[Cari 1.8 GDI] Hamulec ręczny. |
Autor |
Wiadomość |
zbysiu5447
Forumowicz zbyszek5447
Auto: carisma GDI 1,8 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 41 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 31-05-2012, 04:40 [Cari 1.8 GDI] Hamulec ręczny.
|
|
|
W moim miśku zacina się hamulec ręczny, jak go popsikam WD i rozruszam to jakiś czas działa.Może ktoś z kolegów rozbierał ,to proszę o informacje jak do tego zadania się zabrać i jaka może być przyczyna że tak ten hamulec robi. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-05-2012, 07:13
|
|
|
To Znana przypadłość w Carismie, trzeba rozebrać, wyczyścić i nasmarować mechanizm ręcznego w zacisku oraz wymienić zestaw naprawczy uszczelnień. Tylko jak będziesz odkręcał przewód hamulcowy od zacisku, to go czymś zatkaj żeby płyn nie wyciekł. Bo jeśli wycieknie całkiem ze zbiorniczka, to będzie sporo więcej zabawy z odpowietrzaniem. |
|
|
|
 |
zbysiu5447
Forumowicz zbyszek5447
Auto: carisma GDI 1,8 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 41 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 31-05-2012, 08:24
|
|
|
Nożny działa bardzo dobrze, tylko ręczny ,czy on też ma zestaw naprawczy. Bo nożnego nie chcę ruszać, nie można bez zdejmowania zacisku? |
|
|
|
 |
Drapichrust
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 177 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 31-05-2012, 09:54
|
|
|
Musisz zdjąć cały korpus. Więc trzeba odkręcić przewód hamulca. A na niego założyć zacisk, który zatamuje wyciek płynu.
Tak jak już wcześniej pisał plecho1 musisz kupić zestaw naprawczy, są to oringi, gumowe osłony i uszczelki. Powymieniać co się da a w szczególności gumkę która osłania trzpień od ręcznego. Ten wcześniej musisz przeczyścić i nasmarować. Najlepiej smarem odpornym na wysokie temperatury a następnie wszystko poskręcać. Nie zapomnij odpowietrzyć hamulca.
To tak w telegraficznym skrócie wygląda ten zabieg.
Nawet teraz jak zamykam oczy to widzę jak to robię i jak mnie ten ręczny wcześniej... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-05-2012, 09:56
|
|
|
Musisz rozebrać cały zacisk, nie da się dobrać jedynie do mechanizmu ręcznego aby go dobrze wyczyścić. Czasem oś mechanizmu ręcznego jest tak skorodowana, że trzeba ją wymienić. U mnie wystarczyło tylko wszystko wyczyścić i nasmarować oraz wymienić gumki. Z hamulcem nożnym nic się nie stanie, jedynie po montażu zacisku trzeba odpowietrzyć hamulce. Jeśli dobrze zatkasz przewód hamulcowy przy odkręcaniu zacisku i płyn hamulcowy nie wycieknie z układu, to po zamontowaniu zacisku spowrotem wystarczy tylko dobrze odpowietrzyć sam zacisk. |
|
|
|
 |
zbysiu5447
Forumowicz zbyszek5447
Auto: carisma GDI 1,8 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 41 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 31-05-2012, 12:10
|
|
|
Dziękuje kolegom za ciekawe i przydatne informacje ,postaram się zrobić tą naprawę dobrze zgodnie ze wskazówkami. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 31-05-2012, 22:10
|
|
|
zobacz jeszcze w jakim stanie masz linki- możne warto rozważyć wymianę jeśli już wszystko będzie rozebrane. |
|
|
|
 |
|