Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 18:17
Problem z falującymi obrotami w GALANCIE 2.0 V6
Autor Wiadomość
piotrek3354
[Usunięty]

  Wysłany: 03-01-2007, 21:52   Problem z falującymi obrotami w GALANCIE 2.0 V6

Mam problem z moim galem, mianowicie wolne obroty pływają mu w zakresie 1500 do 2000 gdy auto jedzie z jakąkolwiek prędkością (na luzie) a w momencie zatrzymania obroty pływaja od 2000 do 2500.
Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?? Jak tak to prosze o pomoc.
Dodam że to nie jest wina przepływomierza. W ASO nie mają programu do mojego auta (tylko auta po 2000r.).

Pozdrawiam i dziękuje.
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 17:50   

doslownie przed chwila odpisywalem na podobny temat koledze z tego forum. sprawdz bledy komputera w sposob "domowy" (napewno znajdzisz na forum co i jak). najprawdopodobniej uszkodzony TPS (czujnik polozenia przepustnicy) lub silniczek krokowy... dobrze byloby rowniez wyczyscic przepustnice. :wink:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-01-2007, 17:59   

Na 99% silniczek krokowy - wpisz to magiczne hasło w szukajkę, dowiesz się co i jak ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
korek
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 18:06   

Nawet na 100% silniczek krokowy. tylko dziwne ze wchodzi aż na tak wysokie obroty :?
 
 
piotrek3354
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 21:15   

Powiem że silnik krokowy działa na 100% wyciągałem go i czyściłem, normalnie pracował (ewentualnie może być źle sterowany). Ale dziękuje za rady.
Co do sprawdzania błędów to już się za to brałem. Skołowałem se książke z schematami połączeń i kodammi błędów, ale według niej w złączu diagnostycznym powinny być cztery piny a u mnie są tylko trzy( i nie widać żeby ktoś tam wcześniej grzebał) więc dalej jestem w kropce. Przepustnica też wyczyściłem (jako pierwsze).

Dzięki!!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-01-2007, 21:52   

A sprawdzałeś oporność uzwojeń silniczka krokowego????? Wizualnie można nie zauważyć, że w stroną otwierania pracuje OK, a w stronę zamykania gubi kroczki
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
piotrek3354
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 22:09   

Ile ma wynosić rezystancja cewki uzwojena silnika krokowego??

Zapomniałem jeszcze o jednej żeczy, mianowicie że czasem auto chodzi narmalnie. Przy następnym odpalenu znowu to samo.
Czy moż to być wina ECU (konkretnie kondensatorów). Czytałem troche o tym ale nie znalazłem podobnych objawów do moich.

Pozdro
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-01-2007, 22:40   

Ja proponuję, żebyś odłączył krokowca na chwilę, podczas pracującego silnika. I wtedy zobacz, czy obroty się nie ustabilizują.
 
 
 
piotrek3354
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 23:27   

niestety to sie nie sprawdza próbowałem!! po odłączeni jakiegokolwiek czujnika lub urządzenia odrazu ma 3000 obr. i trzyma no i chek sie zaświeca (tak jakby tryb awaryjny).
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 04-01-2007, 23:51   

Ale jeżeli odłączysz krokowy, to co w takim razie podnosi obroty? Jesteś pewien, że odłączyłeś wszystkie jego wtyczki?
No i trochę źle się wyraziłem: Ty nie masz odłączać go podczas pracy silnika, ale przed odpaleniem, po przekręceniu stacyjki w pozycję "on".
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-01-2007, 08:16   

Silniczek ma piny:

1 2 3
4 5 6

Rezystancja sprawnego silniczka w temp. pokojowej:

Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 - 30 ohm +- 10%

Między parami: 1-3, 4-6 - 60 ohm +- 10%

PS. pisałem to już kilka razy, ale widzę, że szukajka gryzie.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-01-2007, 08:20   

kamilek, jeżeli krokowy nie zamyka dopływu powietrza, to obroty będą wysokie i mogą falować. Jak przy aktywnym IPS (puszczony gaz) wzrosną ponad 1500 na gorącym a 2500 na zimnym silniku, ECU odcina dopływ paliwa, więc obroty spadają poniżej granicy odcięcia, ECU znowy podaje paliwo..... i tak w kółko....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.