[MSS ALL] ELEKTRYKA - dźwignia (przełącznik) wycieraczek |
Autor |
Wiadomość |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 20-05-2012, 17:47 [MSS ALL] ELEKTRYKA - dźwignia (przełącznik) wycieraczek
|
|
|
Witam
W miśku z 2003r (czyli lfit) zastanawiają mnie 2 kwestie.
1. Jak psikam spryskiwaczem na przednią szybę to automatem nie uruchamiają się wycieraczki. Nie wiem jak jest w MSS, ale w 99% aut którymi jeździłem wycieraczki automatycznie się włączają po spryskiwaczu.
2. U mnie czasówka ma tylko jeden zakres (tak jak tutaj http://allegro.pl/space-s...2301231351.html ). Fajnie byłoby mieć możliwość regulacji tego parametru. Znalazłem dźwignie na allegro:
http://allegro.pl/przelac...2314065645.html
http://allegro.pl/mitsubi...2304787680.html
Czy podmiana dźwigni załatwi temat czy trzeba dopiąć gdzieś jakiś automacik?
Dziękuję |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20-05-2012, 19:05
|
|
|
Ad.1. Nie pamiętam dokładnie (bo to już prawie 4 lata od kiedy nie mam Space'a) ale zdaje się, że tak ma być.
Ad.2. Nie wiem |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
Ostatnio zmieniony przez JCH 20-05-2012, 20:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
RaVciO
Mitsumaniak

Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Kwi 2009 Posty: 1254 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 20-05-2012, 20:19
|
|
|
Mam MSS po lifcie, wersja Family i jest tak:
Lekko pryskasz, to wycieraczki nie chodzą i według mnie jest to idealne, bo mogę sobie dopsikać więcej płynu zanim zacznę szorować np po zakurzonej szybie - mniejsze ryzyko zarysowań.
Jak dłużej przytrzymam spryskiwacz to wtedy lecą automatycznie.
Raz do siebie i wycieraczka leci raz.
Pozostałe tryby jak chcesz sprawdzę jutro. |
_________________ Si vis pacem, para bellum. |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 20-05-2012, 20:29
|
|
|
Dzięki za zaangażowanie Sam też sprawdzę jak to jest. Lałem trochę, ale pewnie za oszczędnie
Zastanawia mnie jeszcze ta czasówka... Jak nikt nie pomoże to jest szansa, że zamówię, jak nie pójdzie to po prostu sprzedam. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 20-05-2012, 22:40
|
|
|
Pogrzebałem w starych postach i:
Moominek napisał/a: | Otóż ciągnąc za dźwignię wycieraczek i przytrzymując w tej pozycji parę sekund, szyby są spryskiwane, a po jakimś czasie włączają się wycieraczki na kilka cykli. Natomiast trzy krótkie pociągnięcia włączające spryskiwacz na ok. 0,5 sek. powoduje włączenie wycieraczek na jeden cykl, czyli machnięcie | Ja widocznie spryskiwałem zbyt krótko
niutiger napisał/a: | Ostatnio zacząłem interesować się tematem adaptacji mojego MSS do wersji Comfort - no prawie.
Jak wiadomo dodatkowe funkcje bogatszej wersji nad Family to (i moje pytania obok):
....
2. Wycieraczki przednie z regulowanym czasem pauzy - już zrobione - 50zł za przełącznik - duże udogodnienie | Można z tego wnioskować, że wystarczy wymiana dźwigni na taką z przełącznikiem. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 414 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-05-2012, 01:07
|
|
|
p03, co do drugiego pytania o przełącznik wycieraczek z regulacją prędkości na pierwszym biegu - po wymianie będzie działał bez problemu, w swoim Miśku dokonałem takiego upgrade'u. |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 21-05-2012, 10:25
|
|
|
Spryskiwacz sprawdziłem. Macie rację
Dzisiaj wymieniłem czujnik oleju, czeka mnie jeszcze kilka drobnych inwestycji (olej te sprawy) i będę podmieniał dźwignię. Z tego co zauważyłem, są typowo czarne i takie bardziej w brąz wpadające. Będę polował na czarną.
Jak już jesteśmy przy elektryce. Po głowie chodzi mi zamontowanie lampki nad lusterkiem. Są takie wąskie (przedliftowe?) http://allegro.pl/space-s...2360967029.html oraz bardziej rozbudowane (poliftowe?) http://allegro.pl/mitsubi...2337151094.html Sama tapicerka ma wybrzuszenie sugerujące miejsce na wspomnianą większą lampkę.
Odchyliłem dziś podsufitkę. I tutaj mam zagwozdkę. Na zdjęciu z allegro widać otwory do mocowania po przekątnej dość blisko siebie, ponadto są zaczepy ząbkowane. W ramie dachu mam tylko dwa szeroko rozstawione nagwintowane otwory. Potrzebny jest jakiś uchwyt/adapter? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 414 Skąd: WPI
|
Wysłany: 21-05-2012, 12:52
|
|
|
p03 napisał/a: |
Jak już jesteśmy przy elektryce. Po głowie chodzi mi zamontowanie lampki nad lusterkiem. Są takie wąskie (przedliftowe?) http://allegro.pl/space-s...2360967029.html oraz bardziej rozbudowane (poliftowe?) http://allegro.pl/mitsubi...2337151094.html Sama tapicerka ma wybrzuszenie sugerujące miejsce na wspomnianą większą lampkę.
Odchyliłem dziś podsufitkę. I tutaj mam zagwozdkę. Na zdjęciu z allegro widać otwory do mocowania po przekątnej dość blisko siebie, ponadto są zaczepy ząbkowane. W ramie dachu mam tylko dwa szeroko rozstawione nagwintowane otwory. Potrzebny jest jakiś uchwyt/adapter? |
Te lampki nie są od wersji przed- i poliftowej, tylko z szyberdachem (większa) i bez szyberdachu (mniejsza). Spójrz na ten wątek: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71551
Sam do tej pory nie znalazłem czasu, żeby porządnie się dobrać do podsufitki, ale w końcu się wezmę |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 21-05-2012, 17:08
|
|
|
No właśnie, czytałem jakiś czas temu ten wątek i zapomniałem Jak jest z tą wytłoczką do mocowania? Nie bardzo widziałem (pewnie kiepsko szukam) tego w sprzedaży. Jak to się nazywa fachowo? Masz tą część? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
pablo eldiablo
Forumowicz

Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 414 Skąd: WPI
|
Wysłany: 22-05-2012, 07:38
|
|
|
Nie mam i nie widziałem na żadnej aukcji w necie - raz znalazłem tylko całą używaną podsufitkę razem z tą małą lampką i blaszanym elementem - ale ekonomicznie zakup całości był bez sensu. Jak będę miał więcej czasu i zapału do grzebania, zastanowię się jak to obejść. Skoro piszesz, że w ramie dachu są dwa szeroko rozstawione otwory, to wydaje mi się, że wystarczy wygiąć metalowy płaskownik w kształt
|
=
|
.\
..|
..=
..|
..=
..|
./
|
=
|
gdzie '=' to otwory na śruby - i lampkę przykręcić (lampka ma rozstaw otworów montażowych 30mm).
PS. Sorry za moje nieudolne ASCII |
|
|
|
 |
Mefka
Nowy Forumowicz
Auto: MSS Family '01; 1.3 - 86km;
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Maj 2012 Posty: 10 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 26-05-2012, 21:33
|
|
|
Witam.
Zepsuł mi się mechanizm w silniczku tylnej wycieraczki. Nie wiecie czy pasują silniczki od innych modeli? Jak nie to 150 zł do tyłu . |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21011 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 26-05-2012, 23:05
|
|
|
Mefka, jeżeli można odkręcić sam silniczek to może podejść od cari, tylko nie wiem czy ktoś tego próbował .
http://moto.allegro.pl/si...2309129268.html
Użytkownik futrzany miał kiedyś sporo gratów do MSS napisz do niego PW może ma coś za rozsądne pieniądze . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 28-05-2012, 22:45
|
|
|
Miśki, dźwignia od wycieraczek założona i pasuje jak ulał. Jest regulacja czasówki bez żadnego grzebania. Jak dla mnie bomba!
Oczywiście mechanizm tylnej wycieraczki też wymieniony. Zastanawiam się czy do tego kapturka, który chroni centralną nakrętkę nie nawalić silikonu lub lepiej wazeliny. Odizolowałoby to gwint od czynników atmosferycznych oraz płynu do spryskiwaczy. Co sądzicie o takim zabiegu? Dodatkowo dałem małą podkładkę między wspomniany kapturek a ramię wycieraczki. Zapobiegnie odskakiwaniu od tego rowka w plastikowym pierścieniu.
Udało mi się zreanimować przycisk szyby pasażera (w panelu u kierowcy). Wykorzystałem pojedynczy przycisk. Niestety demontaż samego przycisku to mordęga, ale udało się
Wracając do lampki i jej uchwytu: http://allegro.pl/mitsubi...2337773870.html Cena z kosmosu, ale już wiem jak powinien wyglądać ten element. Kawał blachy 80611 BRACKET,ROOM LAMP w/g katalogu |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
SiMa
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 368 Skąd: Opole; Kępno
|
Wysłany: 29-05-2012, 01:31
|
|
|
A czy mógłby opisać czynności po kolei, jak wymienić tą dźwignię. Sam orzymierzam się do tego, ale odkręcanie kierownicy mnie przeraża . Dzieki
Pozdrawiam |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
p03
Forumowicz
Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012 Posty: 190 Skąd: Stolica rockandrolla
|
Wysłany: 29-05-2012, 08:09
|
|
|
Jakiej kierownicy?
1. Wkrętakiem krzyżakowym odkręcamy 3 wkręty umiejscowione od spodu w zagłębieniach w obudowie kolumny kierowniczej.
2. Z czuciem rozdzielamy połówki górną i dolną tejże obudowy. Dolna nie musi być całkowicie zdjęta, może sobie dyndać.
3. Wypinamy kostkę elektryczną z manetki.
4. Wykręcamy dwa wkręty (uwaga, torx) mocujące mechanizm do białego wspornika.
5. Wyciągamy mechanizm (dźwignię).
6. Wsuwamy nową manetkę (dźwignię, mechanizm, jak zwał tak zwał) w tą białą prowadnicę-wspornik. Proponuję najpierw posadowić manetkę, a potem wpiąć kable, będzie łatwiej.
7. Punkty od 4 do 1.
8. Cieszymy się dodatkową regulacją częstotliwości machnięć wycieraczek
Jest to tak prosta operacja, że nawet nie zdążyłem cyknąć fotek Więcej namęczyłem się żeby przełożyć pojedynczy przycisk do podwójnej konsoli (podnoszenia szyb)...
Mam jeszcze dylemacik z anteną radia. Strasznie kiepsko łapie fale (sprawdzałem na 2 odbiornikach). Podejrzewam, że uszkodzony jest przewód na przegubie anteny. Na razie widzę na allegro tylko baty do tych anten, chyba trzeba popytać handlarzy czy mają całość. Jak już się opuści podsufitkę to można to i lampkę zamontować za jednym zamachem |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|