śrubka niby do wolnych obrotów do czego tak naprawde jest |
Autor |
Wiadomość |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 09-06-2012, 16:08 śrubka niby do wolnych obrotów do czego tak naprawde jest
|
|
|
Witam moja carisma 1.8 GDi 1998rok produkcji miała niskie obroty na biegu jałowym wizyta u mechanika pokręcił śrubką która podpiera chyba tą sama ośkę do której jest zapięta linka do gazu jest to śrubka na śrubokręt krzyżak kontrowana nakrętką na kluczyk 8, przy kręceniu tą śrubką zaznacze tutaj ze wydaje mi się ze dośc dużo ją wkrecił na chwilke przyniosło efekt obroty na nie jak wcześniej poniżej 500 a i nieraz przygasający silnik tylko ok 800-900 lecz nietrwały efekt po wyjechaniu od mechanika obroty spowrotem takie niskie, czyli tak faktycznie od czego to jest śrubka i czy mógł tym coś rozregulowac? |
|
|
|
 |
hessboll2
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 129 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 09-06-2012, 16:19
|
|
|
według mnie nie da sie wyregulowac obrotow mechanicznie komputer tym steruje mechanik walnoł ci głupote |
_________________ BORN TO BE FREE!
<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 |
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 09-06-2012, 16:23
|
|
|
hessboll2 napisał/a: | według mnie nie da sie wyregulowac obrotow mechanicznie komputer tym steruje mechanik walnoł ci głupote |
zauwazylem wlasnie ze nie dalo mu to efektu ale wiem ze krecił tą śrubką skoro tam jest to czy to jego kręcenie nia nie może w czymś zaszkodzic? coś rozregulowac? |
|
|
|
 |
hessboll2
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Dynamics
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2011 Posty: 129 Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
|
Wysłany: 09-06-2012, 16:35
|
|
|
naucz auto obrotow odepnij akumulator na 15 minu potem podłacz zeby sie zresetował i wpisz w wyszukiwarke nauka obrotow GDI na forum bedziesz miał odpowiedz |
_________________ BORN TO BE FREE!
<Moje CacKo http://forum.mitsumaniaki...php?t=61901>
 |
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 09-06-2012, 16:40
|
|
|
hessboll2 napisał/a: | naucz auto obrotow odepnij akumulator na 15 minu potem podłacz zeby sie zresetował i wpisz w wyszukiwarke nauka obrotow GDI na forum bedziesz miał odpowiedz |
Własnie przepustnica wyczyszczona obrotów uczyłem wg instrukcji kilka razy próbowałem a ona dalej ma takie niskie obroty niby stałe nie falują ale może jeszcze silniczek krokowy? boje sie ze cos sie rozleci bo przy takich wolnych obrotach do jakich schodzi zaczyna sie cos tłuc od sprzegła jak jest na luzie, jak ma ok 800 to nic nie stuka przy 500 i ponizej stuka jak głupie po nacisnieciu sprzegła cichnie |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-06-2012, 17:03
|
|
|
śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza.Napisz do deejeya uzytkownika z forum on ci odpowie co i jak,a po wcisnienciu sprzegla podchodzą w góre obroty reakcja prawidłowa,natomiast śrubką mozesz sam spróbować pokrecić tak aby były na 800obr.nic sie nie stanie jak spróbujesz. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 09-06-2012, 19:23
|
|
|
radek8622 napisał/a: | śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza.Napisz do deejeya uzytkownika z forum on ci odpowie co i jak,a po wcisnienciu sprzegla podchodzą w góre obroty reakcja prawidłowa,natomiast śrubką mozesz sam spróbować pokrecić tak aby były na 800obr.nic sie nie stanie jak spróbujesz. |
problem w tym ze samochod majac niskie obroty stuka sprzeglo, naciskajac sprzeglo stuki cichna natomiast obroty sa nadal tak samo niskie przy ok 800 obrotach zadnych stuków od sprzegła nie ma wiec musze dojsc do tego aby samochod miał ksiazkowe niskie obroty |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 09-06-2012, 19:36
|
|
|
radek8622 napisał/a: | śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza. |
Błąd.........
Ta śruba służy do kalibracji przepustnicy, o nią opiera się zderzak klapy przepustnicy przy pracy na biegu jałowym /ruch powietrza odbywa się via krokowy/.
W manualu stoi jak byk, żeby jej nie ruszać.
Naruszenie jej nastawy spowoduje poważny problem, właściwa jej regulacja jest możliwa po wystawieniu silnika krokowego na określony krok /6-sty/, dla przedlifta to procedura nr 30 w/g MUTII.
W warunkach domowych bez Evoscana /równoczesna analiza kilku parametrów/, doprowadzenie do stanu fabrycznego będzie trudne.
Tak dla ciekawości, jak wyglądają obroty przez pierwsze cztery minuty, i po tym czasie na postoju /niczego nie ruszasz, silnik nagrzany/ ????.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 09-06-2012, 19:43
|
|
|
aren195612 napisał/a: | W warunkach domowych bez Evoscana /równoczesna analiza kilku parametrów/, doprowadzenie do stanu fabrycznego będzie trudne. |
Aren, możesz to rozwinąć troszeczkę
W wątku o Evoscanie pisałeś żebym nie ruszał FixedSAS tylko sam TPS bo obroty na stechiometrycznej mam w porządku...tylko że ona była ruszona (mechanik czyścił przepustnicę a później nią ustawiał obroty ) a ja widząc świeży gwint ustawiłem ją z powrotem - przypadek chyba albo traf jakiś że być może trafiłem tak jak była...
PS. Wrzuciłem tam też logi po ustawieniu TPSa...jak byś mógł rzucić okiem |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-06-2012, 21:05
|
|
|
ja miałem grzebane coś przy tej śrubce z tym ze miałem oryginalne położenie zaznaczone i mam taki problem teraz że obroty po odpaleniu mam 750-800 do 4 min.po tych 4 minutach wskakuje na 2 tys i wg manuala po dogazowaniu powinny spasć na normalne obroty a u mnie trzyma je dalej na 2000 tys. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko od początku w tej samej kolejnośći.Ponoć to może byc spalony komp...?hmmm aren195612, masz pomysł co moze byc przyczyna??? |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
klimek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: Zagórzany
|
Wysłany: 09-06-2012, 23:01
|
|
|
aren195612 napisał/a: | radek8622 napisał/a: | śrubka ta najprawdopodobniej reguluje przepływ powietrza,można zwiekszyć lub zmniejszyć ilośc powietrza. |
Błąd.........
Ta śruba służy do kalibracji przepustnicy, o nią opiera się zderzak klapy przepustnicy przy pracy na biegu jałowym /ruch powietrza odbywa się via krokowy/.
W manualu stoi jak byk, żeby jej nie ruszać.
Naruszenie jej nastawy spowoduje poważny problem, właściwa jej regulacja jest możliwa po wystawieniu silnika krokowego na określony krok /6-sty/, dla przedlifta to procedura nr 30 w/g MUTII.
W warunkach domowych bez Evoscana /równoczesna analiza kilku parametrów/, doprowadzenie do stanu fabrycznego będzie trudne.
Tak dla ciekawości, jak wyglądają obroty przez pierwsze cztery minuty, i po tym czasie na postoju /niczego nie ruszasz, silnik nagrzany/ ????.
Pozdrawiam |
na poczatku przez pare sekund wachluja.. ale pozniej niby jest ok.. czyli jak mam ja ustawić z powrotem zeby bylo ok? czy wg tego opisu bedzie ok?:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
sruba ta ma tylko wplyw na prace silnika na biegu jałowym? podczas jazdy nie? |
|
|
|
 |
korwet
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 48 Skąd: Polska
|
Wysłany: 10-06-2012, 17:15
|
|
|
klimek napisał/a: | wplyw na prace silnika na biegu jałowym? podczas jazdy nie? |
ustawienie tej śrubki ma bezpośredni wpływ na poprawne ustawienie TPS. Ta śrubka ma znaczenie gdy zderzak klapy przepustnicy się o nią opiera - ogranicza jego położenie...w takiej pozycji reguluje się TPSa a sygnał z TPS zmienia się w pełnym zakresie poruszania klapy...przy złym ustawieniu tej śrubki można źle ustawić wartość TPS i w związku z tym wydaje mi się że ma wpływ w trakcie jazdy - tyle zaobserwowałem w trakcie ustawiania u siebie parametru TPS |
|
|
|
 |
|