Outlander - podwójny problem |
Autor |
Wiadomość |
adrianpawelpiot
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 DiD Outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 18-05-2012, 20:12 Outlander - podwójny problem
|
|
|
Dzisiejszy dzień nie należał do udanych. Po przejechaniu 100 km i powrocie na parking wygasiłem pojazd. Powtórnie chciałem odpalić i co się okazało ? Pokrętło stacyjki zablokowane ( nie da sie przekręcić ani w lewo ani w prawo) jedyna mozliwość to oczywiście klucz z pilota. Ten działa skutecznie ale... Drugi problem to, że pomimo możliwośći przekręcenia awaryjnie kluczem nie można odpalić auta. Diody sie palą, bezpieczniki funkcjonują, rozrusznik kręci - jakby nie podawał paliwa. Czyżby padł jakis przekaźnik? Czy jest może jakiś przekaźnik, który odcina dopływ paliwa? Czy jest mozliwość, że po zablokowaniu pokrętła stacyjki odcinany jest dopływ paliwa, czy to zbieg okoliczności. W ciągu dnia bawiłem się panelem sterowania MMCS w celu programowania automatycznego zamykania lusterek i domykania szyb. Czy jest może jakaś funkcja w panelu, która blokuje pojazd, a którą mogłem przez przypadek zaaktywować. |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 18-05-2012, 23:51
|
|
|
adrianpawelpiot napisał/a: | . Diody sie palą, bezpieczniki funkcjonują, rozrusznik kręci - jakby nie podawał paliwa. | tak chyba działa immobilizer. Spróbuj odpalić drugim kluczykiem. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
xylen
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2011 Posty: 485 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-05-2012, 08:05
|
|
|
A jaka to wersja Outka? jak masz automat to musisz hamulec wcisnąć. |
_________________ Outlander 2.4 Intense Plus CVT
Citroen C3 1.6 Sensodrive
 |
|
|
|
 |
adrianpawelpiot
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 DiD Outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 19-05-2012, 09:43
|
|
|
xylen napisał/a: | A jaka to wersja Outka? jak masz automat to musisz hamulec wcisnąć. |
Mam wersję z manualną skrzynią biegów- 2009 rok. (2.0 DID 140 KM)
[ Dodano: 19-05-2012, 10:07 ]
rezon napisał/a: | adrianpawelpiot napisał/a: | . Diody sie palą, bezpieczniki funkcjonują, rozrusznik kręci - jakby nie podawał paliwa. | tak chyba działa immobilizer. Spróbuj odpalić drugim kluczykiem. |
Próbowałem drugim kluczykiem i efekt ten sam. Nie odpala...
Stacyjka podejrzewam, że do wymiany w serwisie (kluczem przekręce a tym "plasticzkiem nie daje rady jakby zablokowane), ale dlaczego samochód nie odpala? |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-05-2012, 12:13
|
|
|
adrianpawelpiot napisał/a: | Stacyjka podejrzewam, że do wymiany w serwisie (kluczem przekręce a tym "plasticzkiem nie daje rady jakby zablokowane), ale dlaczego samochód nie odpala? | niekoniecznie. Jak masz zablokowaną kierownicę, czasami trzeba ją ruszyć aby przekręcić kluczyk. A odnośnie zapalania to wygląda na awarię immobilizera - nie wykrywa Ci kluczyków i nie pozwala na zapalenie samochodu. Jak masz gwarancję to do ASO, jak nie masz to do speców od elektroniki. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
piotrls
Forumowicz
Auto: outlander II 2.2 int+
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 53 Skąd: stalowka
|
Wysłany: 19-05-2012, 14:19
|
|
|
Miałem ten sam problem. Już chciałem wzywać lawetę, ale moja kochana żona poprosiła mnie żebym zaczął od najprostszej czynności. WYMIENIŁEM BATERIE W OBU PILOTACH i po problemie. W obu ponieważ w tzw systemie bezkluczykowym działają jak nadajniki nadające non stop i w obu baterie siadaja praktycznie w tym samym momencie. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 19-05-2012, 14:48
|
|
|
piotrls napisał/a: | WYMIENIŁEM BATERIE W OBU PILOTACH i po problemie. | powinien to robić serwis przy każdym przeglądzie. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Bulbo
Forumowicz

Auto: Radiowóz Alfa 159
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 108 Skąd: miasto moje a w nim
|
Wysłany: 19-05-2012, 20:01
|
|
|
ale dwoch pilotow im nie dajemy , poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
KowaliK
Mitsumaniak 01339/KMM
Auto: JDM's
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 990 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-05-2012, 20:13
|
|
|
Bulbo napisał/a: | poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ?? |
Dokładnie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-05-2012, 20:55
|
|
|
Bulbo napisał/a: | poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ?? |
Chyba powinien też robić kawę? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-05-2012, 22:58
|
|
|
Bulbo napisał/a: | ale dwoch pilotow im nie dajemy , poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ?? | Tak jak powinna byc kontrolka niskiego poziomu plynu do spryskiwaczy, regulacja kierownicy w 2 plaszczyznach, 2-strefowa klima i wiele innych oczywistych rzeczy |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-05-2012, 10:02
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | powinna byc kontrolka niskiego poziomu plynu do spryskiwaczy, | przecież masz "mechaniczny sygnalizator niskiego poziomu płynu" nawet dwojakiego rodzaju: 1. Czarny plastikowy paseczek przymocowany do korka oraz oddzielną pompkę spryskiwaczy - jak nie leje na reflektory znaczy się jest mało płynu . No chyba, że miałeś na myśli jakieś wymysły w postaci świecącej lampki rozpraszającej uwagę kierowców . |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
regon
Forumowicz

Auto: MO II, 2,4 - już nie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 419 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 20-05-2012, 11:34
|
|
|
Bulbo napisał/a: | poza tym powinien chyba komp sygnalizowac rozladowanie ?? |
i tak robi, przynajmniej w moim samochodzie.
rezon napisał/a: | powinien to robić serwis przy każdym przeglądzie. |
ciesze się, że cały czas jesteś optymistą
Wymieniłem baterie w obu pilotach, najpierw w jednym pilocie a następnego dnia w drugim. Z ciekawości na 2 dzień wziąłem 2 pilota i system raz jeszcze wskazał niski poziom baterii. Wyminę zrobiłem w serwisie obawiając się rozkodowania kluczy ale w tym przypadku obeszło się bez potrzeby nowego zgrania systemu kluczyk – komp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 20-05-2012, 12:21
|
|
|
regon napisał/a: | ciesze się, że cały czas jesteś optymistą | Nie, to jest po prostu ewolucja zachowania człowieka. Faza 1 - wiele rzeczy nas dziwi (dostrzegamy w Outkach twarde plastki, słabe hamulce, kierownicę regulowaną w jednej płaszczyźnie, klimę nibyautomatyczną, dziwne zachowania i brak profesjonalizmu ASO, ....). Faza 2 - to co nas dziwiło, zaczyna nas denerwować (piszemy do MMC, do prokuratury, do Turbokamery, na forum, ....) . Faza 3 - ostrzegawcza - to co nas dziwiło, denerwowało zaczyna nas śmieszyć . Chyba przeszedłem właśnie do tej fazy - tu należy zmieniać samochód (lub pracę bo fazy dotyczą też zatrudnienia). Jest jeszcze czwarta faza - kiedy jest nam absolutnie wszystko jedno co oznacza pozbawienie istotnego elementu odróżniającego człowieka od wielu zwierzątek tj. emocji i sprowadzenie osobnika do poziomu wegetującego pantofelka .
A poważnie to na ostatnim przeglądzie w ASO Tarnowie wywołałem mały popłoch o młodego pracownika serwisu wręczając mu dwa kluczyki z prośbą o wymianę baterii. Chyba nie było to w standardzie przeglądów. Można spokojnie wymienić samodzielnie CR2032 o ile dobrze pamiętam. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
adrianpawelpiot
Nowy Forumowicz
Auto: 2.0 DiD Outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 24-05-2012, 23:34
|
|
|
rezon napisał/a: | adrianpawelpiot napisał/a: | Stacyjka podejrzewam, że do wymiany w serwisie (kluczem przekręce a tym "plasticzkiem nie daje rady jakby zablokowane), ale dlaczego samochód nie odpala? | niekoniecznie. Jak masz zablokowaną kierownicę, czasami trzeba ją ruszyć aby przekręcić kluczyk. A odnośnie zapalania to wygląda na awarię immobilizera - nie wykrywa Ci kluczyków i nie pozwala na zapalenie samochodu. Jak masz gwarancję to do ASO, jak nie masz to do speców od elektroniki. |
Wybaczcie za zwłokę.... problem rozwiązany. Byłem w ASO i stwierdzili rozkodowanie Immobilizera. Zaprogramowali na nowo i piloty też naturalnie i wszystko działa. Nawet stacyjka sie odblokowała. Outek jeździ i funkcjonuje. Oczywiście usługa w ramach gwarancji.
... a tak na marginesie to czytając instrukcje do Outka w poszukiwaniu info na temat immobilizera natknąłem sie na wątek tego typu, iż mamy w aucie funkcję domykania szyb z pilota . Hehe.. jednak czytanie opłaca się. |
_________________ Adrian |
|
|
|
 |
|