Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej do O II CW4 MIVEC 2,0 (silnik 4B11 108 kW) rocznik 2011
Autor Wiadomość
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
  Wysłany: 15-05-2012, 19:47   Olej do O II CW4 MIVEC 2,0 (silnik 4B11 108 kW) rocznik 2011

Szukałem, bo temat jest "wałkowany, ale głównie w odniesieniu do flagowego modelu z silnikiem diesla. Również w wyszukiwarkach Mobila i Castrola nie ma mojego Outlandera.
Jestem zwolennikiem oleju Mobil 1 a w serwisie dają Castrola. W instr obsługi jest napisane ze pasuje by olej był w klasie lepkości 0W-20; 0W-30; 5W-30; 5W-40 a klasa jakości ACEA A3/B3; A3/B4 lub A5/B5 oraz API SM lub wyzsza.
Najbardziej odpowiedni dla mnie byłby (stosowałem go) Olej silnikowy Mobil 1 New Life 0W-40 - ma API SN/SM/SL/SJ oraz ACEA A3/B3, A3/B4. Ale nie wiem czy mozna bo nie jest wprost rekomendowany z uwagi klase lepkości 0W-40.
Jest jeszcze olej silnikowy Mobil 1 0W-30 Fuel Economy ale ma API SL/SJ/CF X oraz ACEA A1/B1 X ACEA A5/B5 X i nie wiem na 100 % czy pasuje i ta ekonomia :? . Co wybrać a moze macie inne propozycje.
pozdrawiam

02.07.2012 r. Po konsultacjach zastosowałem - niespodzianka :rolleyes: MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W-30
Ostatnio zmieniony przez 1plubas 02-07-2012, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 15-05-2012, 20:37   

Możesz kupić też Mobil 5W-30 ESP Formula. Jest i do diesli, i do benzynowych. Ja obecnie jeżdżę na takim. http://www.mobil.pl/Polan...mula-5w30.aspx#
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 16-05-2012, 08:17   

I ja dziś zalałbym Mobila dałem się złapać na Castrolowy szał
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
Dario2409 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander II2,4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 23
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 16-05-2012, 21:33   

Od dwóch lat jeżdżę na Mobil 1 New Life 0W-40 i jest ok a nawet lepiej :)
Jest to najlepszy olej tego producenta. A jeśli chodzi o parametry lepkościowe to zamiana 0W30 na 0W40 to tylko lepiej - i na pewno nie zaszkodzi.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-05-2012, 10:51   

Dario2409 napisał/a:
Jest to najlepszy olej tego producenta.
Nie ma czegoś takiego jak najlepszy olej. Zawsze może być najlepszy do konkretnego silnika. 0W-40 nie ma np. zgodności ze specyfikacją VW504/507 czyli nie nadaje się do wydłużonych okresów międzyprzeglądowych, nic nie piszą o stosowaniu przy dpf'ach - czyli do diesli nie bardzo. Ja zawsze leję oleje o parametrach lepkościowych wymaganych przez producenta i najlepszych rozsądnie dostępnych jakościowych. U mnie jest wymagane 5W-30 to leję taki i nie kombinuję czy może 5W-50, albo 0W-40 lepiej by się nie sprawdzał, była norma 502/505 - weszły oleje 504/507 to przeszedłem na nie szybciej niż zalecenia Mitsu. Odnośnie zamian na inne parametry lepkościowe - nie przypadkiem piszą na 5W-30, że nie nadaje się do silników VW R5 stosowanych m.in. w starszych Touaregach.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Grzesq 
Forumowicz


Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2012, 17:31   

Generalnie najlepsza metodą jest zasada : silnik z danym olejem nie powoduje kłopotów w eksploatacji - nie ma sensu zmieniać na inny, bo nie da to lepszego efektu, a tylko mozna naszkodzić. Chyba, że są tacy, którzy muszą poprawić swoje samopoczucie. Ja w kilku ostatnich samochodach stosowałem dokładnie taki jaki był zalecany przez producenta i nie było żadnych problemów z eksploatacją. Łącznie z Outkiem oczywiście.
 
 
1plubas 
Forumowicz

Auto: OII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 40
Skąd: w-wa
Wysłany: 22-05-2012, 22:05   

Grzesq napisał/a:
Generalnie najlepsza metodą jest zasada : silnik z danym olejem nie powoduje kłopotów w eksploatacji - nie ma sensu zmieniać na inny, bo nie da to lepszego efektu, a tylko mozna naszkodzić. Chyba, że są tacy, którzy muszą poprawić swoje samopoczucie. Ja w kilku ostatnich samochodach stosowałem dokładnie taki jaki był zalecany przez producenta i nie było żadnych problemów z eksploatacją. Łącznie z Outkiem oczywiście.

Problem polega na tym, ze ja nie wiem jaki olej zalano w fabryce. Ponadto producent jak napisałem dopuszcza rózne specyfikacje. Z własnych wieloletnich doswiadczeń mogę powiedzieć, że jednak olej olejowi nie równy, mino zblizonych podstawowych parametrów technicznych a w ASO daja to co im pasuje (z kim maja umowę).
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2012, 00:23   

Wlej cokolwiek co spełnia normy. Nie ma sensu wlewać 0w/xx. Poza iluzoryczną oszczędnościa paliwa nic dobrego ten olej nie robi. Tak mówili na szkoleniu w Shell. 5W/xx lub 10W/xx jest w sam raz i wymiana co 15000km. Wtedy i lotos 10W/40 da radę.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.