Wymiana płynu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 04-06-2012, 15:45 Wymiana płynu hamulcowego
|
|
|
Czy ktoś z Was wymieniał samemu płyn hamulcowy (we własnym zakresie). W układach hamulcowych bez ABS jest to banalne, a jak sprawa wygląda w Lancerze?
wymieniać samemu czy bez specjalistycznych narzędzi (komputer) lepiej się za to nie zabierać? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-06-2012, 17:06
|
|
|
Bez problemu można wymienić samemu używając odsysarki, ewentualnie we dwie osoby |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 04-06-2012, 17:45
|
|
|
czyli tradycyjnie, odciągnąć stary płyn ham ze zbiorniczka, dolać świeżego do pełna i pompując pedałem hamulca, spuszczać stary płyn odpowietrznikami, zaczynając od najdalej położonego koła (PT, LT, PP, LP). czy jakoś inaczej? czy zapłon ma być włączony? czy trzeba odpowietrzać pompę ABS? |
_________________
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-06-2012, 18:16
|
|
|
ko5a, Tu masz film z wymiany płynu: http://www.autoswiat.tv/p...o,480,film.html
Zastanów się czy sam to dobrze zrobisz. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-06-2012, 20:59
|
|
|
Na odpalonym silniku, kolejoność LT, LP, PT, PP |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 04-06-2012, 21:10
|
|
|
robertdg napisał/a: | Na odpalonym silniku, kolejoność LT, LP, PT, PP |
A czemu na odpalonym? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 05-06-2012, 08:42
|
|
|
Bo jak zrobisz na odpalonym to pompa szybciej wypycha stary bo jest wspomaganie.
Jak człowiek potrafi trzymać klucz w ręku to da radę zrobić sam tzn. musi być ktoś kto wciska pedał i ktoś kto jest przy kole więc 2 osoby.
Czas ok. 2godz. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2012, 15:10
|
|
|
Student napisał/a: | Bo jak zrobisz na odpalonym to pompa szybciej wypycha stary bo jest wspomaganie. |
No jak to jedyny powód to chyba bezpieczniej na wyłączonym. Nawet jak 2 razy więcej razy machniesz pedałem, ale za to chyba trochę bezpieczniej i spokojniej się tak robi niż na zapalonym? Trzeba przecież zgrywać się "cisnij", "puść" itd, a do tego kontrolować poziom płynu. |
|
|
|
 |
ko5a
Forumowicz

Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 85 Skąd: Piastów
|
Wysłany: 05-06-2012, 16:18
|
|
|
może chodzi bardziej o agregat ABS? aby cały układ pracował? i cały stary płyn został wypompowany przez odpowietrzniki?
dzięki za wszelkie uwagi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 05-06-2012, 21:56
|
|
|
Krzychu a co w wymianie płynu jest niebezpiecznego.
Jak ktoś ma pojęcie o mechanice to zrobi to w 1godz.
A dla układu lepiej jest na zapalonym, deptanie pompy bez wspomagania dobrze nie służy. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2012, 22:00
|
|
|
Student napisał/a: | Krzychu a co w wymianie płynu jest niebezpiecznego. |
Nie wiem, wciągnięcie powietrze bo na czas nie dolejesz, psiknięcie w oko bo duże ciśnienie
Student napisał/a: |
A dla układu lepiej jest na zapalonym, deptanie pompy bez wspomagania dobrze nie służy. |
E tam pompa to dużo powiedziane, taka tam większa strzykawka... A odpalenie silnika wytworzy jedynie podciśnienie w układzie wspomagania (też proste jak budowa cepa). Pompa ABS jako tako nie działa jak nie ma ingerencji tego układu... No i z mechanikiem ze 2 razy odpowietrzaliśmy układ i zawsze na wyłączonym więc drążę temat. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-06-2012, 08:18
|
|
|
Pompa ABS jest elektrycznym układem wspomagania hamowania, odpalony silnik pozwala na wzrost ciśnienia płynu hamulcowego przepływającego przez nią |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-06-2012, 08:23
|
|
|
OK. więc trochę podpowiedzi dla laików.
Na odpowietrznik zakładamy wężyk i wsadzamy go do butelki z resztką płynu hamulcowego, co to daje - nie zapowietrzy układu.
Wyciągamy stary płyn ale tak aby nie zapowietrzyć układu w zbiorniczku , zalewamy zbiorniczek do pełna nowym opłynem i depczemy na odpalonym silniku ABS też musi swoje oddać, , po odpowietrzeniu najdalszego koła czyli tylne prawe (będzie widać kiedy popłynie nowy płyn), dolewamy płynu do zbiorniczka i kolejne koło tylne lewe i tak do przodu przednie prawe i przednie lewe , w układ powinniśmy wpompować cały nowy płyn czyli ok. 500ml |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
|