Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero II: jakie Słabe punkty sprawdzić przy zakupie ?
Autor Wiadomość
miszaa 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2005 1.6 98 kM automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-04-2012, 20:48   Pajero II: jakie Słabe punkty sprawdzić przy zakupie ?

Witajcie koledzy :)

Zamierzam kupić Pajero II rocznik od 1998 z ASB, najchętniej z silnikiem 2.8 diesel po face liftingu.

Czy gdzieś są opisane typowe wady Pajero z tych roczników?

Pozdrawiam
miszaa
_________________
Pozdrawiam
miszaa
 
 
jaman 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 7
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-04-2012, 21:38   

poczytaj tutaj:

http://forum4x4.pl/viewto...=61450&start=75
 
 
 
miszaa 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2005 1.6 98 kM automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-04-2012, 22:02   

Dzięki kolego za linka :)

ale...
za mało tam konkretów..., a za dużo pyskówek... > jak to Polacy... (eh...)

P.S.
Hyundai Galloper:
>>> czy to jest na licencji Mitsu?
>>> czy miał ASB z SS ?
_________________
Pozdrawiam
miszaa
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2012, 22:25   

Skoro o sprawdzanie słabych punktów pytasz, to rama, rama i jeszcze raz rama. Na obecność rdzy oczywiście. Błotniki też, szczególnie z tyłu.

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-04-2012, 22:46   

Galloper to Hyundai bazujący na Pajero I. Sporo części pasuje. ASB z SS- wątpię. SS pojawił się dopiero w PII. Ale kto wie?
Marcus, Pajero należy sprawdzać na obecność ramy. Rdza to zawsze jest, nie trzeba sprawdzać. :D
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 09-04-2012, 22:57   

miszaa napisał/a:
> jak to Polacy... (eh...)
jak byś dodał niektórzy było by sympatyczniej.
Ale zwróć tak jak pisał wcześniej Marcus65 na ramę szczególnie przy tylnym moście. Pajero na Hiszpański rynek nie mógł wejść z racji nieprzyzwoitego nazewnictwa->> skojarzenia :wink: więc nazywał się Galoper.
miszaa napisał/a:
Czy gdzieś są opisane typowe wady Pajero z tych roczników?
nie ma typowych wad-->> wady w dużej mierze zależą od użytkownika. Koledze co miał Galopera coś pękło w układzie kierowniczym-->> rozjechały się koła na boki, na szczęście na parkingu. Po różnych perypetiach związanych z wymianą tej części dopiero prześwietlenie wykazało że był tam mały purchel powietrza co osłabiło konstrukcje ale ,wg serwisu, był to jednostkowy przypadek-->> miał pecha. Te "typowe wady" najczęściej powstają z niewiedzy pseudo mechaników. Mój Misiek co prawda z 95 r sprawuje się wyśmienicie- i nie tylko na czarnym-->> mógł by co prawda mniej palić ale jest to skutek dociążenia samochodu róznymi szpejami jak i jakością paliwa.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 09-04-2012, 23:00   

Waldku, mylisz się. Pajero na rynki hiszpańskojęzyczne to Montero. Galloper to Hyundai bazujący na jedynce. To nie Pajero choć wiele części ma identycznych. Silnik, sporo z zawieszenia, inne budy i wnętrze.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 10-04-2012, 10:18   

Heilsberg napisał/a:
Pajero na rynki hiszpańskojęzyczne to Montero. Galloper to Hyundai bazujący na jedynce.
:oops: :oops: :oops: ot i strzeliłem bambola :mrgreen: :oops:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Marcus65 
Forumowicz


Auto: Pajero II, 3.5, long, '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2012, 13:29   

Heilsberg napisał/a:

Marcus, Pajero należy sprawdzać na obecność ramy. Rdza to zawsze jest, nie trzeba sprawdzać. :D


Słusznie. Powinienem powiedzieć, że należy sprawdzić ilość ramy w ramie. I to chyba w zasadzie jedyna żelazna reguła w badaniu Pajero. (Dla uzupełnienia dodajmy, że na rynek brytyjski nazwano go Shogun). Oczywiście, zawsze warto obejrzeć i osłuchać silnik, czy się nie poci, czy blokada dyfra działa, stan zawieszenia... Ale to są standardowe historie.
Aha, nie od rzeczy będzie też zwrócić uwagę czy dane autko to nie przekładaniec z angola. Oprócz tego jeśli jest to pojara z rocznika, w którym już montowano airbagi, a zamontowana jest kierownica "sportowa", to jest to poważna przesłanka, że auto dość solidnego dzwona zaliczyło. Brak napisów "Intercooler turbo" czy tam "3000 V6 DOHC" na tylnych błotnikach może świadczyć o wymianie tychże (choć akurat może to wynikać po prostu z remontu pordzewiałych części), ale jeśli na napisie PAJERO na przednich błotnikach widać zacieki lakieru, to to już powinno dać do myślenia.

Pozdro
Marcus
_________________
Pojara V6 3500 '94, długa i szybka
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 10-04-2012, 17:37   

Najlepiej wjechać na kanał i obejrzeć od dołu. Z boku nie zawsze dobrze widać a na pewno nie widać poprzeczek ramy nad zbiornikiem paliwa a te gniją na potęgę. Prócz tego sprawdzić jak wchodzą napędy i jak zachowują się lampki od napędów. To drobiazgi ale upierdliwe w naprawie a z czujnikami zawsze jest problem by kupić dobre. W ASO kosztuje pincet prawie. :D A jest ich 4.
Poza tym dobrze by było na jakiś bruk pojechać czy dziurawą drogę i przejechać się po dziurach czy nic nie puka i czy tył nie dudni (long szczególnie). Na asfalcie luzy są nie do sprawdzenia, podobnie na kanale bez rozpinania sworzni. Sprawdzić czy nie leje się z: pokrywy zaworów, turbiny, przekładni kierowniczej, reduktora i połączenia silnika ze skrzynią. Sprawdzić czy przy szybszej zmianie biegów trójka nie zgrzytnie. Sprawdzić działanie RD Locka. Blacharka to wiadoma sprawa - szczególnie przejrzeć dolne ranty drzwi i wszystkie nadkola.
Zapalić zimnego nie odpalanego tego dnia - czy zapali po jednym grzaniu świec do pyknięcia, czy nie zostawi gigantycznej chmury (taka mikro chmurka to zawsze jest) czy podniesie obroty sam (nie dotyczy dziadków z ręcznym gazem) i czy sam z nich zejdzie, czy nie dymi przy lekkiej przegazówce. Jeśli telepie, dudni, rzęzi, rytmicznie puka - zastanowić się czy to akurat tan wymarzony. Dlatego najlepiej umawiać się na 6 rano. Sprawdzić czy działają spryskiwacze reflektorów - to drobiazg do naprawy za 70 PLN ale zbić cenę można. Sprawdzić ogrzewanie tylnej szyby - jak wyżej. W miarę możliwości omijać sztuki z grzaniem świec QGS - nic to strasznego ale wielu mechaników tego nie ogarnia a jak padnie coś to będzie problem jeśli samemu człowiek nie kumaty w prądzie. Poza tym świece QGS tylko ASO za ponad tauzena komplet. Napisy na budzie dokładnie jak Marcus napisał. Dodatkowo zobaczyć czy wszystkie są w jednym kolorze. Jak mi się przypomni jeszcze coś to dopiszę.
Przypomniało mi się: oświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu - jeśli nie działa to będzie rzeźba albo szukanie używki bo z reguły obudowa lamp zmieniła już stan skupienia. Znalezienie dobrej używki graniczy z cudem. Przewody hamulcowe i paliwowe - będąc w kanale wziąć w garść. Jak zostaną w garści to grzecznie przeprosić i stwierdzić, że chyba podlegają wymianie. Sprawdzić działanie tylnej nagrzewnicy i klimy na tyle. Często przewodów do nie już nie ma. Dotyczy longa.

Aha, wiele z tego może nie dotyczyć rocznika 98 i młodszych. Ale na pewno dotyczy 91-96.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.