Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
koniec ery EVO ;(
Autor Wiadomość
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2012, 12:02   

maniax86 napisał/a:
hybryda to moda-trend i nic wiecej.... osoby z kasą mogą się tym lansować i tyle... bo tak naprawdę korzyści z mniejszego spalania kosztem spoooooooro droższego zakupu tym osobom się nie zwrócą...

Ja się nie zgodzę - równie dobrze mogę napisać, że Ci co jeżdżą na benzynę zamiast na gaz, to ludzie którzy się lansują i ich stać.. Choć i to porównanie jest kiepskie.
Jest ktoś na Forum kto jeździ hybrydą!? Może się wypowie. Dla przykładu taka Honda CRZ, fakt kosztuje 90 tysi (powiedzmy 30k więcej jak Lancer), ale jeżeli pali ok 1.5l/100km mniej (przy ruchu miejskim), to znaczy, że na 100 000 km pali 1500l mniej - przy obecnej cenie prawie 9kzł, a przy 300'000 km ok 27kzł - oczywiście, ktoś powie, że jest bardziej awaryjne, bo ma bardziej skomplikowany napęd i że trzeba wymienić akumulatory za jakiś czas.. itp itd. Z tymi akumulatorami to jest różnie - nie wiadomo czy będzie je trzeba wymienić czy nie.. i ile one kosztują.. (np. w Yarisie).
Ale spójrzcie - taka Toyota Yaris - kosztuje już ok 67kzł - tyle co Lancer, fakt, ale spalanko o ile niższe (dynamika pewnie gorsza :( )
Pofatygowałem się - przyspieszenie 11.8 - słabo?? Słabiej jak Lancer 1.6 (117KM), ale już podobnie jak Lancer 1.5 (109 ? KM). 10 tysi dokładam do Toyoty i mam podobne osiągi, pewnie mniejszy samochód.. ale spalanie z całą pewnością jest mniejsze - i nie sądzę, że jest to jakaś moda czy trend - producenci samochodów chcą przebić konkurencje, bo wiedzę, że jak będzie przełom w magazynowaniu energii, to taki samochodzik będzie kosztował 10k drożej od zwykłego(bez silnika elektrycznego), lepiej przyspieszał i mniej palił..
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2012, 12:28   

RalfPi napisał/a:
taki samochodzik będzie kosztował 10k drożej od zwykłego(bez silnika elektrycznego), lepiej przyspieszał i mniej palił.

wtedy będzie sie opłacało, ale nie wg mnie teraz, szczególnie w PL gdzie auto jest o wiele większym wydatkiem niż w starej ue czy usa (stosunek zarobków do ceny nowego auta)
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-06-2012, 12:53   

RalfPi, ja tez uwazam ze hybryda na ten moment to w wiekszosci przypadkow wybor dla tych co chca byc "eko" i ich na to stac... zreszta CRZ jest kiepskim przykladem bo to auto ktore ma byc wlasnie takim eko-gadzetem i autem pseudo-sportowym dla mlodych, bogatych i kochajacych modne gadzety... niestety na rynku gadzetow przegrywa wyraznie z roznymi bogatymi wersjami Fiata 500 i Mini... Wracajac do hybryd to praktyczna w uzytkowaniu miala byc Insight czy wczesniej Civic 4D z napedem hybrydowym... i tak jak Prius i inne Toyoty jak dla mnie to idealne auta na taksowke do centrum miasta... mniej kopci, w korkach mniej pali, a ekonomicznie po tych 200-300k km jest wiecej niz uzasadniona (hybryda w miescie potrafi spalic polowe tego co benzyna...) ale nie wygrywa na ten moment z CNG i LPG... no chyba zeby stosowac hybryde z LPG/CNG jak dla mnie ideal do miasta... ale to spiew przyszlosci, zwlaszcza w Polsce...
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2012, 12:56   

Misiek :) napisał/a:
RalfPi napisał/a:
taki samochodzik będzie kosztował 10k drożej od zwykłego(bez silnika elektrycznego), lepiej przyspieszał i mniej palił.

wtedy będzie sie opłacało, ale nie wg mnie teraz, szczególnie w PL gdzie auto jest o wiele większym wydatkiem niż w starej ue czy usa (stosunek zarobków do ceny nowego auta)

Pewnie wacha też tam jest tańsza :) Więc zysk z mniejszego spalanie też mniejszy. Podejrzewam, że za jakiś czas większość aut będzie hybrydowa i nie będziemy narzekać, a Evo nie straci swojej duszy 8)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-06-2012, 14:02   

RalfPi napisał/a:
pewnie mniejszy samochód.. ale spalanie z całą pewnością jest mniejsze


Mniejsze od pandy 1,3 MultiJet? :finga:

Swoją drogą właściciel samochodu cieszy się 2 razy. W momencie zakupu i sprzedaży. Z hybrydą z tym drugim ucieszenie się może być problem. Powiedz sam kupił byś używaną hybrydę? :finga:
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2012, 15:44   

Cytat:


Wysłany: Dzisiaj 12:56
Misiek :) napisał/a:
RalfPi napisał/a:
taki samochodzik będzie kosztował 10k drożej od zwykłego(bez silnika elektrycznego), lepiej przyspieszał i mniej palił.

wtedy będzie sie opłacało, ale nie wg mnie teraz, szczególnie w PL gdzie auto jest o wiele większym wydatkiem niż w starej ue czy usa (stosunek zarobków do ceny nowego auta)

Pewnie wacha też tam jest tańsza :) Więc zysk z mniejszego spalanie też mniejszy. Podejrzewam, że za jakiś czas większość aut będzie hybrydowa i nie będziemy narzekać, a Evo nie straci swojej duszy 8)

evo nie straci, ale subaru straci wraz z dźwiękiem boxtera :)
Ja uważam, że ssilniki elektryczne w teorii mają duży moment, są bardzo elastyczne, odzyskuje się energie elektryczną hamując.... tak hamując, ewentualnie chamując :P
A co do silnika można by dać silnik zasilany gazem (propan-butan), alkoholem bądź czymkolwiek innym i wtedy byłby ekologiczny i tani w eksploatacji silnik. W tej chwili są tak rozwinięte technologie silników spalinowych, że można je szybko adoptować do nowych paliw.
Powinny być z uwagi na ekologie ograniczenia, że auta są przewidziane na minimum 15 lat jazdy, czy 300 k km. Technologia na to pozwala, i wtedy utylizacja starych aut i energia/zanieczyszczenia z produkcji nowych by miało sens. Ale w tej chwili niestety auta są projektowane aby po sprzedaży na nich zarobić na częściach a po kilkulatach żeby ludzie kupowali nowe a stare najlepiej dużo naprawiac i szybko złomować
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-06-2012, 21:19   

krzychu napisał/a:
RalfPi napisał/a:
pewnie mniejszy samochód.. ale spalanie z całą pewnością jest mniejsze


Mniejsze od pandy 1,3 MultiJet? :finga:

Nie wiem ile taki MultiJet pali.. pewnie ze 4l diesla - myślę, że taki Yaris, ze swoją zdecydowanie większą masą będzie podobne ilości, a jak będzie - czas pokaże. Taka cena 65 tysi, to już jest całkiem spoko jak na hybrydę.
krzychu napisał/a:

Swoją drogą właściciel samochodu cieszy się 2 razy. W momencie zakupu i sprzedaży. Z hybrydą z tym drugim ucieszenie się może być problem. Powiedz sam kupił byś używaną hybrydę? :finga:

To fakt - nie wiem czy bym kupił używaną hybrydę, bo nie wiem czy bym wogóle kupił używkę :)
Pozdrowienia i udanego tygodnia!
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 08-06-2012, 09:09   

Myślę, że największy błąd to zrywanie z tradycją i potrzebami jakie generuje rynek, przecież sprzedaż hybryd i "zaawansowanych ekologicznie" aut to niewielki odsetek, większość tzw. Kowalskich czy Schmidt 'ów kupuje "zwykłe" samochody na etylinkę ewentualnie diesla... Pozostałe marki obierając kurs "EKO hybryd" nie zaprzestają produkcji topowych modeli które są wizytówką marki.

Uważam, że nie chodzi tu już o to czy pali 5 czy sześć litrów, tylko aby ilość CO2 była jak najmniejsza i norm spalin zbliżała się do 0.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-06-2012, 14:07   

szuwar napisał/a:
Uważam, że nie chodzi tu już o to czy pali 5 czy sześć litrów, tylko aby ilość CO2 była jak najmniejsza

Wspomniane litry są ściśle i nierozerwalnie powiązane z CO2 ;) Czyli Twoje uważanie jest ze swej natury błędne ;)
_________________
1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...)
 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2012, 21:00   

Powinni zabic krowy, żybry i inne duże ssaki, bo one też wydzielają CO2, zatkać wulkany i zamknąć dużą część elektrowni w chinach, stanach...
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.