Olej do O II CW4 MIVEC 2,0 (silnik 4B11 108 kW) rocznik 2011 |
Autor |
Wiadomość |
1plubas
Forumowicz
Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 40 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 15-05-2012, 19:47 Olej do O II CW4 MIVEC 2,0 (silnik 4B11 108 kW) rocznik 2011
|
|
|
Szukałem, bo temat jest "wałkowany, ale głównie w odniesieniu do flagowego modelu z silnikiem diesla. Również w wyszukiwarkach Mobila i Castrola nie ma mojego Outlandera.
Jestem zwolennikiem oleju Mobil 1 a w serwisie dają Castrola. W instr obsługi jest napisane ze pasuje by olej był w klasie lepkości 0W-20; 0W-30; 5W-30; 5W-40 a klasa jakości ACEA A3/B3; A3/B4 lub A5/B5 oraz API SM lub wyzsza.
Najbardziej odpowiedni dla mnie byłby (stosowałem go) Olej silnikowy Mobil 1 New Life 0W-40 - ma API SN/SM/SL/SJ oraz ACEA A3/B3, A3/B4. Ale nie wiem czy mozna bo nie jest wprost rekomendowany z uwagi klase lepkości 0W-40.
Jest jeszcze olej silnikowy Mobil 1 0W-30 Fuel Economy ale ma API SL/SJ/CF X oraz ACEA A1/B1 X ACEA A5/B5 X i nie wiem na 100 % czy pasuje i ta ekonomia . Co wybrać a moze macie inne propozycje.
pozdrawiam
02.07.2012 r. Po konsultacjach zastosowałem - niespodzianka MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30 |
Ostatnio zmieniony przez 1plubas 02-07-2012, 16:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 15-05-2012, 20:37
|
|
|
Możesz kupić też Mobil 5W-30 ESP Formula. Jest i do diesli, i do benzynowych. Ja obecnie jeżdżę na takim. http://www.mobil.pl/Polan...mula-5w30.aspx# |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 16-05-2012, 08:17
|
|
|
I ja dziś zalałbym Mobila dałem się złapać na Castrolowy szał |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
Dario2409
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander II2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 23 Skąd: okolice W-wy
|
Wysłany: 16-05-2012, 21:33
|
|
|
Od dwóch lat jeżdżę na Mobil 1 New Life 0W-40 i jest ok a nawet lepiej
Jest to najlepszy olej tego producenta. A jeśli chodzi o parametry lepkościowe to zamiana 0W30 na 0W40 to tylko lepiej - i na pewno nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 17-05-2012, 10:51
|
|
|
Dario2409 napisał/a: | Jest to najlepszy olej tego producenta. | Nie ma czegoś takiego jak najlepszy olej. Zawsze może być najlepszy do konkretnego silnika. 0W-40 nie ma np. zgodności ze specyfikacją VW504/507 czyli nie nadaje się do wydłużonych okresów międzyprzeglądowych, nic nie piszą o stosowaniu przy dpf'ach - czyli do diesli nie bardzo. Ja zawsze leję oleje o parametrach lepkościowych wymaganych przez producenta i najlepszych rozsądnie dostępnych jakościowych. U mnie jest wymagane 5W-30 to leję taki i nie kombinuję czy może 5W-50, albo 0W-40 lepiej by się nie sprawdzał, była norma 502/505 - weszły oleje 504/507 to przeszedłem na nie szybciej niż zalecenia Mitsu. Odnośnie zamian na inne parametry lepkościowe - nie przypadkiem piszą na 5W-30, że nie nadaje się do silników VW R5 stosowanych m.in. w starszych Touaregach. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Grzesq
Forumowicz

Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-05-2012, 17:31
|
|
|
Generalnie najlepsza metodą jest zasada : silnik z danym olejem nie powoduje kłopotów w eksploatacji - nie ma sensu zmieniać na inny, bo nie da to lepszego efektu, a tylko mozna naszkodzić. Chyba, że są tacy, którzy muszą poprawić swoje samopoczucie. Ja w kilku ostatnich samochodach stosowałem dokładnie taki jaki był zalecany przez producenta i nie było żadnych problemów z eksploatacją. Łącznie z Outkiem oczywiście. |
|
|
|
 |
1plubas
Forumowicz
Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011 Posty: 40 Skąd: w-wa
|
Wysłany: 22-05-2012, 22:05
|
|
|
Grzesq napisał/a: | Generalnie najlepsza metodą jest zasada : silnik z danym olejem nie powoduje kłopotów w eksploatacji - nie ma sensu zmieniać na inny, bo nie da to lepszego efektu, a tylko mozna naszkodzić. Chyba, że są tacy, którzy muszą poprawić swoje samopoczucie. Ja w kilku ostatnich samochodach stosowałem dokładnie taki jaki był zalecany przez producenta i nie było żadnych problemów z eksploatacją. Łącznie z Outkiem oczywiście. |
Problem polega na tym, ze ja nie wiem jaki olej zalano w fabryce. Ponadto producent jak napisałem dopuszcza rózne specyfikacje. Z własnych wieloletnich doswiadczeń mogę powiedzieć, że jednak olej olejowi nie równy, mino zblizonych podstawowych parametrów technicznych a w ASO daja to co im pasuje (z kim maja umowę). |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2012, 00:23
|
|
|
Wlej cokolwiek co spełnia normy. Nie ma sensu wlewać 0w/xx. Poza iluzoryczną oszczędnościa paliwa nic dobrego ten olej nie robi. Tak mówili na szkoleniu w Shell. 5W/xx lub 10W/xx jest w sam raz i wymiana co 15000km. Wtedy i lotos 10W/40 da radę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|