[EAxW] Zacinająca się stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-04-2012, 16:19 [EAxW] Zacinająca się stacyjka
|
|
|
Od trzech dni nie mogę normalnie przekręcić kluczyka w stacyjce. Blokuje się zaraz na samym początku identycznie jak wtedy, kiedy zblokowana kierownica napiera na blokadę (trzeba podciągnąć kierownicę i wtedy da się przekręcić kluczyk). Rzecz w tym, że nie mam zablokowanej kierownicy i zawsze się muszę trochę pomęczyć trochę w przód, tył, lewo prawo, góra, dół... i jakoś tam zaskoczy. Od wtedy tak się dzieje ZAWSZE. Próbowałem zapasowy kluczyk - to samo, więc to wina stacyjki. Miał ktoś może taki problem?
Czy to zużycie samej stacyjki czy może ta blokada kierownicy padła (normalnie się blokuje ale może sama zapadka w stacyjce nawala). Czy da się jakoś rozebrać stacyjkę (i złożyć ponownie )? Kurczeee bo nie uśmiecha mi się wymiana zestawu stacyjka+ecu+zamki x3
Dodam, że jak włożę kluczyk to on tak tam luźno siedzi - stacyjka ma spore luzy ale nie wiem jak jest w innych Galantach - może to normalne... nie wiem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 29-04-2012, 17:34
|
|
|
Zdemontuj stacyjke i udaj sie do ślusarza od zamków, powinien poprawić jej działanie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-04-2012, 23:14
|
|
|
ja tak miałem tylko na kluczyku ciągle używanym
jak mi się udało go w końcu przekręcić, to wyjąłem stacyjkę (sam wkład), rozebrałem i stwierdziłem, że blokuje się tylko na pierwszej zapadce, więc dałem do dorobienia kluczyk a wycięcie na pierwszą zapadkę kazałem zrobić minimalnie mniejsze
samą zapadkę też lekko podszlifowałem - jest miedziana, więc idzie lekko
i od lat nie mam już tego problemu |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-04-2012, 23:21
|
|
|
Krzyzak, dzięki za odpowiedź. Różne rzeczy robię sam ale zapadek raczej nie będę dotykał
Powiedz mi tylko czy do wyjęcia wkładu stacyjki potrzebne są jakieś specjalne narzędzia i/lub umiejętności czy operacja przebiega dość łatwo? Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
Dread87
Mitsumaniak

Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Maj 2011 Posty: 915 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 30-04-2012, 07:41
|
|
|
komarsnk, mozesz miec problem doslownie z jedna sruba:/ brak dojscia do niej...
Generalnie zeby zdjac plastiki odkrecasz sruby od spodu kierownicy, warto opuscic kierownice maksymalnie w dol i zostawic luzno dzwignie blokujaca, to ulatwi sprawe, jak zdejmiesz plastiki odepnij kostke z multiprzelacznika, nastepnie odkrec multiprzelacznik (tak nazwalem ustrojstwo do wlaczania wycieraczek, kierunkowskazow ) pozniej zacznie sie problem z jedna mala srubka o ktorej pisalem wczesniej... Nie mialem nigdy potrzeby odkrecania jej, dlatego nie mam tez na nia sposobu... Jakos musisz sobie poradzic;) powodzenia:) |
_________________
Zobacz mojego Galanta TUTAJ - WIECEJ ZDJĘĆ
www.pajacyk.pl
www.polskieserce.pl
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-04-2012, 15:37
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie |
wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie
jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30-04-2012, 15:44
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | komarsnk napisał/a: | Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie |
wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie
jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz |
OK dzięki piękne za porady. Będę grzebał po weekendzie majowym, żeby przypadkiem nie spalić wyjazdu na panewce bo to byłyby jajca
Dam znać co i jak |
|
|
|
 |
sveno
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 5141 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
|
Wysłany: 02-05-2012, 14:11
|
|
|
jakas plaga. Dosłownie w sobotę Szklarz mówił mi o podobnym problemie, u niego pomógł zapasowy kluczyk, a dwa dni temu ja zacząłem kombinować przy odpalaniu auta mam nadzieję, że u mnie też sprawę rozwiąże zapasowy kluczyk |
_________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 23-01-2014, 16:37
|
|
|
nie wiem czy w dobrym temacie , ale mam taki problem przy przekręceniu kluczyka na
pozycję START nie zapala tzn trzeba kilka razy przekręcać żeby zaczął kręcić rozrusznik tak jakby coś nie łączyło w stacyjce |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-01-2014, 16:50
|
|
|
W stacyjce po przeciwnej stronie jak wkładasz kluczyk masz tak zwaną kostkę czyli taki włącznik który w odpowiedniej pozycji klucza złącza ze sobą odpowiednie przewody. Najprawdopodobniej w tej kostce wypaliły się styki od załączania rozrusznika. Czasem wystarczy ją rozebrać i przeczyścić a jak styki są wypalone to trzeba ją wymienić.
Czasem też podobne problemy z odpalaniem powodują zużyte szczotki w rozruszniku. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-01-2014, 17:22
|
|
|
Na początku sprawdź czy dochodzi napięcie do wtyczki sterującej automat, wykluczysz w ten sposób uszkodzenie kości elektrycznej przy stacyjce |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
marcinzam
Mitsumaniak
Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 11 Paź 2009 Posty: 1192 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 24-01-2014, 23:52
|
|
|
problem rozwiązany, nie łączyły blaszki startu w kostce a dokładnie były powycierane więc wygiąłem tą na tarczy miedzianej i zapala za pierwszym razem |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-02-2017, 11:29
|
|
|
Odgrzewam kotlet
Od jakoś miesiąca mam ten sam problem ze stacyjka.
Wczoraj minutę się męczyłem by kluczyk obrócić.
Krzyżak jakieś wskazówki jak wyjąć?
Bo z opisów wynika, że ciężko.
Immobiliser jest w stacyjce? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 821 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20979 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 18-02-2017, 11:47
|
|
|
Mógłbyś mi proszę wysłać na pieras2@gmail.com ?
Nie mam tam dostępu. |
|
|
|
 |
|