Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana silnika 1.8 na 2.4 ?
Autor Wiadomość
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 14-04-2012, 19:55   wymiana silnika 1.8 na 2.4 ?

tak sibie mysle o tym ale ciekaw jestem ceny takiego uzywanego w dobrym stanie 2.4 mivec, do tego pewnie dojdzie skrzynia, dolot i wylot, nie wiem jak wal. Ciekaw jestem ile to wszytko by wynioslo i czy jest sens i mozliwosc.
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
bastek 
Mitsumaniak
kaktusiarz

Auto: Superb,SpaceStar,LS400,SC430,J
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 5468
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-04-2012, 23:33   

lukas1, ja pewnie będę myślałem o wymianie 1,5 na 1,6 jak ten zajeżdżę :) i zawieszenie się nie rozpadnie
_________________
pozdr,
bastek

auta: nissan almera 2000-2013, Nissan Micra 2012-2029 Mitsubishi lancer 2009-2016 Toyota avensis 2015-2018 Cb125f 2016- 2020, Mitsubishi space star 2018-, Lexus LS400 2018-, Superb 2019-, Junak m12 2020-, Lexus sc430 2021-
 
 
prosto 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0, R6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 189
Skąd: Mikołów
Wysłany: 15-04-2012, 11:36   

lukas1, jeśli chodzi o sens to nie ma go na pewno, lepiej sprzedac swoj woz i kupić poprostu od razu z takim silnikiem, no ale jesli ktos jest do swojego auta bardzo przywiazany i ma duzo nadmiaru gotowki no to mozna się bawic... :)
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-04-2012, 11:39   

Nie koniecznie musi być ciężko to wymienić. Może się okazać, że w ekstremalnej opcji wystarczy tylko blok silnika zmienić. W dobie unifikacji...? Skrzynia różni się tylko ostatnim przełożeniem więc może ma taką samą obudowę i sprzęgło? Może dolot i wydech masują, osprzęt pewnie także, ciekawe co z elektroniką?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-04-2012, 15:05   

Jak trafisz tanio jakiegoś rozbitka, to sens jest, jak chcesz zbierać po kawałku to powodzenia. :wink:
Już przy swapie pełnoletniego Colta różnice są bardzo duże.
Niby wszystko „takie samo”, a co rusz jakaś pułapka i to praktycznie gdzie nie spojrzeć.
Od blacharskich (mocowanie chłodnicy do pasa), poprzez mechaniczne - inna pompa wspomagania razem z przewodami, inne serwo, zawieszenie (praktycznie wszystko inne), elektryka (przekaźniki, sterowniki, braki przewodów w wiązkach)itp. itd
Nawet tłumik który wygląda identycznie się różni, bo jeden jest pusty, a drugi z „watą”.

Wejdź sobie na jakąś stronę z numerami części, otwórz obydwa modele i porównuj numery poszczególnych elementów to sam ocenisz co ewentualnie będziesz potrzebował.
Sądzę, że bez „dawcy” na podwórku gra niewarta świeczki.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-04-2012, 00:59   

Witam
Lukas jezeli chcialbys cos takiego zrobic to najpierw musisz zdobyc vin z autka z silnikiem 2,4 zapisac swoj vin i pojsc z tym do serwisu z prosba o wykazanie roznic.
Po modyfikacja mechanicznych, trzeba sprawdzic czy sterowniki sa takie same i wgrac soft lub kupic sterownik gotowy. pozniej przekodowac kompem sterowniki w aucie.
I to wszystko :) /
Kolega mkm i prosto słusznie zauważyli:
Prosto:
lukas1, jeśli chodzi o sens to nie ma go na pewno, lepiej sprzedac swoj woz i kupić poprostu od razu z takim silnikiem, no ale jesli ktos jest do swojego auta bardzo przywiazany i ma duzo nadmiaru gotowki no to mozna się bawic...
mkm
Jak trafisz tanio jakiegoś rozbitka, to sens jest, jak chcesz zbierać po kawałku to powodzenia

Za duzo kasy do wydania dla kilku konikow :) .
Lepszym rozwiazaniem jest wymiana sterownika oraz modyfikacja ukladu wydechowego

Pozdrawiam
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-04-2012, 07:12   

tokyo napisał/a:

Za duzo kasy do wydania dla kilku konikow :) .


E tam. Nie wiem czy jeździłeś 1,8. Ale ten silnik nie jedzie na wolnych obrotach. Za to ten 2,4 będzie wyrywał na każdych obrotach do przodu. Nie chodzi o samą moc, ale także przebieg momentu. I nie wiem co to za koszty. Silnik kupi się tanio, swój się też sprzeda tylko pytanie co poza tym do wymiany... Jeśli dużo i drogo to faktycznie nie opłaca się.
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 22-04-2012, 15:05   

zgadza sie krzychu, te wolne obroty, kurde cos mi sie zdaje ze bede musial predzdej znalezsc kogos kto bylby chetny za doplata zamienic sie z 1.8 na 2.4 albo choc 2.0, kreci mnie wersja 2.4 gts.. tylko czy ktos taki istnieje hmmmmm
co do mojego 1.8 to sie ciesze ze jest ciagle uzywany na dobrych drogach w skandynawii i z tego powodu zawieszenie sie nie meczy jak w przypadku niektorych naszych sorry wiekszosc naszych drog. kupilem go w 2009 i mam dopiero 60 tys na orginalnych klockach bo nie zajezdzam go.
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-04-2012, 16:43   

Nie takie swapy swiat widział. Dobry pomysł. Dobry mechanik blacharz to ogarnie bez problemów.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.