymieniałeś już olej w skrzyni CVT?

Pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.