| [EAxW] Zacinająca się stacyjka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2012, 15:19   [EAxW] Zacinająca się stacyjka |   
 |  
               | 
 |  
               | Od trzech dni nie mogę normalnie przekręcić kluczyka w stacyjce. Blokuje się zaraz na samym początku identycznie jak wtedy, kiedy zblokowana kierownica napiera na blokadę (trzeba podciągnąć kierownicę i wtedy da się przekręcić kluczyk). Rzecz w tym, że nie mam zablokowanej kierownicy  i zawsze się muszę trochę pomęczyć  trochę w przód, tył, lewo prawo, góra, dół... i jakoś tam zaskoczy. Od wtedy tak się dzieje ZAWSZE. Próbowałem zapasowy kluczyk - to samo, więc to wina stacyjki. Miał ktoś może taki problem? Czy to zużycie samej stacyjki czy może ta blokada kierownicy padła (normalnie się blokuje ale może sama zapadka w stacyjce nawala). Czy da się jakoś rozebrać stacyjkę (i złożyć ponownie
  )?  Kurczeee bo nie uśmiecha mi się wymiana zestawu stacyjka+ecu+zamki x3   Dodam, że jak włożę kluczyk to on tak tam luźno siedzi - stacyjka ma spore luzy ale nie wiem jak jest w innych Galantach - może to normalne... nie wiem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2012, 16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zdemontuj stacyjke i udaj sie do ślusarza od zamków, powinien poprawić jej działanie   |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2012, 22:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja tak miałem tylko na kluczyku ciągle używanym jak mi się udało go w końcu przekręcić, to wyjąłem stacyjkę (sam wkład), rozebrałem i stwierdziłem, że blokuje się tylko na pierwszej zapadce, więc dałem do dorobienia kluczyk a wycięcie na pierwszą zapadkę kazałem zrobić minimalnie mniejsze
 samą zapadkę też lekko podszlifowałem - jest miedziana, więc idzie lekko
 i od lat nie mam już tego problemu
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-04-2012, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Krzyzak, dzięki za odpowiedź. Różne rzeczy robię sam ale zapadek raczej nie będę dotykał   Powiedz mi tylko czy do wyjęcia wkładu stacyjki potrzebne są jakieś specjalne narzędzia i/lub umiejętności czy operacja przebiega dość łatwo? Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie
   |  
				| _________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
 Był: Galant EA5W '97 M/T
 Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
 Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
 Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dread87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Gal EA6A 2.0TD>SWAP 2,5V6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 20 Maj 2011
 Posty: 915
 Skąd: Tychy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-04-2012, 06:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | komarsnk, mozesz miec problem doslownie z jedna sruba:/ brak dojscia do niej... Generalnie zeby zdjac plastiki odkrecasz sruby od spodu kierownicy, warto opuscic kierownice maksymalnie w dol i zostawic luzno dzwignie blokujaca, to ulatwi sprawe, jak zdejmiesz plastiki odepnij kostke z multiprzelacznika, nastepnie odkrec multiprzelacznik (tak nazwalem ustrojstwo do wlaczania wycieraczek, kierunkowskazow
  ) pozniej zacznie sie problem z jedna mala srubka o ktorej pisalem wczesniej... Nie mialem nigdy potrzeby odkrecania jej, dlatego nie mam tez na nia sposobu... Jakos musisz sobie poradzic;) powodzenia:) |  
				| _________________ 
   Zobacz mojego Galanta TUTAJ    -   WIECEJ ZDJĘĆ
 www.pajacyk.pl
 www.polskieserce.pl
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24476
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-04-2012, 14:37 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | komarsnk napisał/a: |  	  | Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie | 
 wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku
  ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie   
 jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
 radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | komarsnk   Mitsumaniak
 mocno uzależniony
 
 Auto: Galant '02 Avance A/T
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 08 Maj 2009
 Posty: 1908
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-04-2012, 14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  |  	  | komarsnk napisał/a: |  	  | Tak żebym wiedział w co mam się uzbroić ewentualnie | 
 wystarczy kluczyk i długi drut (polecam elektrodę do spawania 2mm) - przekręcasz kluczyk na pozycję ACC (to zdaje się będzie najtrudniejsze w Twoim przypadku
  ), od spodu wkładasz drut w dziurę w obudowie stacyjki i w efekcie naciskasz na blokadę stacyjki po czym wyciągasz stacyjkę do siebie   
 jak będzie na wierzchu, to już zobaczysz co i jak
 radzę sobie zapadki poukładać w kolejności, żeby nie było, że kluczyka nie włożysz
 | 
 OK dzięki piękne za porady. Będę grzebał po weekendzie majowym, żeby przypadkiem nie spalić wyjazdu na panewce bo to byłyby jajca
   Dam znać co i jak
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sveno   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant V6 Avance SE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 58 razy
 Dołączył: 19 Paź 2010
 Posty: 5141
 Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-05-2012, 13:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | jakas plaga. Dosłownie w sobotę Szklarz mówił mi o podobnym problemie, u niego pomógł zapasowy kluczyk, a dwa dni temu ja zacząłem kombinować przy odpalaniu auta  mam nadzieję, że u mnie też sprawę rozwiąże zapasowy kluczyk   |  
				| _________________ Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem
   Gość --->"Rekińczyk"<---
 "spotykając innego uzytkownika Gala to tak
 jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
 i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcinzam   Mitsumaniak
 
 Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 11 Paź 2009
 Posty: 1192
 Skąd: Dublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2014, 16:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie wiem czy w dobrym temacie , ale mam taki problem przy przekręceniu kluczyka na pozycję START nie zapala tzn trzeba kilka razy przekręcać żeby zaczął kręcić rozrusznik tak jakby coś nie łączyło w stacyjce
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2014, 16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | W stacyjce po przeciwnej stronie jak wkładasz kluczyk masz tak zwaną kostkę czyli taki włącznik który w odpowiedniej pozycji klucza złącza ze sobą odpowiednie przewody. Najprawdopodobniej w tej kostce wypaliły się styki od załączania rozrusznika. Czasem wystarczy ją rozebrać i przeczyścić a jak styki są wypalone to trzeba ją wymienić. Czasem też podobne problemy z odpalaniem powodują zużyte szczotki w rozruszniku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2014, 17:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na początku sprawdź czy dochodzi napięcie do wtyczki sterującej automat, wykluczysz w ten sposób uszkodzenie kości elektrycznej przy stacyjce |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | marcinzam   Mitsumaniak
 
 Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 11 Paź 2009
 Posty: 1192
 Skąd: Dublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2014, 23:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | problem rozwiązany, nie łączyły blaszki startu w kostce a dokładnie były powycierane więc wygiąłem tą na tarczy miedzianej i zapala za pierwszym razem   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pieraś   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Kombi Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 05 Lip 2010
 Posty: 1203
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-02-2017, 11:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Odgrzewam kotlet   Od jakoś miesiąca mam ten sam problem ze stacyjka.
 Wczoraj minutę się męczyłem by kluczyk obrócić.
 
 Krzyżak jakieś wskazówki jak wyjąć?
 Bo z opisów wynika, że ciężko.
 Immobiliser jest w stacyjce?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21074
 Skąd: Częstochowa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pieraś   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Kombi Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 05 Lip 2010
 Posty: 1203
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-02-2017, 11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mógłbyś mi proszę wysłać na pieras2@gmail.com ? Nie mam tam dostępu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |