Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu hamulcowego
Autor Wiadomość
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 04-06-2012, 15:45   Wymiana płynu hamulcowego

Czy ktoś z Was wymieniał samemu płyn hamulcowy (we własnym zakresie). W układach hamulcowych bez ABS jest to banalne, a jak sprawa wygląda w Lancerze?
wymieniać samemu czy bez specjalistycznych narzędzi (komputer) lepiej się za to nie zabierać?
_________________
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2012, 17:06   

Bez problemu można wymienić samemu używając odsysarki, ewentualnie we dwie osoby ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 04-06-2012, 17:45   

czyli tradycyjnie, odciągnąć stary płyn ham ze zbiorniczka, dolać świeżego do pełna i pompując pedałem hamulca, spuszczać stary płyn odpowietrznikami, zaczynając od najdalej położonego koła (PT, LT, PP, LP). czy jakoś inaczej? czy zapłon ma być włączony? czy trzeba odpowietrzać pompę ABS?
_________________
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 04-06-2012, 18:16   

ko5a, Tu masz film z wymiany płynu: http://www.autoswiat.tv/p...o,480,film.html
Zastanów się czy sam to dobrze zrobisz.
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-06-2012, 20:59   

Na odpalonym silniku, kolejoność LT, LP, PT, PP
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 04-06-2012, 21:10   

robertdg napisał/a:
Na odpalonym silniku, kolejoność LT, LP, PT, PP


A czemu na odpalonym?
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 05-06-2012, 08:42   

Bo jak zrobisz na odpalonym to pompa szybciej wypycha stary bo jest wspomaganie.
Jak człowiek potrafi trzymać klucz w ręku to da radę zrobić sam tzn. musi być ktoś kto wciska pedał i ktoś kto jest przy kole więc 2 osoby.
Czas ok. 2godz.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2012, 15:10   

Student napisał/a:
Bo jak zrobisz na odpalonym to pompa szybciej wypycha stary bo jest wspomaganie.


No jak to jedyny powód to chyba bezpieczniej na wyłączonym. Nawet jak 2 razy więcej razy machniesz pedałem, ale za to chyba trochę bezpieczniej i spokojniej się tak robi niż na zapalonym? Trzeba przecież zgrywać się "cisnij", "puść" itd, a do tego kontrolować poziom płynu.
 
 
ko5a 
Forumowicz


Auto: LANCER 1.8 + podtlenek gazotu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Piastów
Wysłany: 05-06-2012, 16:18   

może chodzi bardziej o agregat ABS? aby cały układ pracował? i cały stary płyn został wypompowany przez odpowietrzniki?

dzięki za wszelkie uwagi.
_________________
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 05-06-2012, 21:56   

Krzychu a co w wymianie płynu jest niebezpiecznego.
Jak ktoś ma pojęcie o mechanice to zrobi to w 1godz.
A dla układu lepiej jest na zapalonym, deptanie pompy bez wspomagania dobrze nie służy.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2012, 22:00   

Student napisał/a:
Krzychu a co w wymianie płynu jest niebezpiecznego.


Nie wiem, wciągnięcie powietrze bo na czas nie dolejesz, psiknięcie w oko bo duże ciśnienie :finga:

Student napisał/a:

A dla układu lepiej jest na zapalonym, deptanie pompy bez wspomagania dobrze nie służy.


E tam pompa to dużo powiedziane, taka tam większa strzykawka... A odpalenie silnika wytworzy jedynie podciśnienie w układzie wspomagania (też proste jak budowa cepa). Pompa ABS jako tako nie działa jak nie ma ingerencji tego układu... No i z mechanikiem ze 2 razy odpowietrzaliśmy układ i zawsze na wyłączonym więc drążę temat.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-06-2012, 08:18   

Pompa ABS jest elektrycznym układem wspomagania hamowania, odpalony silnik pozwala na wzrost ciśnienia płynu hamulcowego przepływającego przez nią ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 06-06-2012, 08:23   

OK. więc trochę podpowiedzi dla laików.
Na odpowietrznik zakładamy wężyk i wsadzamy go do butelki z resztką płynu hamulcowego, co to daje - nie zapowietrzy układu.
Wyciągamy stary płyn ale tak aby nie zapowietrzyć układu w zbiorniczku , zalewamy zbiorniczek do pełna nowym opłynem i depczemy na odpalonym silniku ABS też musi swoje oddać, , po odpowietrzeniu najdalszego koła czyli tylne prawe (będzie widać kiedy popłynie nowy płyn), dolewamy płynu do zbiorniczka i kolejne koło tylne lewe i tak do przodu przednie prawe i przednie lewe , :lol: w układ powinniśmy wpompować cały nowy płyn czyli ok. 500ml
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.