Silnik ndal przerywa po wymianie bardzo wielu czesci |
Autor |
Wiadomość |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 14-04-2012, 18:16 Silnik ndal przerywa po wymianie bardzo wielu czesci
|
|
|
Witam,posiadam carisme 1 1998rok 1.8 gdi...wymienilem swiece,kupilem te za 250zł,filtr paliwa nowy,powietrza nowy,olej z filtrem.Wyczyscilem przepustnice,potem aku odlaczylem i ,,nauczylem obrotów,, lecz nadal podczas przyspieszania na kazdym biegu czuć ze przerywa i podczas stalej predkosci tak samo.Niewiem co dalej. Dodam że narazie mam wlane paliwa 95oktan czy to ma jakiś wpływ? Auto po dojezdzaniu np do skrzyzowania schodza obroty prawie do 200 a po chwili wskakuja na okolo 800 i wskazówka tak jakby zawisa ,obroty stabilne,wiec chyba dobrze.Ale podczas przyspieszania strasznie szarpie:( krokowy też wyczyścilem.Po odłaczeniu akumulatora i nauczeniu obrotów el.szyby po nacisnieciu przycisku juz same sie nie podnoszą i nieopuszczają tak jak przed tym,teraz musze trzymać przycisk,wiecie o co biega...prosze o jakaś pomoc.Dodam że z tłumika idzie pełno jakby sadzy.. może katalizator zapchany...sam już niewiem. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-04-2012, 21:07
|
|
|
przepustnica zdjęta i wyczyszczona? pompa paliwa wysokiego ciśnienia sprawdzona?
mateusz8230 napisał/a: | y prawie do 200 a po chw |
a wiesz, że ta pierwsza kreska nad 0 to jest 500obr?
mateusz8230 napisał/a: | el.szyby po nacisnieciu przycisku juz same sie nie podnoszą i nieopuszczają |
trzeba je tego nauczyć, naciskasz guzik aż szyba zjedzie do końca i trzymasz chwile klawisz, będzie pyknięcie, ze 3sekundy trzeba przytrzymać, i to samo do góry, po tym będą już działały |
|
|
|
 |
marian20
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-04-2012, 22:01
|
|
|
Witam, pozwolę dołączyć się do tematu mam ten sam problem co mateusz8230 w takiej samej Cari. Wymieniłem świece, przepływke, cewki, czujnik położenia wałka rozrządu, przeczyściłem krokowca i przepustnice. Wyskakuje mi CE: błąd pompy WC. Po obadaniu pompy u mechanika wszystko wydaje się w porządku. Powoli tracę cierpliwość. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
marian20
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15-04-2012, 10:11
|
|
|
Niestety znam oba te tematy. Zastanawiam się czy nie wybrać się do ASO Boguchwała, tylko nie wiem czy pomogą mi w tak zagmatwanej sprawie i z jakimi kosztami mogło by się to wiązać w autoryzowanym serwisie. To była by już moja ostatnia deska ratunku ponieważ nie dojade tam o własnych siłach musiałbym wziasc Cari na lawete. Co myślicie o ASO i kosztach z tym związanych? |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 15-04-2012, 12:09
|
|
|
Cytat: | Wyskakuje mi CE: błąd pompy WC. Po obadaniu pompy u mechanika wszystko wydaje się w porządku. |
skoro dalej wyskakuje błąd pompy , to znaczy że coś jest jednak nie wporządku , jakie masz ciśnienie na pompie po tym badaniu
Co do ASO to mało kto poleca, chyba że śpisz na kasie |
_________________
 |
|
|
|
 |
marian20
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2012 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 15-04-2012, 13:19
|
|
|
Ciśnienie w pompie WC na ciepłym silniku wynosiło 53 bary. |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 15-04-2012, 13:29
|
|
|
marian20 napisał/a: |
Ciśnienie w pompie WC na ciepłym silniku wynosiło 53 bary. | - na postoju??
Zrób test w czasie jazdy. Bez powodu błąd "56" nie wyskakuje.... |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 15-04-2012, 13:41
|
|
|
Panowie zmierzylem i bylo 2.7V podniosłem do 3,15v i oscyluje tak o 0,1V czyli chyba ok.Na obrotach 2tys. podnosi sie do okolo 3,26V,o wiele lepiej juz jest,choć podczas butowania czuc jeszcze takie wybieganie silnika jakby. Jak jest to ustawiane w oryginale? bo podnosić niewiem czy jeszcze jest sens...Jest lepiej ale jeszcze niema ideału co dalej mozna by zrobić? pompe z baku wyciagnać i czyscic? jest taka mozliwosc? |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 15-04-2012, 17:40
|
|
|
aren195612, witamy po dłuższej nieobecności
marian20, przydały by się jakieś konkretne dane , w tym silniku ciężko coś wywróżyć
mateusz8230, wygląda niby wporządku , tylko ciekawe jak wygląda ciśnienie pod obciążeniem tak do odcinki ? filterki w pompie mieniałeś ? z tą pompą w baku to ja bym się wstrzymał , przynajmniej sprawdzć jakie ciśnienie podaje bo jak wporządku to bez sensu , powinno być 3,2-3,4bar |
_________________
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 15-04-2012, 18:22
|
|
|
filtrów niewyemieniałem ale napewno je wymienie,powiem tak podczas przyspieszania od okolo 3-4 tys obrotów silnik z 2 razy przymuli i potem ciagnie do konca,wiec moze jakis filterek jest przypchany... |
|
|
|
 |
krst
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Węgliniec
|
Wysłany: 15-04-2012, 20:58 a na zimnym??
|
|
|
witam, mam podobny kłopot jak kolega, obroty również lecą bardzo nisko przy dojeżdżaniu do skrzyżowań. ale jak w temacie na zimnym jest tragedia armagedon wręcz, gaśnie co chwile zanim nie złapie temp. krokowy przepustnica są zrobione na błysk. czasami zdarza się sytuacja gdy po odpaleniu na zimnym pochodzi chwile obroty zaczynają falować aż do zatrzymania silnika. po nagrzaniu da się jeździć a nawet manewrować. spalanie w normie 7.5l (jazda mieszana 50/50,oszczędna). |
_________________ TDi engines are for senior citizens |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 16-04-2012, 15:57
|
|
|
po podniesieniu cisnienia jest lepiej,ale tak jak pisalem lekko przymuli na wyzszych obrotach,a jak jest zimny to okol 3tys odb zamuli dodam gazu i rakieta,moze to te filterki |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 16-04-2012, 20:00
|
|
|
mateusz8230 napisał/a: | moze to te filterki |
wszystko mozliwe , najlepiej to by się wykres ciśnienia przydał , i by było wiadomo czy ją przeładowuje czy cisnienia brakuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 16-04-2012, 20:22
|
|
|
a jaki sprzet mam zakupic/zrobic zeby ten wykres zrobić? dodatkowo jest jeszcze maly problem,czasem podczas odpalania na zimnym silniku auto bardzo szaleje i zgaśnie,jak przegazuje to jest ok...same [wulgaryzm] problemy |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-04-2012, 21:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|