[CS3A 1.6] Regulacja zaworów - spalanie |
Autor |
Wiadomość |
pancer
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-06-2012, 17:40 [CS3A 1.6] Regulacja zaworów - spalanie
|
|
|
Witam. Z góry proszę o wyrozumiałość, ale nie ukrywam, że jestem motoryzacyjnym laikiem. Moje pytanie dotyczy regulacji zaworów w moim miśku (Lancer 1.6 2006). Czy tutaj w ogóle sie to reguluje? Wydaje mi się, że ma dość wysokie spalanie na LPG, na PB nie jest o wiele lepiej. Kiedyś miał falujące obroty na biegu jałowym ale po czyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy, niesty wydaje mi się, że spalanie zostało na wysokim poziemie. Więc pomyślałem sobie, że może regulacja zaworów pomoże. Z góry wielkie dzięki. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 06-06-2012, 22:31
|
|
|
A jakie to spalanie jest ?? |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-06-2012, 10:17
|
|
|
Witam zaworów się nie reguluje są hydraulicznie regulowane a co do wysokiego spalania to myślę że jest to sprawa regulacji LPG u mnie spalanie jest na poziomie 10l lpg.
Może dawać znać o sobie sonda lambda
Powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
pancer
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 07-06-2012, 11:42
|
|
|
Dzieki za info. U mnie spalanie jest na poziomie ok 9.5L/100km na trasie przy jeździe ok 110km/h, czyli chyba ekonomicznej. Spanalanie mnie zaczelo zastanawiać gdyż u znajomych w takim samym modelu, tyle że w automacie, z taka sama instalacją LPG spalanie jest na poziomie 8,5L w miescie.
Jak mogę sprawdzić czy sonda jest padnięta??
[ Dodano: 07-06-2012, 12:20 ]
Jeszcze jedno pytanko. Która sonda lambda? Podobno są dwie (przed i po katalizatorze). Dzięki. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-06-2012, 17:40
|
|
|
do kolegi scoratir no to chyba ASO MITSUBISHI mnie kłamie a pojechałem tam na regulację zaworów wymianę świec i kabli przed założeniem lpg.
Poza tym potwierdza się to na wielu forach że 1.6 ma zawory hydrauliczne np to:
http://autokacik.pl/showf...&fpart=all&vc=1
poza tym dzwoniłem do zaprzyjaźnionego mechanika co jeździ space starem z motorem 1,6 i twierdzi ze zawory się same regulują.
do kolegi pancer raczej wątpię w spalanie 8,5 na automacie w mieście no chyba że pali powietrze a nie gaz a to bardzo szkodzi gniazdom zaworowym. |
_________________
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-06-2012, 18:45
|
|
|
oczywiście że mogę podać nr vin ale na pw
dzięki temu wszyscy będziemy mądrzejsi
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 07-06-2012, 19:07
|
|
|
Witam
Ja mam 2.0 SOHC w automacie LPG - spalanie ok 10 w trasie, w miesice ile wleje - ponad 15.
8,5 w miescie 1.6 na LPG to jakaś ściema albo moze dojazd 2 km do pracy - trzeba dodać jeszcze 5 litrów Pb do tego |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
tomcio2006
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 44 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-06-2012, 20:31
|
|
|
Zgadam się z kolegą Karwoś wynik tego 1.6 mało realny |
_________________
 |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-06-2012, 19:40
|
|
|
scoratir napisał/a: | tomcio2006, mógłbyś wrzucić swjój nr VIN? Chciałbym sprawdzić jak to jest z tymi zaworami... głowy sobie uciąć nie dam . Można to zobaczyć odkręcając korek wlewu oleju... jeśli widać dźwigienki i na końcach śrubki z nakrętkami to zawory manualne... jeśli nie to hydraulika. |
Nie daj sobie ucinać głowy - rosyjska instrukcja serwisowa jasno pokazuje że 4G13 oraz 4G18 mają hydrauliczną regulację zaworów. Tyle że zrealizowaną dość nietypowo, bo 'szklanki' są tam gdzie w starszych silnikach są śrubki o których mówisz.
15 i 18 to właśnie szklanki:
Szklanki zaworów wydechowych - oba zawory są sterowane tą samą dźwignią:
I silnik 4G18 w stroju Adama:
 |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 08-06-2012, 22:26
|
|
|
Wczoraj tomcio podesłał mi nr VIN... i rzeczywiście są popychacze hydrauliczne. Z tym że pierwszy raz w życiu widzę takie rozwiązanie. Popychacze zamontowane w dźwigienkach a nie w głowicy. Ciekawi mnie takie rozwiązanie, no i czy jest trwalsze od szklanek zamontowanych w głowicy i tradycyjnego rozwiązania. Ciekawie wygląda taki silnik po zdjęciu pokrywy. U mnie (4G92) jest całkiem podobny układ dźwigienek z tym że sterowane ręcznie (śrubka, nakrętka).
Ciekawi mnie jeszcze jedno. W normalnych szklankach luzy sa kasowane przez ciśnienie oleju, a jak jest w tym przypadku? Dźwigienki sa drążone i olej przez nie przepływa? |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-06-2012, 23:36
|
|
|
Myślę że głównym powodem zastosowania takiego "cuda" było to, że tak było im łatwiej przerobić jakąś tam konstrukcję silnika z mechaniczną regulacją i tyle. Głowica pozostała taka jak wcześniej, zamienili śrubki na szklanki. A jeśli chodzi o ich napełnianie, to jest dokładnie tak jak piszesz, dźwigienki są drążone i tędy dopływa olej. W porównaniu ze szklankami w głowicy kasowanie luzu trwa czasem nieprzyzwoicie długo (moja subiektywna opinia). Zaś sama trwałość.... 4G18 był montowany już w Space Star i nikt nie narzekał. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 09-06-2012, 00:24
|
|
|
A moze sie ktos orietuje jak jest w 4G94 SOHC - to ten nie GDI - na pewno hydraulika - slychac na zimnym ale po 15 sek cisza - ciekawe czy luz moze stać sie tak nie prawidlowy że hydraulika tego juz nie wyreguluje ?? |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
jack78
Forumowicz
Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009 Posty: 67 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 14-03-2016, 10:44
|
|
|
Wiem że temat stary i nieaktualny, ale chciałem się odnieść do spalania. Mój Lancer pali zimą 9,7-10,5l gazu na 100km, w lecie przy klimie 12-12,5l/100km.
Na benzynie miałem około 8-8,5l/100km.
Ale mam już nabite na nim 200k km i ciężką nogę |
|
|
|
 |
|