Przesunięty przez: roch_27 22-08-2007, 18:17 |
Problem z falującymi obrotami w GALANCIE 2.0 V6 |
Autor |
Wiadomość |
piotrek3354 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 21:52 Problem z falującymi obrotami w GALANCIE 2.0 V6
|
|
|
Mam problem z moim galem, mianowicie wolne obroty pływają mu w zakresie 1500 do 2000 gdy auto jedzie z jakąkolwiek prędkością (na luzie) a w momencie zatrzymania obroty pływaja od 2000 do 2500.
Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?? Jak tak to prosze o pomoc.
Dodam że to nie jest wina przepływomierza. W ASO nie mają programu do mojego auta (tylko auta po 2000r.).
Pozdrawiam i dziękuje. |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 17:50
|
|
|
doslownie przed chwila odpisywalem na podobny temat koledze z tego forum. sprawdz bledy komputera w sposob "domowy" (napewno znajdzisz na forum co i jak). najprawdopodobniej uszkodzony TPS (czujnik polozenia przepustnicy) lub silniczek krokowy... dobrze byloby rowniez wyczyscic przepustnice. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-01-2007, 17:59
|
|
|
Na 99% silniczek krokowy - wpisz to magiczne hasło w szukajkę, dowiesz się co i jak |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
korek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 18:06
|
|
|
Nawet na 100% silniczek krokowy. tylko dziwne ze wchodzi aż na tak wysokie obroty |
|
|
|
 |
piotrek3354 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 21:15
|
|
|
Powiem że silnik krokowy działa na 100% wyciągałem go i czyściłem, normalnie pracował (ewentualnie może być źle sterowany). Ale dziękuje za rady.
Co do sprawdzania błędów to już się za to brałem. Skołowałem se książke z schematami połączeń i kodammi błędów, ale według niej w złączu diagnostycznym powinny być cztery piny a u mnie są tylko trzy( i nie widać żeby ktoś tam wcześniej grzebał) więc dalej jestem w kropce. Przepustnica też wyczyściłem (jako pierwsze).
Dzięki!! |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-01-2007, 21:52
|
|
|
A sprawdzałeś oporność uzwojeń silniczka krokowego????? Wizualnie można nie zauważyć, że w stroną otwierania pracuje OK, a w stronę zamykania gubi kroczki |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
piotrek3354 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 22:09
|
|
|
Ile ma wynosić rezystancja cewki uzwojena silnika krokowego??
Zapomniałem jeszcze o jednej żeczy, mianowicie że czasem auto chodzi narmalnie. Przy następnym odpalenu znowu to samo.
Czy moż to być wina ECU (konkretnie kondensatorów). Czytałem troche o tym ale nie znalazłem podobnych objawów do moich.
Pozdro |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 04-01-2007, 22:40
|
|
|
Ja proponuję, żebyś odłączył krokowca na chwilę, podczas pracującego silnika. I wtedy zobacz, czy obroty się nie ustabilizują. |
|
|
|
 |
piotrek3354 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2007, 23:27
|
|
|
niestety to sie nie sprawdza próbowałem!! po odłączeni jakiegokolwiek czujnika lub urządzenia odrazu ma 3000 obr. i trzyma no i chek sie zaświeca (tak jakby tryb awaryjny). |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 04-01-2007, 23:51
|
|
|
Ale jeżeli odłączysz krokowy, to co w takim razie podnosi obroty? Jesteś pewien, że odłączyłeś wszystkie jego wtyczki?
No i trochę źle się wyraziłem: Ty nie masz odłączać go podczas pracy silnika, ale przed odpaleniem, po przekręceniu stacyjki w pozycję "on". |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-01-2007, 08:16
|
|
|
Silniczek ma piny:
1 2 3
4 5 6
Rezystancja sprawnego silniczka w temp. pokojowej:
Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 - 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 - 60 ohm +- 10%
PS. pisałem to już kilka razy, ale widzę, że szukajka gryzie..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-01-2007, 08:20
|
|
|
kamilek, jeżeli krokowy nie zamyka dopływu powietrza, to obroty będą wysokie i mogą falować. Jak przy aktywnym IPS (puszczony gaz) wzrosną ponad 1500 na gorącym a 2500 na zimnym silniku, ECU odcina dopływ paliwa, więc obroty spadają poniżej granicy odcięcia, ECU znowy podaje paliwo..... i tak w kółko.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|