Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CS3A 1.6] Regulacja zaworów - spalanie
Autor Wiadomość
pancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 06-06-2012, 17:40   [CS3A 1.6] Regulacja zaworów - spalanie

Witam. Z góry proszę o wyrozumiałość, ale nie ukrywam, że jestem motoryzacyjnym laikiem. Moje pytanie dotyczy regulacji zaworów w moim miśku (Lancer 1.6 2006). Czy tutaj w ogóle sie to reguluje? Wydaje mi się, że ma dość wysokie spalanie na LPG, na PB nie jest o wiele lepiej. Kiedyś miał falujące obroty na biegu jałowym ale po czyszczeniu przepustnicy wszystko wróciło do normy, niesty wydaje mi się, że spalanie zostało na wysokim poziemie. Więc pomyślałem sobie, że może regulacja zaworów pomoże. Z góry wielkie dzięki.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 06-06-2012, 22:31   

A jakie to spalanie jest ??
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2012, 10:17   

Witam zaworów się nie reguluje są hydraulicznie regulowane a co do wysokiego spalania to myślę że jest to sprawa regulacji LPG u mnie spalanie jest na poziomie 10l lpg.
Może dawać znać o sobie sonda lambda :(
Powodzenia
_________________

 
 
 
pancer 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 2006r
Kraj/Country: UK
Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-06-2012, 11:42   

Dzieki za info. U mnie spalanie jest na poziomie ok 9.5L/100km na trasie przy jeździe ok 110km/h, czyli chyba ekonomicznej. Spanalanie mnie zaczelo zastanawiać gdyż u znajomych w takim samym modelu, tyle że w automacie, z taka sama instalacją LPG spalanie jest na poziomie 8,5L w miescie.

Jak mogę sprawdzić czy sonda jest padnięta??

[ Dodano: 07-06-2012, 12:20 ]
Jeszcze jedno pytanko. Która sonda lambda? Podobno są dwie (przed i po katalizatorze). Dzięki. Pozdrawiam
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 07-06-2012, 13:09   

Nie wiem kto wam takich rzeczy naopowiadał, ale zawory w 1.6 SOHC w KAŻDYM silniku mitsubishi, były i są regulowane ręcznie. Nie ma żadnych popychaczy hydraulicznych. Hydrauliczne popychacze występowały jedynie w silnikach DOHC (czyli na dwóch wałkach rozrządu).
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2012, 17:40   

do kolegi scoratir no to chyba ASO MITSUBISHI mnie kłamie a pojechałem tam na regulację zaworów wymianę świec i kabli przed założeniem lpg. :lol:
Poza tym potwierdza się to na wielu forach że 1.6 ma zawory hydrauliczne np to:
http://autokacik.pl/showf...&fpart=all&vc=1
poza tym dzwoniłem do zaprzyjaźnionego mechanika co jeździ space starem z motorem 1,6 i twierdzi ze zawory się same regulują.

do kolegi pancer raczej wątpię w spalanie 8,5 na automacie w mieście no chyba że pali powietrze a nie gaz a to bardzo szkodzi gniazdom zaworowym.
_________________

 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 07-06-2012, 18:12   

tomcio2006, mógłbyś wrzucić swjój nr VIN? Chciałbym sprawdzić jak to jest z tymi zaworami... głowy sobie uciąć nie dam :D . Można to zobaczyć odkręcając korek wlewu oleju... jeśli widać dźwigienki i na końcach śrubki z nakrętkami to zawory manualne... jeśli nie to hydraulika.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2012, 18:45   

oczywiście że mogę podać nr vin ale na pw
dzięki temu wszyscy będziemy mądrzejsi 8)
Pozdrawiam
_________________

 
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 07-06-2012, 19:07   

Witam

Ja mam 2.0 SOHC w automacie LPG - spalanie ok 10 w trasie, w miesice ile wleje - ponad 15.

8,5 w miescie 1.6 na LPG to jakaś ściema albo moze dojazd 2 km do pracy - trzeba dodać jeszcze 5 litrów Pb do tego :)
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
tomcio2006 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 06r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: 07-06-2012, 20:31   

Zgadam się z kolegą Karwoś wynik tego 1.6 mało realny
_________________

 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2012, 19:40   

scoratir napisał/a:
tomcio2006, mógłbyś wrzucić swjój nr VIN? Chciałbym sprawdzić jak to jest z tymi zaworami... głowy sobie uciąć nie dam :D . Można to zobaczyć odkręcając korek wlewu oleju... jeśli widać dźwigienki i na końcach śrubki z nakrętkami to zawory manualne... jeśli nie to hydraulika.


Nie daj sobie ucinać głowy - rosyjska instrukcja serwisowa jasno pokazuje że 4G13 oraz 4G18 mają hydrauliczną regulację zaworów. Tyle że zrealizowaną dość nietypowo, bo 'szklanki' są tam gdzie w starszych silnikach są śrubki o których mówisz.
15 i 18 to właśnie szklanki:


Szklanki zaworów wydechowych - oba zawory są sterowane tą samą dźwignią:


I silnik 4G18 w stroju Adama:
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 08-06-2012, 22:26   

Wczoraj tomcio podesłał mi nr VIN... i rzeczywiście są popychacze hydrauliczne. Z tym że pierwszy raz w życiu widzę takie rozwiązanie. Popychacze zamontowane w dźwigienkach a nie w głowicy. Ciekawi mnie takie rozwiązanie, no i czy jest trwalsze od szklanek zamontowanych w głowicy i tradycyjnego rozwiązania. Ciekawie wygląda taki silnik po zdjęciu pokrywy. U mnie (4G92) jest całkiem podobny układ dźwigienek z tym że sterowane ręcznie (śrubka, nakrętka).
Ciekawi mnie jeszcze jedno. W normalnych szklankach luzy sa kasowane przez ciśnienie oleju, a jak jest w tym przypadku? Dźwigienki sa drążone i olej przez nie przepływa?
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2012, 23:36   

Myślę że głównym powodem zastosowania takiego "cuda" było to, że tak było im łatwiej przerobić jakąś tam konstrukcję silnika z mechaniczną regulacją i tyle. Głowica pozostała taka jak wcześniej, zamienili śrubki na szklanki. A jeśli chodzi o ich napełnianie, to jest dokładnie tak jak piszesz, dźwigienki są drążone i tędy dopływa olej. W porównaniu ze szklankami w głowicy kasowanie luzu trwa czasem nieprzyzwoicie długo (moja subiektywna opinia). Zaś sama trwałość.... 4G18 był montowany już w Space Star i nikt nie narzekał.
 
 
Karwoś 
Mitsumaniak

Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1446
Skąd: Suwałki
Wysłany: 09-06-2012, 00:24   

A moze sie ktos orietuje jak jest w 4G94 SOHC - to ten nie GDI - na pewno hydraulika - slychac na zimnym ale po 15 sek cisza - ciekawe czy luz moze stać sie tak nie prawidlowy że hydraulika tego juz nie wyreguluje ??
_________________
Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela

Czas może na Space Stara dla żony?
 
 
 
jack78 
Forumowicz

Auto: Lancer '13 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2009
Posty: 67
Skąd: Śląsk
Wysłany: 14-03-2016, 10:44   

Wiem że temat stary i nieaktualny, ale chciałem się odnieść do spalania. Mój Lancer pali zimą 9,7-10,5l gazu na 100km, w lecie przy klimie 12-12,5l/100km.
Na benzynie miałem około 8-8,5l/100km.
Ale mam już nabite na nim 200k km i ciężką nogę :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.