Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander - podwójny problem
Autor Wiadomość
adrianpawelpiot 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.0 DiD Outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Pyrlandia
  Wysłany: 18-05-2012, 20:12   Outlander - podwójny problem

Dzisiejszy dzień nie należał do udanych. Po przejechaniu 100 km i powrocie na parking wygasiłem pojazd. Powtórnie chciałem odpalić i co się okazało ? Pokrętło stacyjki zablokowane ( nie da sie przekręcić ani w lewo ani w prawo) jedyna mozliwość to oczywiście klucz z pilota. Ten działa skutecznie ale... Drugi problem to, że pomimo możliwośći przekręcenia awaryjnie kluczem nie można odpalić auta. Diody sie palą, bezpieczniki funkcjonują, rozrusznik kręci - jakby nie podawał paliwa. Czyżby padł jakis przekaźnik? Czy jest może jakiś przekaźnik, który odcina dopływ paliwa? Czy jest mozliwość, że po zablokowaniu pokrętła stacyjki odcinany jest dopływ paliwa, czy to zbieg okoliczności. W ciągu dnia bawiłem się panelem sterowania MMCS w celu programowania automatycznego zamykania lusterek i domykania szyb. Czy jest może jakaś funkcja w panelu, która blokuje pojazd, a którą mogłem przez przypadek zaaktywować.
_________________
Adrian
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 18-05-2012, 23:51   

adrianpawelpiot napisał/a:
. Diody sie palą, bezpieczniki funkcjonują, rozrusznik kręci - jakby nie podawał paliwa.
tak chyba działa immobilizer. Spróbuj odpalić drugim kluczykiem.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
xylen 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 485
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-05-2012, 08:05   

A jaka to wersja Outka? jak masz automat to musisz hamulec wcisnąć.
_________________
Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 
 
adrianpawelpiot 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.0 DiD Outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 19-05-2012, 09:43   

xylen napisał/a:
A jaka to wersja Outka? jak masz automat to musisz hamulec wcisnąć.



Mam wersję z manualną skrzynią biegów- 2009 rok. (2.0 DID 140 KM)

[ Dodano: 19-05-2012, 10:07 ]
rezon napisał/a:
adrianpawelpiot napisał/a:
. Diody sie palą, bezpieczniki funkcjonują, rozrusznik kręci - jakby nie podawał paliwa.
tak chyba działa immobilizer. Spróbuj odpalić drugim kluczykiem.


Próbowałem drugim kluczykiem i efekt ten sam. Nie odpala...
Stacyjka podejrzewam, że do wymiany w serwisie (kluczem przekręce a tym "plasticzkiem nie daje rady jakby zablokowane), ale dlaczego samochód nie odpala?
_________________
Adrian
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-05-2012, 12:13   

adrianpawelpiot napisał/a:
Stacyjka podejrzewam, że do wymiany w serwisie (kluczem przekręce a tym "plasticzkiem nie daje rady jakby zablokowane), ale dlaczego samochód nie odpala?
niekoniecznie. Jak masz zablokowaną kierownicę, czasami trzeba ją ruszyć aby przekręcić kluczyk. A odnośnie zapalania to wygląda na awarię immobilizera - nie wykrywa Ci kluczyków i nie pozwala na zapalenie samochodu. Jak masz gwarancję to do ASO, jak nie masz to do speców od elektroniki.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
piotrls 
Forumowicz

Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 53
Skąd: stalowka
Wysłany: 19-05-2012, 14:19   

Miałem ten sam problem. Już chciałem wzywać lawetę, ale moja kochana żona poprosiła mnie żebym zaczął od najprostszej czynności. WYMIENIŁEM BATERIE W OBU PILOTACH i po problemie. W obu ponieważ w tzw systemie bezkluczykowym działają jak nadajniki nadające non stop i w obu baterie siadaja praktycznie w tym samym momencie.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 19-05-2012, 14:48   

piotrls napisał/a:
WYMIENIŁEM BATERIE W OBU PILOTACH i po problemie.
powinien to robić serwis przy każdym przeglądzie.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bulbo 
Forumowicz


Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 108
Skąd: miasto moje a w nim
Wysłany: 19-05-2012, 20:01   

ale dwoch pilotow im nie dajemy , poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ??
_________________

 
 
KowaliK 
Mitsumaniak
01339/KMM

Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 990
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-05-2012, 20:13   

Bulbo napisał/a:
poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ??


Dokładnie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-05-2012, 20:55   

Bulbo napisał/a:
poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ??


Chyba powinien też robić kawę?
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 19-05-2012, 22:58   

Bulbo napisał/a:
ale dwoch pilotow im nie dajemy , poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ??
Tak jak powinna byc kontrolka niskiego poziomu plynu do spryskiwaczy, regulacja kierownicy w 2 plaszczyznach, 2-strefowa klima i wiele innych oczywistych rzeczy :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-05-2012, 10:02   

mitsu00 napisał/a:
powinna byc kontrolka niskiego poziomu plynu do spryskiwaczy,
przecież masz "mechaniczny sygnalizator niskiego poziomu płynu" nawet dwojakiego rodzaju: 1. Czarny plastikowy paseczek przymocowany do korka oraz oddzielną pompkę spryskiwaczy - jak nie leje na reflektory znaczy się jest mało płynu ;) . No chyba, że miałeś na myśli jakieś wymysły w postaci świecącej lampki rozpraszającej uwagę kierowców ;) .
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
regon 
Forumowicz


Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 419
Skąd: Wawa
Wysłany: 20-05-2012, 11:34   

Bulbo napisał/a:
poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ??

i tak robi, przynajmniej w moim samochodzie.

rezon napisał/a:
powinien to robić serwis przy każdym przeglądzie.

ciesze się, że cały czas jesteś optymistą :D

Wymieniłem baterie w obu pilotach, najpierw w jednym pilocie a następnego dnia w drugim. Z ciekawości na 2 dzień wziąłem 2 pilota i system raz jeszcze wskazał niski poziom baterii. Wyminę zrobiłem w serwisie obawiając się rozkodowania kluczy ale w tym przypadku obeszło się bez potrzeby nowego zgrania systemu kluczyk – komp.
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-05-2012, 12:21   

regon napisał/a:
ciesze się, że cały czas jesteś optymistą
Nie, to jest po prostu ewolucja zachowania człowieka. Faza 1 - wiele rzeczy nas dziwi :shock: (dostrzegamy w Outkach twarde plastki, słabe hamulce, kierownicę regulowaną w jednej płaszczyźnie, klimę nibyautomatyczną, dziwne zachowania i brak profesjonalizmu ASO, ....). Faza 2 - to co nas dziwiło, zaczyna nas denerwować (piszemy do MMC, do prokuratury, do Turbokamery, na forum, ....) :evil: . Faza 3 - ostrzegawcza - to co nas dziwiło, denerwowało zaczyna nas śmieszyć :lol: . Chyba przeszedłem właśnie do tej fazy - tu należy zmieniać samochód (lub pracę bo fazy dotyczą też zatrudnienia). Jest jeszcze czwarta faza - kiedy jest nam absolutnie wszystko jedno co oznacza pozbawienie istotnego elementu odróżniającego człowieka od wielu zwierzątek tj. emocji i sprowadzenie osobnika do poziomu wegetującego pantofelka :) .
A poważnie to na ostatnim przeglądzie w ASO Tarnowie wywołałem mały popłoch o młodego pracownika serwisu wręczając mu dwa kluczyki z prośbą o wymianę baterii. Chyba nie było to w standardzie przeglądów. Można spokojnie wymienić samodzielnie CR2032 o ile dobrze pamiętam.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
adrianpawelpiot 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.0 DiD Outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 10
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 24-05-2012, 23:34   

rezon napisał/a:
adrianpawelpiot napisał/a:
Stacyjka podejrzewam, że do wymiany w serwisie (kluczem przekręce a tym "plasticzkiem nie daje rady jakby zablokowane), ale dlaczego samochód nie odpala?
niekoniecznie. Jak masz zablokowaną kierownicę, czasami trzeba ją ruszyć aby przekręcić kluczyk. A odnośnie zapalania to wygląda na awarię immobilizera - nie wykrywa Ci kluczyków i nie pozwala na zapalenie samochodu. Jak masz gwarancję to do ASO, jak nie masz to do speców od elektroniki.


Wybaczcie za zwłokę.... problem rozwiązany. Byłem w ASO i stwierdzili rozkodowanie Immobilizera. Zaprogramowali na nowo i piloty też naturalnie i wszystko działa. Nawet stacyjka sie odblokowała. Outek jeździ i funkcjonuje. Oczywiście usługa w ramach gwarancji. :)


... a tak na marginesie to czytając instrukcje do Outka w poszukiwaniu info na temat immobilizera natknąłem sie na wątek tego typu, iż mamy w aucie funkcję domykania szyb z pilota . Hehe.. jednak czytanie opłaca się.
_________________
Adrian
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.