Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
śrubka niby do wolnych obrotów do czego tak naprawde jest
Autor Wiadomość
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 09-06-2012, 16:08   śrubka niby do wolnych obrotów do czego tak naprawde jest

Witam moja carisma 1.8 GDi 1998rok produkcji miała niskie obroty na biegu jałowym wizyta u mechanika pokręcił śrubką która podpiera chyba tą sama ośkę do której jest zapięta linka do gazu jest to śrubka na śrubokręt krzyżak kontrowana nakrętką na kluczyk 8, przy kręceniu tą śrubką zaznacze tutaj ze wydaje mi się ze dośc dużo ją wkrecił na chwilke przyniosło efekt obroty na nie jak wcześniej poniżej 500 a i nieraz przygasający silnik tylko ok 800-900 lecz nietrwały efekt po wyjechaniu od mechanika obroty spowrotem takie niskie, czyli tak faktycznie od czego to jest śrubka i czy mógł tym coś rozregulowac?
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 09-06-2012, 16:19   

według mnie nie da sie wyregulowac obrotow mechanicznie komputer tym steruje mechanik walnoł ci głupote :D
_________________
BORN TO BE FREE!


<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 
 
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 09-06-2012, 16:23   

hessboll2 napisał/a:
według mnie nie da sie wyregulowac obrotow mechanicznie komputer tym steruje mechanik walnoł ci głupote :D


zauwazylem wlasnie ze nie dalo mu to efektu ale wiem ze krecił tą śrubką skoro tam jest to czy to jego kręcenie nia nie może w czymś zaszkodzic? coś rozregulowac?
 
 
hessboll2 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 129
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 09-06-2012, 16:35   

naucz auto obrotow odepnij akumulator na 15 minu potem podłacz zeby sie zresetował i wpisz w wyszukiwarke nauka obrotow GDI na forum bedziesz miał odpowiedz :twisted: 8)
_________________
BORN TO BE FREE!


<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 
 
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 09-06-2012, 16:40   

hessboll2 napisał/a:
naucz auto obrotow odepnij akumulator na 15 minu potem podłacz zeby sie zresetował i wpisz w wyszukiwarke nauka obrotow GDI na forum bedziesz miał odpowiedz :twisted: 8)


Własnie przepustnica wyczyszczona obrotów uczyłem wg instrukcji kilka razy próbowałem a ona dalej ma takie niskie obroty niby stałe nie falują ale może jeszcze silniczek krokowy? boje sie ze cos sie rozleci bo przy takich wolnych obrotach do jakich schodzi zaczyna sie cos tłuc od sprzegła jak jest na luzie, jak ma ok 800 to nic nie stuka przy 500 i ponizej stuka jak głupie po nacisnieciu sprzegła cichnie
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-06-2012, 17:03   

śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza.Napisz do deejeya uzytkownika z forum on ci odpowie co i jak,a po wcisnienciu sprzegla podchodzą w góre obroty reakcja prawidłowa,natomiast śrubką mozesz sam spróbować pokrecić tak aby były na 800obr.nic sie nie stanie jak spróbujesz.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-06-2012, 17:43   

Ale jakie masz te obroty, jak wskazuje obrotomierz? Druga kreska od dołu to 500 obr/min, jeśli jest pomiędzy tą kreską a 1000 to jest około 750 - 850 czyli OK.
poczytaj te tematy:
http://forum.mitsumaniaki...1067811#1067811
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Tu znajdziesz bardzo dużo cennych informacji odnośnie GDI.
 
 
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 09-06-2012, 19:23   

radek8622 napisał/a:
śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza.Napisz do deejeya uzytkownika z forum on ci odpowie co i jak,a po wcisnienciu sprzegla podchodzą w góre obroty reakcja prawidłowa,natomiast śrubką mozesz sam spróbować pokrecić tak aby były na 800obr.nic sie nie stanie jak spróbujesz.


problem w tym ze samochod majac niskie obroty stuka sprzeglo, naciskajac sprzeglo stuki cichna natomiast obroty sa nadal tak samo niskie przy ok 800 obrotach zadnych stuków od sprzegła nie ma wiec musze dojsc do tego aby samochod miał ksiazkowe niskie obroty
 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 09-06-2012, 19:36   

radek8622 napisał/a:
śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza.

Błąd.........
Ta śruba służy do kalibracji przepustnicy, o nią opiera się zderzak klapy przepustnicy przy pracy na biegu jałowym /ruch powietrza odbywa się via krokowy/.
W manualu stoi jak byk, żeby jej nie ruszać.
Naruszenie jej nastawy spowoduje poważny problem, właściwa jej regulacja jest możliwa po wystawieniu silnika krokowego na określony krok /6-sty/, dla przedlifta to procedura nr 30 w/g MUTII.
W warunkach domowych bez Evoscana /równoczesna analiza kilku parametrów/, doprowadzenie do stanu fabrycznego będzie trudne.

Tak dla ciekawości, jak wyglądają obroty przez pierwsze cztery minuty, i po tym czasie na postoju /niczego nie ruszasz, silnik nagrzany/ ????.

Pozdrawiam
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 09-06-2012, 19:43   

aren195612 napisał/a:
W warunkach domowych bez Evoscana /równoczesna analiza kilku parametrów/, doprowadzenie do stanu fabrycznego będzie trudne.

Aren, możesz to rozwinąć troszeczkę :?:
W wątku o Evoscanie pisałeś żebym nie ruszał FixedSAS tylko sam TPS bo obroty na stechiometrycznej mam w porządku...tylko że ona była ruszona (mechanik czyścił przepustnicę a później nią ustawiał obroty :roll: ) a ja widząc świeży gwint ustawiłem ją z powrotem - przypadek chyba albo traf jakiś że być może trafiłem tak jak była...

PS. Wrzuciłem tam też logi po ustawieniu TPSa...jak byś mógł rzucić okiem :mrgreen:
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 09-06-2012, 21:05   

ja miałem grzebane coś przy tej śrubce z tym ze miałem oryginalne położenie zaznaczone i mam taki problem teraz że obroty po odpaleniu mam 750-800 do 4 min.po tych 4 minutach wskakuje na 2 tys i wg manuala po dogazowaniu powinny spasć na normalne obroty a u mnie trzyma je dalej na 2000 tys. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko od początku w tej samej kolejnośći.Ponoć to może byc spalony komp...?hmmm aren195612, masz pomysł co moze byc przyczyna???
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
klimek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: Zagórzany
Wysłany: 09-06-2012, 23:01   

aren195612 napisał/a:
radek8622 napisał/a:
śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza.

Błąd.........
Ta śruba służy do kalibracji przepustnicy, o nią opiera się zderzak klapy przepustnicy przy pracy na biegu jałowym /ruch powietrza odbywa się via krokowy/.
W manualu stoi jak byk, żeby jej nie ruszać.
Naruszenie jej nastawy spowoduje poważny problem, właściwa jej regulacja jest możliwa po wystawieniu silnika krokowego na określony krok /6-sty/, dla przedlifta to procedura nr 30 w/g MUTII.
W warunkach domowych bez Evoscana /równoczesna analiza kilku parametrów/, doprowadzenie do stanu fabrycznego będzie trudne.

Tak dla ciekawości, jak wyglądają obroty przez pierwsze cztery minuty, i po tym czasie na postoju /niczego nie ruszasz, silnik nagrzany/ ????.

Pozdrawiam


na poczatku przez pare sekund wachluja.. ale pozniej niby jest ok.. czyli jak mam ja ustawić z powrotem zeby bylo ok? czy wg tego opisu bedzie ok?:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
sruba ta ma tylko wplyw na prace silnika na biegu jałowym? podczas jazdy nie?
 
 
korwet 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Skąd: Polska
Wysłany: 10-06-2012, 17:15   

klimek napisał/a:
wplyw na prace silnika na biegu jałowym? podczas jazdy nie?

ustawienie tej śrubki ma bezpośredni wpływ na poprawne ustawienie TPS. Ta śrubka ma znaczenie gdy zderzak klapy przepustnicy się o nią opiera - ogranicza jego położenie...w takiej pozycji reguluje się TPSa a sygnał z TPS zmienia się w pełnym zakresie poruszania klapy...przy złym ustawieniu tej śrubki można źle ustawić wartość TPS i w związku z tym wydaje mi się że ma wpływ w trakcie jazdy - tyle zaobserwowałem w trakcie ustawiania u siebie parametru TPS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.