Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] kontrolka ładowania
Autor Wiadomość
karlos78
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2009, 17:58   [Cari 1.9TD] kontrolka ładowania

Mi w Carismie pali się kontrolka ładowania ale tylko wtedy gdy mam skręcone koła na maxa podejrzewałem że to napinacz paska jest dobity i za luźny pasek się zatrzymuje (alternator staje nie ma ładowania i kontrolka się pali) wymieniłem i dalej się pali.
Czy jest możliwość że to pompa wspomagania kierownicy padła i daję duży opór na pasek?? Jeśli ktoś miał podobny przypadek podpowiedzcie czy to to??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 14-04-2009, 19:01   

może koło pasowe potrafi się uszkodzić przekładka gumowa sprawdza się go rysując linie na nim i jeżeli po jakimś czasie sie nie zgadzają to znaczy że pod obciążeniem przepuszcza
 
 
 
karlos78
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2009, 17:49   

a co z obrotami jak zimny silnik to bardzo małe obroty na obrotomierzu jakieś 500 normalnie było 800 potem się wyrównują :twisted: ??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-04-2009, 18:41   

jak skręcasz te koła to obroty ci spadają czy są w normie (mi się ślizgał pasek powergrip firmy gatse musiałem zmienić na inny tylko że mój piszczał)
na zimnym silniku 500 obrotów jest w normie tak te silniki mają.
Sprawdziłeś to kolo pasowe na wale korbowym??( bardzo prosta sprawa bierzesz marker wodoodporny skręcasz koła w prawo potem odginasz zaślepkę w osłonie plastikowej nadkola i rysujesz linie trochę nim jeździsz a potem sprawdzasz czy się pokrywają)

Jak to jest w porządku to trzeba sprawdzić ten mieszek z linką na pompie wtryskowej on powoduje zwiększenie obrotów jak mieszek jest ok to elektrozawór który podaję podciśnienie na ten mieszek)
 
 
 
karlos78
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2009, 19:40   

pawelsonx, kupiłem to koło pasowe czy trudno się je zmienia ?? czy lepiej dać do mechanika??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 24-04-2009, 23:15   

prosta sprawa zdejmujesz prawe koło potem plastikowe osłony nadkola potem osłonę paska wieloklinowego potem pasek klinowy,Wrzucasz bieg (np 5) ktoś musi wcisnąć hamulec nożny.
Potem klucz 18 z przedłużką i odkręcasz zdejmujesz koło a następnie postępujesz na odwrót

Koło pasowe musi być dokręcone siłą 120Nm czyli czyli z 12 kg na metr czyli jak masz klucz powiemy długi na 25 cm to tak z 50 kg musisz przyłożyć.

Ja jak zmieniałem rozrząd to przykręciłem na oko.
 
 
 
michajli 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 17-06-2012, 18:23   Carisma 1.9 TD Kontrolka ładowania

Witam.
Mam problem i nie mogę go rozwiązać.
Po remoncie alternatora (wym. regulator ze szczotkami i szczotkotrzymaczem, cały układ prostowniczy) przemierzone uzwojenia. Ładowanie jest ok 13,8V a kontrolka ładowania dalej świeci??????
Co to może być????
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 17-06-2012, 18:26   

Uszkodzony przewód miedzy alternatorem a kontrolką,przerabiałem to w colcie
_________________
Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-06-2012, 19:10   

Może masz słabą masę pomiędzy silnikiem a akumulatorem. Jakby był uszkodzony kabel od kontrolki, to kontrolka nie świeciła by w ogóle. Jeśli kontrolka nie gaśnie, to może masz zwarcie w uzwojeniu stojana przez co alternator nie ma pełnej wydajności. A co się dzieje po dodaniu gazu, kontrolka dalej nie gaśnie?
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-06-2012, 19:31   

I cały czas będzie się świecić bo masz za słabe ładowanie. 13,8v masz wtedy gdy wszystko jest wyłączone (radio światła itp). A zmierz ładowanie przy włączonych światłach radiu czy klimie, na pewno spadnie poniżej 13,8v
A TU masz więcej na temat alternatora
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
michajli 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 17-06-2012, 20:33   

Generalnie nie ma różnicy cy są włączone światła czy nie ładowanie jest dalej na poziomie 13,8V Uzwojenia niby były sprawdzane pod kątem zwarcia i niby jest OK jak dodaję gaz to niewiele się zmienia
PS
A jaka jest w ogóle zasada tego że lampka gaśnie???
jest jakiś przekaźnik czy działa to na zasadzie wzrostu oporu w uzwojeniach przed lampką???
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 17-06-2012, 20:45   

michajli napisał/a:
A jaka jest w ogóle zasada tego że lampka gaśnie???
jest jakiś przekaźnik czy działa to na zasadzie wzrostu oporu w uzwojeniach przed lampką???

Tym steruje regulator napięcia.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-06-2012, 21:08   

Jak alternator nie pracuje, to kabel od kontrolki jest masą dla kontrolki, jest on podłączony w szereg poprzez regulator do szczotki dodatniej a dalej poprzez uzwojenie wirnika i szczotkę ujemną do masy auta. Kiedy alternator zaczyna ładować na tym kablu pojawia się napięcie z diod wzbudzenia i kontrolka gaśnie z braku jej masy.
 
 
michajli 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Opole
Wysłany: 17-06-2012, 21:14   

Ok właśnie takiego wyjaśnienia szukałem

[ Dodano: 17-06-2012, 21:27 ]
Ale to znaczy, że gdyby przewód od lampki miał gdzieś zwarcie do masy to będzie ładować a kontrolka i tak będzie świecić ???
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-06-2012, 21:59   

Może być jak napisałeś ale w prosty sposób możesz to sprawdzić odłączając kabel od kontrolki od alternatora. Jeśli kontrolka zgaśnie, to kabel jest ok. Chociaż kiedy zrobiło by się takie zwarcie, to najprawdopodobniej przepaliły by się diody wzbudzenia.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 17-06-2012, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.