Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
niskie obroty, silnik gaśni
Autor Wiadomość
borek275 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 28-04-2012, 17:13   niskie obroty, silnik gaśni

Witam. Mam ze swoja carisma(1.6 2000r.) ostatnio taki problem, otoz na biegu jalowym obroty raz mam ponizej 1000-( cos kolo 700-800) a raz na poziomie 1500. Gdy ruszam to troche silnik wydaje sie byc ociezaly, jakbym holowal jakas przyczepke, czuc ze cos go muli strasznie. Ostatnio tez mialem takie 3 przypadki: ruszalem z miejsca(raz na jedynce a raz na wstecnzym) i gdy probowalem skrecic to napotkalem sie z duzym oporem w kierownicy po czym zorientowalem sie ze silnik mi zgasl. O ile cofajac moglem zbyt szybko sprzeglo puscic co doprowadzilo do zgasniecia(chociaz nie wuczylem zadnego szarpniecia), to jak ruszylem z jedynki to chwile jechalem, wiec nie mozliwe zeby mi tak od razu zgasl. Wiem ze opis tego nie jest zbyt dokladny ale nie podejrzewalem ze tak sie stanie wiec nie przykladalem uwagi do tego zeby zapamietac jak najwiecej szczegolow. Co do tych pierwszych rzeczy przyczyna chyba moze byc brudna przepustnica, ale co z ta druga rzecza zrobic? Jaka moze byc tego przyczyna? Prosilbym o mozliwie jak najdokladnijesza odpowiedz z rozwiazaniem tych problemow :)
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-04-2012, 18:56   

mam podobny problem w gdi tylko ze mi nie trzyma obrotow i od razu gasnie jak rusze jade pare metrow dam mu obroty i puszcze gaz to spadaja nagle do 0 i gasnie.musze po odpaleniu stac chwilke i trzymac noge na gazie tak na 1000obr okolo 2 min i puszczam i normalnie trzyma nie wiem moze pompa WC bo troche wyje lub filterki w pompie.czyszczenie przepustnicy nic nie da bo przerabialem to.check engin sie nie zapala wiec nie wiem...narazie nie robie tego bo mam co innego do zrobienia przy aucie.
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 28-04-2012, 21:34   

borek, a spalanie masz w normie?
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
borek275 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 28-04-2012, 22:30   

szczerze to przez ostatni czas nie zwracalem na to uwage, w miescie z reguly pokazywalo mi cos kolo 10,5 l/100km bez zerowania licznika, ale teraz jak bylem sie przejechac chwile i wyzeorwalem licznik to jadac po miescie b baardzo malym (nawet znikomym) ruchu pokazal mi komputer od 7 do 8 litrow(sam sie zdziwilem co tak malo) a w trasie dawno nie jedzilem, bo ostatni raz byl jak jechalem z krk do stalowej i wtedy pokazywal mi komputer cos miedzy 6,5 do 7(staram sie jezdzic w miare oszczednie, ale sa momenty kiedy chce sie docisnac gaz)
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 29-04-2012, 11:36   

Więc spalanie raczej w normie, nie jest jakoś zawyżone. Ciężko coś wywnioskować z tych objawów. Jak auto zachowuje się na wyższych biegach/prędkościach? Nie przymula?
Świece i kable raczej odpadają, bo by autem szarpało. Może to zapchany filtr paliwa... (w poliftowej wersji znajduje się w zbiorniku razem z pompą paliwa). Poobserwuj trochę co się będzie dalej działo, może samo się naprawi :D .
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
borek275 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 29-04-2012, 15:03   

Ok dzięki za odpowiedzi:) zauważyłem też że lampka w bagażniku mi się nie świeci (sedan ). Jaki jest to rodzaj żarówki i mógłby ktoś napisać który bezpiecznik odpowiada za nią ?
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 29-04-2012, 22:22   

żarówkę najlepiej wyjmij, sprawdź czy jest spalona, pójdź z nią do sklepu czy na stacje benzynową i może będą mieli. A czy bezpiecznik jest do niej... nie mam pojęcia, ale raczej się spaliła.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
SUCHY77 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 30-04-2012, 15:29   

Witam, pozwolicie że się przyłącze coby nowego tematu nie tworzyć. Ja w swoim GDI mam podobne objawy tzn. bardzo niskie obroty(na rozgrzanym silniku), muli jak bym kogoś holował, a i spalanie o jakiś literek większe.
 
 
tomicarisma 
Forumowicz


Auto: CARISMA 1,6 '96 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 192
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-04-2012, 17:54   

borek275 napisał/a:
zauważyłem też że lampka w bagażniku mi się nie świeci (sedan ). Jaki jest to rodzaj żarówki i mógłby ktoś napisać który bezpiecznik odpowiada za nią ?


Chciałbym dodać, że u mnie żarówka się nie świeciła, ponieważ ona ma czujnik na przegrzewanie się i wyłącza się samoczynnie po jakimś czasie. Jak zamknie się klapę i trochę odczeka to później znów się pali. Warto sprawdzić przed zakupem.
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 30-04-2012, 21:54   

Cytat:
Ja w swoim GDI mam podobne objawy tzn. bardzo niskie obroty

Obawiam się że z silnikiem 1.8 GDI może być większy problem. Począwszy od brudnej przepustnicy, przez niskie ciśnienie na pompie WC, brudne filterki na tej samej pompie, zapchany filtr paliwa w zbiorniku... i nie wiem co jeszcze, nie jestem fachowcem w tej dziedzinie.

A że muli na niskich obrotach? Może jakiś właściciel GDI się wypowie. (Ogólnie to silniki japońskie nie lubią niskich obrotów :D )
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
ali4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-05-2012, 12:25   

Witam
U mnie w Carismie GDI zauważyłem ostatnio wyższe spalanie o ok. 1 litr, dodatkowo podczas wrzuceniu na luz lub wciśnięciu sprzęgła przy zmianie biegu obroty potrafią spaść do zera i silnik gaśnie. Przy jeździe z większą prędkością ok 120 km/h odczuwalne są lekkie szarpnięcia. Dodatkowo ostatnio przy wjeździe na stromy podjazd (przejazd przez wał przeciwpowodziowy) zauważyłem że zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika. Przy wjeździe na ten stromy podjazd auto zupełnie nie reagowało na wciskanie pedału gazu. Na początku myślałem że ruszyłem z 3 biegu auto tak ślamazarnie wjeżdzało, zupelny brak mocy, bałem się że nie wjadę pod ten podjazd. Zapewne niezbędne będzie podpięcia auta pod komputer. Czy ktoś z was może wiedzieć co sprawia że auto tak się zachowuje? Czy może to być padnięta sonda?
Zapomniałem dodać że czasami jest jeszcze problem z odpalenie auta.
Ostatnio zmieniony przez ali4 03-05-2012, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
borek275 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Stalowa wola
Wysłany: 04-05-2012, 14:59   

odnosnie czyszczenia przepustnicy to mam jedno pytanie. jak bylem dzis u mechanika to po prostu otworzyl ta puszke z filtrem powietrza, kazal mi silnik trzymac cos kolo 4 tys. obrotow i psikal w przewod prowadzacy do przepustnicy. kazal mi tez tak zrobic jakbym mial jakies problemy z nia. ale czy tak mozna, nie trzeba nic zakrywac zadnych otworow w niej, tylko bez przeszkod sobie wtrysnac ten preparat do czyszczenia?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-05-2012, 21:06   

borek275 napisał/a:
jak bylem dzis u mechanika to po prostu otworzyl ta puszke z filtrem powietrza, kazal mi silnik trzymac cos kolo 4 tys. obrotow i psikal w przewod prowadzacy do przepustnicy. kazal mi tez tak zrobic jakbym mial jakies problemy z nia
Równie dobrze możesz tym preparatem psiknąć w tłumik, da tyle samo, czyli nic...
 
 
ali4 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-05-2012, 14:53   

Podpinałem dziś swoje autko w celu znalezienia błędów, wyskoczył mi 56 FUEL PRS. FAIL
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 15-05-2012, 09:42   

ali4 napisał/a:
Podpinałem dziś swoje autko w celu znalezienia błędów, wyskoczył mi 56 FUEL PRS. FAIL

Mam ten sam błąd, przy czym u mnie silnik nie gaśnie bo mam skrzynię AT i rzadko kiedy auto toczy się na luzie (N)
U mnie CE zapalał się przy próbie mocniejszego przyspieszenia, wtedy też pojawiało się szarpanie a spalanie chwilowe potrafiło się wyświetlać 99,9l/100 :evil:
Ogólnie też zauważyłem zwiększone spalanie.

Póki co pomogło czyszczenie przepustnicy, szarpania nie ma i CE też już się nie zapala ale mechanik ma jeszcze podejrzenia co do pracy silnika - wg niego mieszanka jest zbyt bogata, auto kopci i trochę nierówno pracuje.

Tu jest mój temat dot. błędu 56
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73079
Jak narazie ciśnienia pompy WC nie mierzyłem - skoro mieszanka za bogata to chyba nie tu jest problem...no chyba że wyjdzie problem z regulatorem - ale skąd by to kopcenie było :cry:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.