Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Honda Civic VI gen. silnik D14A3 - znikający olej....
Autor Wiadomość
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
  Wysłany: 17-04-2012, 00:46   Honda Civic VI gen. silnik D14A3 - znikający olej....

Na wstępie zaznaczę, że nie piszę o swoim aucie. Mam nadzieję, że nikomu nie przeszkodzi, że to nie 3 diamenty i nie będzie to problemem, pomóc innemu samurajowi :)
Auto Honda Civic VI gen.silnik D14A3 1.4 75 KM SOHC- ubytki oleju są bardzo duże (>1L na 1000km) Nie jest to na pewno żaden wyciek, pęknięta miska olejowa itp.
Kilka parametrów z katalogu:
Kod:
1999–2000 Honda Civic 1.4i EJ9 (European Market)

    Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)
    Bore and Stroke : 75.0 × 79.0 mm (2.95 × 3.11 in)
    Compression : 9.1:1
    ECU code: P3X
    Power : 75 PS (55 kW; 74 hp) at 6,000 rpm[1]
    Torque : 109 N·m (80 lb·ft) at 3,000 rpm[1]
    Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder), non VTEC
    Redline : 6,800 rpm
    Fuel cut: 7,200 rpm
    Fuel Control : OBD2-a, DPFI (SFi – Simplified Fuel injection), 1+3 2+4 injectors thrown together
    Transmission: S40, S20


Do sprawdzenia w najbliższym czasie - silnik, ustalić problem ubytku oleju. Zdjęcie poglądowe silnika:



Diagnozowanie:
- na początku chcę sprawdzić kompresję - odpowiednim miernikiem do pomiaru ciśnienia, zgodnie z instrukcją. Myślę, że ten pomiar bardzo dużo wyjaśni...
- sprawdzę jak wyglądają świece - kolor świec, uszczelniacze gniazd świec.
Tu zapewne przyda się taka lektura: http://www.ngk.de/pl/tech...jawy-uszkodzen/
Wszelkie diagnozy na rozgrzanym silniku.

Proszę o jakieś uwagi, podpowiedzi co można by jeszcze sprawdzić by ustalić problem.
Podejrzenia są, że to któryś z cylindrów (lub cylindry) ma kiepskie ciśnienie - taka wstępna diagnoza.
Ostatnio zmieniony przez arturj123 03-05-2012, 01:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-04-2012, 09:15   

arturj123 napisał/a:
ubytki oleju są bardzo duże.
To nic nie mówi, dla jednego będzie dużo 0,3litra na 10tyś km a dla drugiego będzie normą litr na 10tyś km, do tego istotny styl jazdy, szczególy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-04-2012, 09:22   

Troszkę więcej jak 1L na 1000 km. Styl jazdy agresywny:)
Ostatnio zmieniony przez arturj123 17-04-2012, 10:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-04-2012, 09:47   

Jeśli autor o tym napisał, to pewnie wcześniej zużycie było mniejsze. Podstawa, to sprawdzić kompresję, jeśli będzie w normie, to pewnie uszczelniacze zaworowe do wymiany. Warto zainteresować się, czy da się w tym silniku wymienić je bez zdejmowania głowicy. Koszty wymiany w ten sposób będą niższe niż przy zdejmowaniu głowicy.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 19-04-2012, 09:23   

Jak Kompresja będzie odbiegać od normy to zrób próbę olejową to wykluczysz albo potwierdzisz że to pierścienie.

Patrząc na silnik to raczej uszczelniacze zaworów bez problemu wyjdą bez ściągania głowicy.
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
arturj123 
Forumowicz


Auto: A3 1.8T 200KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 1299
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-04-2012, 11:23   

Dopiero na majówkę zgadaliśmy z kumplem, że zaczniemy coś działać z autem. Przyrząd do pomiaru ciśnienia sprężania Yato YT-3701
Sam przyrząd ma dobrą instrukcję, są m.in. wyniki testu. Odezwę się jak już coś będzie wiadomo. Dzięki za podpowiedzi.



[ Dodano: 03-05-2012, 01:01 ]
Silnik sprawdzony. Wyniki pomiarów ~1.3 MPa (13 Bar) na wszystkich cylindrach.
Jedna ze świec, miała bardzo duży osad.

Remont silnika w specjalistycznym zakładzie, koszt: 1850 zł - co było robione, nie wiem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.