Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ASX 1.8 DID 4WD 116KM ??
Autor Wiadomość
Majron 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DID 4WD RED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 36
Skąd: Gorzyce
  Wysłany: 26-05-2012, 14:52   ASX 1.8 DID 4WD 116KM ??

Witam, zaczęło mnie zastanawiać dlaczego wycofali z oferty model ASX 1.8 DID 4WD 116KM, posiadam takowy i jestem zadowolony (pomijając wady "fabryczne").

Wie ktoś może dlaczego już nie ściągają tych modeli?
_________________

 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-05-2012, 15:38   

bo to był model przewidziany rynki gdzie masz mniejsze ubezpieczenie czy jakieś podatki poniżej jakiejś tam mocy. Ktoś przez przypadek go zamówił na Polskę, a w Polsce nie ma takich zależności. W Twoim jest podobno wszystko to samo co w mocniejszym tylko soft się różni.
 
 
desko 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4WD
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 50
Skąd: Norwegia
Wysłany: 27-05-2012, 11:10   

nie był, jest
w Norwegii ASX z silnikiem 150KM jest około 20% droższy, dlatego kupowany jest tylko słabszy, z drugiej strony praktycznie nie wyczuwa się różnicy w czasie jazdy
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-05-2012, 11:38   

desko napisał/a:
nie był, jest


W sensie był w Polsce... Teraz jest tylko tam gdzie trzeba.

desko napisał/a:
z drugiej strony praktycznie nie wyczuwa się różnicy w czasie jazdy


Zależy jak kto jeździ. Jak spokojnie i na niskich obrotach to nie. Ale jak ciśniesz do końca (w końcu po co kupować nowy silnik jak się kręci jak stare TDI?) to potem na końcu już ma dziurę w momencie.
 
 
Majron 
Forumowicz


Auto: ASX 1.8 DID 4WD RED
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 36
Skąd: Gorzyce
Wysłany: 27-05-2012, 19:59   

Zależy jak kto jeździ.

Z tym akurat się zgodzę ale,

na końcu już ma dziurę w momencie.

po jeździe 116 i 150KM nie wyczuwałem żadnej dziury, jedynie przy zapakowaniu 5 osób i bagażu może jest troszkę słabszy.

A i najważniejsze, skoro nie różnią się silnikiem tylko softem, to tak jak by zwykłego diesla podnieść o 34KM, a co za tym idzie to pewnie krótsza eksploatacja. Moje zdanie jest takie że najpierw był model 116KM a później wypuścili 150-te.
_________________

 
 
vavoom 
Forumowicz

Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 357
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 27-05-2012, 21:33   

Majron napisał/a:
Moje zdanie jest takie że najpierw był model 116KM a później wypuścili 150-te.

Z tego, co pamiętam, to było dokładnie odwrotnie - bazowo silnik ma 150KM, a wersja 116KM to tylko ograniczona softem wersja tego silnika. Moim zdaniem konie mechaniczne są tu bez znaczenia, ważny jest przebieg momentu, co było opisywane tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=55189

cyt.
jurekschroda napisał/a:
Moment obrotowy jest ten sam (chodzi o najwyższą wartość), ale inaczej wygląda jego wykres:

300 Nm w silniku 150 KM mamy do dyspozycji od 1900 do ponad 3000 obr/min
300 Nm w silniku 116 Km mamy do dyspozycji od 1900 tylko do ok 2250 obr/min

Poza tym, po osiągnięciu maksymalnej wartości momentu, silnik 150 km o wiele wolniej traci "parę" - nawet przy 4000 obr mamy tu jakieś 260 Nm.
W silniku 116 Km przy 4000 obr zostaje już tylko 200 Nm.
(...)
pomimo takiego samego maksymalnego momentu (300niutków) silnik 116 KM ma spoooro gorszy wykres momentu - dużo bardziej stozkowy, a 150KM ma przyjemnie płaski
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 27-05-2012, 22:20   

desko napisał/a:
nie był, jest
w Norwegii ASX z silnikiem 150KM jest około 20% droższy, dlatego kupowany jest tylko słabszy, z drugiej strony praktycznie nie wyczuwa się różnicy w czasie jazdy
W tym kraju to ceny aut sa wogole z kosmosu dzieki ichniejszym podatkom :finga:
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
quarniento 
Forumowicz

Auto: ASX diesel na cztery łapcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2012
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-05-2012, 20:34   

Kyrje, tną jak Intel na mnożniku :)

Swoją drogą u nas "sztucznie" lepiej się sprzedają samochody < 2000 ccm.....akcyza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.