  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		Historia i opis - jak dodać zestaw Rockford Fosgate z subem | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 sloniu  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Lancer 1.8 SB 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 20 Skąd: łódzkie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-04-2012, 22:32   Historia i opis - jak dodać zestaw Rockford Fosgate z subem
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Historia była taka, że zestaw audio w wersji podstawowej grał całkiem przyjemnie ale ciągła konieczność wymiany płyty troszkę mnie irytowała.
 
Trafiłem na Allegro na radyjko z Outlandera z wbudowaną zmieniarką na 6 CD. Było niedrogo, to kupiłem i zainstalowałem. Wymiana bez problemu, stare wyjęte, nowe włożone, wtyczki pasują, ruszyło bez najmniejszego problemu   
 
 
No fajnie, ale to nowe radio to RF, który normalnie pracuje ze wzmacniaczem, więc myśl kolejna ... a może da się niedrogo dodać   
 
Znowu Allegro i okazało się, że wzmacniacz można zdobyć za nieduże pieniądze ale subwoofer to jakies nieporozumienie ... 1500 pln ! 
 
Cóż... pół roku czaiłem się, aż w końcu przypadkiem trafiłem za woofer znowu z Outlandera ale za 300 pln, co było do zaakceptowania - kupiłem.
 
 
Skrzynka zbyt duża do Lancera, trzeba było zrobić samodzielnie.
 
W końcu zmontowane, odpalone, gra   
 
 
Opis co i jak.
 
Założenie jest takie, żeby jak najmniej ingerować w to co jest. Zatem nic nie ucinać, nic nie wyrzucać, nic nie demolować.
 
 
Potrzebne:
 
radio ze zmieniarką RF,
 
wzmacniacz RF,
 
subwoofer RF,
 
wtyczki do wzmacniacza,
 
przejściówka do podłączenia zestawu głośnomówiącego Parrot,
 
przewody głośnikowe,
 
przewód zasilania,
 
oprawa z bezpiecznikiem 25A,
 
mata szklana, żywica,
 
lutownica, narzędzia, czas.
 
 
 
Wtyczki z Allegro pasujące do wzmacniacza
 
 
 
Wzmacniacz
 
 
 
Subwoofer
 
 
 
Wyjmujemy głośnik z obudowy
 
 
 
Przedni panel zostanie dawcą ramki do przykręcenia głośnika
 
 
 
i po wycięciu
 
 
 
Przygotowanie do zrobienia obudowy głośnika z maty szklanej i żywicy
 
 
 
Druga warstwa z folii aluminiowej dla pewności   
 
 
 
I mamy pierwszą miskę, o kształcie pasującym do wnęki
 
 
 
Po wyjęciu z bagażnika
 
 
 
Wklejony element z dawcy tworzący przednią ścianę pudła
 
 
 
Wzmocniony i przygotowany do wyrównania na brzegach
 
 
 
Po oklejeniu ( zdecydowanie polecam szroty, tam za 5 zł można kupić wykładzinę)
 
 
 
Wkładamy głośnik. Pasuje idealnie, bo jak mogło być inaczej   
 
 
 
Robimy wiązkę. Tu przydaje się przejściówka od Parrota. Ponieważ nie chcemy nić ciąć, posłuży ona jako przejściówka między radio a wzmacniaczem.
 
 
 
Ja zrobiłem wiązkę według takiego schematu (używam istniejących wiązek)
 
 
 
Podłączenie zasilania wzmacniacza prowadzimy bezpośrednio z + akumulatora
 
 
 
Bezpiecznik MUSI BYĆ jak najbliżej źródła prądu. Dla oryginalnego zestawu przewidziany bezpiecznik to 30A. Ja dałem 25A.
 
 
 
Tędy wchodzimy do środka z zasilaniem. To chyba największy problem we wszystkich instalacjach. Okazało się jednak, że jest idealne rozwiązanie - przygotowana gumowa zaślepka. Atak na nią należy przeprowadzić od środka. Wyjąć schowek i dobrać się do wygłuszenia - zaślepka jest ukryta pod nią. Z łatwością da się wciągnąć gdy już uda nam się odciągnąć materiał wygłuszający. Potem pozostaje już tylko przeciągnąć przewód i w gumej uszczelce wyciąć stosowny otwór na przewód.
 
 
 
Podpinamy przewód zasilający (w peszelku) do trasy innych wiązek
 
 
 
Tutaj mamy już przewód w kabinie
 
 
 
Demontaż przednich foteli i części tunelu środkowego jest niestety niezbędny
 
 
 
Miejscie którędy przechodzi nasza wiązka
 
 
 
Przejściówka z naszej wiązki do radio
 
 
 
i tyle   
 
 
 
Przy takim podłączeniu trzeba mieć świadomość, że grubość przewodów głośnikowych (tych w oryginalnych wiązkach) jest mniejsza niż przewidziana dla zestawu RF. Max moc głośników też jest mniejsza. Zatem NIE MOŻNA odpalić na 100% mocy bo będzie dym   
 
Ten projekt ma na celu tylko poprawienie jakości, a nie mocy.
 
 
Mam nadzieję, że komuś się to przyda.
 
Jak ktoś się zdecyduje na podobną instalację, to chętnie służę radą i wiedzą zdobytą w czasie budowy mojego projektu.
 
 
Ku chwale klubu ! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |