Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] ELEKTRYKA - dźwignia (przełącznik) wycieraczek
Autor Wiadomość
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 20-05-2012, 17:47   [MSS ALL] ELEKTRYKA - dźwignia (przełącznik) wycieraczek

Witam

W miśku z 2003r (czyli lfit) zastanawiają mnie 2 kwestie.

1. Jak psikam spryskiwaczem na przednią szybę to automatem nie uruchamiają się wycieraczki. Nie wiem jak jest w MSS, ale w 99% aut którymi jeździłem wycieraczki automatycznie się włączają po spryskiwaczu.

2. U mnie czasówka ma tylko jeden zakres (tak jak tutaj http://allegro.pl/space-s...2301231351.html ). Fajnie byłoby mieć możliwość regulacji tego parametru. Znalazłem dźwignie na allegro:
http://allegro.pl/przelac...2314065645.html
http://allegro.pl/mitsubi...2304787680.html

Czy podmiana dźwigni załatwi temat czy trzeba dopiąć gdzieś jakiś automacik?

Dziękuję
_________________
Pozdrawiam
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-05-2012, 19:05   

Ad.1. Nie pamiętam dokładnie (bo to już prawie 4 lata od kiedy nie mam Space'a) ale zdaje się, że tak ma być.
Ad.2. Nie wiem :?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
Ostatnio zmieniony przez JCH 20-05-2012, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 20-05-2012, 20:19   

Mam MSS po lifcie, wersja Family i jest tak:
Lekko pryskasz, to wycieraczki nie chodzą i według mnie jest to idealne, bo mogę sobie dopsikać więcej płynu zanim zacznę szorować np po zakurzonej szybie - mniejsze ryzyko zarysowań.
Jak dłużej przytrzymam spryskiwacz to wtedy lecą automatycznie.
Raz do siebie i wycieraczka leci raz.
Pozostałe tryby jak chcesz sprawdzę jutro.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 20-05-2012, 20:29   

Dzięki za zaangażowanie :) Sam też sprawdzę jak to jest. Lałem trochę, ale pewnie za oszczędnie ;)

Zastanawia mnie jeszcze ta czasówka... Jak nikt nie pomoże to jest szansa, że zamówię, jak nie pójdzie to po prostu sprzedam.
_________________
Pozdrawiam
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 20-05-2012, 22:40   

Pogrzebałem w starych postach i:
Moominek napisał/a:
Otóż ciągnąc za dźwignię wycieraczek i przytrzymując w tej pozycji parę sekund, szyby są spryskiwane, a po jakimś czasie włączają się wycieraczki na kilka cykli. Natomiast trzy krótkie pociągnięcia włączające spryskiwacz na ok. 0,5 sek. powoduje włączenie wycieraczek na jeden cykl, czyli machnięcie
Ja widocznie spryskiwałem zbyt krótko ;)
niutiger napisał/a:
Ostatnio zacząłem interesować się tematem adaptacji mojego MSS do wersji Comfort - no prawie.
Jak wiadomo dodatkowe funkcje bogatszej wersji nad Family to (i moje pytania obok):
....
2. Wycieraczki przednie z regulowanym czasem pauzy - już zrobione - 50zł za przełącznik - duże udogodnienie
Można z tego wnioskować, że wystarczy wymiana dźwigni na taką z przełącznikiem.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 21-05-2012, 01:07   

p03, co do drugiego pytania o przełącznik wycieraczek z regulacją prędkości na pierwszym biegu - po wymianie będzie działał bez problemu, w swoim Miśku dokonałem takiego upgrade'u.
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 21-05-2012, 10:25   

Spryskiwacz sprawdziłem. Macie rację :!: :mrgreen:

Dzisiaj wymieniłem czujnik oleju, czeka mnie jeszcze kilka drobnych inwestycji (olej te sprawy) i będę podmieniał dźwignię. Z tego co zauważyłem, są typowo czarne i takie bardziej w brąz wpadające. Będę polował na czarną.

Jak już jesteśmy przy elektryce. Po głowie chodzi mi zamontowanie lampki nad lusterkiem. Są takie wąskie (przedliftowe?) http://allegro.pl/space-s...2360967029.html oraz bardziej rozbudowane (poliftowe?) http://allegro.pl/mitsubi...2337151094.html Sama tapicerka ma wybrzuszenie sugerujące miejsce na wspomnianą większą lampkę.
Odchyliłem dziś podsufitkę. I tutaj mam zagwozdkę. Na zdjęciu z allegro widać otwory do mocowania po przekątnej dość blisko siebie, ponadto są zaczepy ząbkowane. W ramie dachu mam tylko dwa szeroko rozstawione nagwintowane otwory. Potrzebny jest jakiś uchwyt/adapter?
_________________
Pozdrawiam
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 21-05-2012, 12:52   

p03 napisał/a:

Jak już jesteśmy przy elektryce. Po głowie chodzi mi zamontowanie lampki nad lusterkiem. Są takie wąskie (przedliftowe?) http://allegro.pl/space-s...2360967029.html oraz bardziej rozbudowane (poliftowe?) http://allegro.pl/mitsubi...2337151094.html Sama tapicerka ma wybrzuszenie sugerujące miejsce na wspomnianą większą lampkę.
Odchyliłem dziś podsufitkę. I tutaj mam zagwozdkę. Na zdjęciu z allegro widać otwory do mocowania po przekątnej dość blisko siebie, ponadto są zaczepy ząbkowane. W ramie dachu mam tylko dwa szeroko rozstawione nagwintowane otwory. Potrzebny jest jakiś uchwyt/adapter?


Te lampki nie są od wersji przed- i poliftowej, tylko z szyberdachem (większa) i bez szyberdachu (mniejsza). Spójrz na ten wątek: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=71551

Sam do tej pory nie znalazłem czasu, żeby porządnie się dobrać do podsufitki, ale w końcu się wezmę ;-)
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 21-05-2012, 17:08   

No właśnie, czytałem jakiś czas temu ten wątek i zapomniałem :? Jak jest z tą wytłoczką do mocowania? Nie bardzo widziałem (pewnie kiepsko szukam) tego w sprzedaży. Jak to się nazywa fachowo? Masz tą część?
_________________
Pozdrawiam
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 414
Skąd: WPI
Wysłany: 22-05-2012, 07:38   

Nie mam i nie widziałem na żadnej aukcji w necie - raz znalazłem tylko całą używaną podsufitkę razem z tą małą lampką i blaszanym elementem - ale ekonomicznie zakup całości był bez sensu. Jak będę miał więcej czasu i zapału do grzebania, zastanowię się jak to obejść. Skoro piszesz, że w ramie dachu są dwa szeroko rozstawione otwory, to wydaje mi się, że wystarczy wygiąć metalowy płaskownik w kształt

|
=
|
.\
..|
..=
..|
..=
..|
./
|
=
|

gdzie '=' to otwory na śruby - i lampkę przykręcić (lampka ma rozstaw otworów montażowych 30mm).

PS. Sorry za moje nieudolne ASCII :-)
 
 
Mefka 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS Family '01; 1.3 - 86km;
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 04 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 26-05-2012, 21:33   

Witam.
Zepsuł mi się mechanizm w silniczku tylnej wycieraczki. Nie wiecie czy pasują silniczki od innych modeli? Jak nie to 150 zł do tyłu :roll: .
_________________
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 26-05-2012, 23:05   

Mefka, jeżeli można odkręcić sam silniczek to może podejść od cari, tylko nie wiem czy ktoś tego próbował :? .
http://moto.allegro.pl/si...2309129268.html
Użytkownik futrzany miał kiedyś sporo gratów do MSS napisz do niego PW może ma coś za rozsądne pieniądze :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 28-05-2012, 22:45   

Miśki, dźwignia od wycieraczek założona i pasuje jak ulał. Jest regulacja czasówki bez żadnego grzebania. Jak dla mnie bomba!

Oczywiście mechanizm tylnej wycieraczki też wymieniony. Zastanawiam się czy do tego kapturka, który chroni centralną nakrętkę nie nawalić silikonu lub lepiej wazeliny. Odizolowałoby to gwint od czynników atmosferycznych oraz płynu do spryskiwaczy. Co sądzicie o takim zabiegu? Dodatkowo dałem małą podkładkę między wspomniany kapturek a ramię wycieraczki. Zapobiegnie odskakiwaniu od tego rowka w plastikowym pierścieniu.

Udało mi się zreanimować przycisk szyby pasażera (w panelu u kierowcy). Wykorzystałem pojedynczy przycisk. Niestety demontaż samego przycisku to mordęga, ale udało się :)

Wracając do lampki i jej uchwytu: http://allegro.pl/mitsubi...2337773870.html Cena z kosmosu, ale już wiem jak powinien wyglądać ten element. Kawał blachy :) 80611 BRACKET,ROOM LAMP w/g katalogu
_________________
Pozdrawiam
 
 
SiMa 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.6 (4g18) Family 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 368
Skąd: Opole; Kępno
Wysłany: 29-05-2012, 01:31   

A czy mógłby opisać czynności po kolei, jak wymienić tą dźwignię. Sam orzymierzam się do tego, ale odkręcanie kierownicy mnie przeraża :) . Dzieki
Pozdrawiam
_________________

 
 
 
p03 
Forumowicz

Auto: CS_W 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 190
Skąd: Stolica rockandrolla
Wysłany: 29-05-2012, 08:09   

Jakiej kierownicy?
1. Wkrętakiem krzyżakowym odkręcamy 3 wkręty umiejscowione od spodu w zagłębieniach w obudowie kolumny kierowniczej.
2. Z czuciem rozdzielamy połówki górną i dolną tejże obudowy. Dolna nie musi być całkowicie zdjęta, może sobie dyndać.
3. Wypinamy kostkę elektryczną z manetki.
4. Wykręcamy dwa wkręty (uwaga, torx) mocujące mechanizm do białego wspornika.
5. Wyciągamy mechanizm (dźwignię).
6. Wsuwamy nową manetkę (dźwignię, mechanizm, jak zwał tak zwał) w tą białą prowadnicę-wspornik. Proponuję najpierw posadowić manetkę, a potem wpiąć kable, będzie łatwiej.
7. Punkty od 4 do 1.
8. Cieszymy się dodatkową regulacją częstotliwości machnięć wycieraczek :mrgreen:

Jest to tak prosta operacja, że nawet nie zdążyłem cyknąć fotek ;) Więcej namęczyłem się żeby przełożyć pojedynczy przycisk do podwójnej konsoli (podnoszenia szyb)...

Mam jeszcze dylemacik z anteną radia. Strasznie kiepsko łapie fale (sprawdzałem na 2 odbiornikach). Podejrzewam, że uszkodzony jest przewód na przegubie anteny. Na razie widzę na allegro tylko baty do tych anten, chyba trzeba popytać handlarzy czy mają całość. Jak już się opuści podsufitkę to można to i lampkę zamontować za jednym zamachem ;)
_________________
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.