[Cari 1.9TD] kontrolka ładowania |
Autor |
Wiadomość |
karlos78 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2009, 17:58 [Cari 1.9TD] kontrolka ładowania
|
|
|
Mi w Carismie pali się kontrolka ładowania ale tylko wtedy gdy mam skręcone koła na maxa podejrzewałem że to napinacz paska jest dobity i za luźny pasek się zatrzymuje (alternator staje nie ma ładowania i kontrolka się pali) wymieniłem i dalej się pali.
Czy jest możliwość że to pompa wspomagania kierownicy padła i daję duży opór na pasek?? Jeśli ktoś miał podobny przypadek podpowiedzcie czy to to?? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-04-2009, 19:01
|
|
|
może koło pasowe potrafi się uszkodzić przekładka gumowa sprawdza się go rysując linie na nim i jeżeli po jakimś czasie sie nie zgadzają to znaczy że pod obciążeniem przepuszcza  |
|
|
|
 |
karlos78 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-04-2009, 17:49
|
|
|
a co z obrotami jak zimny silnik to bardzo małe obroty na obrotomierzu jakieś 500 normalnie było 800 potem się wyrównują ?? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-04-2009, 18:41
|
|
|
jak skręcasz te koła to obroty ci spadają czy są w normie (mi się ślizgał pasek powergrip firmy gatse musiałem zmienić na inny tylko że mój piszczał)
na zimnym silniku 500 obrotów jest w normie tak te silniki mają.
Sprawdziłeś to kolo pasowe na wale korbowym??( bardzo prosta sprawa bierzesz marker wodoodporny skręcasz koła w prawo potem odginasz zaślepkę w osłonie plastikowej nadkola i rysujesz linie trochę nim jeździsz a potem sprawdzasz czy się pokrywają)
Jak to jest w porządku to trzeba sprawdzić ten mieszek z linką na pompie wtryskowej on powoduje zwiększenie obrotów jak mieszek jest ok to elektrozawór który podaję podciśnienie na ten mieszek) |
|
|
|
 |
karlos78 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2009, 19:40
|
|
|
pawelsonx, kupiłem to koło pasowe czy trudno się je zmienia ?? czy lepiej dać do mechanika?? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 24-04-2009, 23:15
|
|
|
prosta sprawa zdejmujesz prawe koło potem plastikowe osłony nadkola potem osłonę paska wieloklinowego potem pasek klinowy,Wrzucasz bieg (np 5) ktoś musi wcisnąć hamulec nożny.
Potem klucz 18 z przedłużką i odkręcasz zdejmujesz koło a następnie postępujesz na odwrót
Koło pasowe musi być dokręcone siłą 120Nm czyli czyli z 12 kg na metr czyli jak masz klucz powiemy długi na 25 cm to tak z 50 kg musisz przyłożyć.
Ja jak zmieniałem rozrząd to przykręciłem na oko. |
|
|
|
 |
michajli
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17-06-2012, 18:23 Carisma 1.9 TD Kontrolka ładowania
|
|
|
Witam.
Mam problem i nie mogę go rozwiązać.
Po remoncie alternatora (wym. regulator ze szczotkami i szczotkotrzymaczem, cały układ prostowniczy) przemierzone uzwojenia. Ładowanie jest ok 13,8V a kontrolka ładowania dalej świeci??????
Co to może być???? |
|
|
|
 |
maniak30
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 177 Skąd: czestochowa
|
Wysłany: 17-06-2012, 18:26
|
|
|
Uszkodzony przewód miedzy alternatorem a kontrolką,przerabiałem to w colcie |
_________________ Najważniejsze jest obudzić się następnego dnia.......
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-06-2012, 19:10
|
|
|
Może masz słabą masę pomiędzy silnikiem a akumulatorem. Jakby był uszkodzony kabel od kontrolki, to kontrolka nie świeciła by w ogóle. Jeśli kontrolka nie gaśnie, to może masz zwarcie w uzwojeniu stojana przez co alternator nie ma pełnej wydajności. A co się dzieje po dodaniu gazu, kontrolka dalej nie gaśnie? |
|
|
|
 |
cwaniak
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 780 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-06-2012, 19:31
|
|
|
I cały czas będzie się świecić bo masz za słabe ładowanie. 13,8v masz wtedy gdy wszystko jest wyłączone (radio światła itp). A zmierz ładowanie przy włączonych światłach radiu czy klimie, na pewno spadnie poniżej 13,8v
A TU masz więcej na temat alternatora |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM
Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D
Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 |
|
|
|
 |
michajli
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17-06-2012, 20:33
|
|
|
Generalnie nie ma różnicy cy są włączone światła czy nie ładowanie jest dalej na poziomie 13,8V Uzwojenia niby były sprawdzane pod kątem zwarcia i niby jest OK jak dodaję gaz to niewiele się zmienia
PS
A jaka jest w ogóle zasada tego że lampka gaśnie???
jest jakiś przekaźnik czy działa to na zasadzie wzrostu oporu w uzwojeniach przed lampką??? |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-06-2012, 21:08
|
|
|
Jak alternator nie pracuje, to kabel od kontrolki jest masą dla kontrolki, jest on podłączony w szereg poprzez regulator do szczotki dodatniej a dalej poprzez uzwojenie wirnika i szczotkę ujemną do masy auta. Kiedy alternator zaczyna ładować na tym kablu pojawia się napięcie z diod wzbudzenia i kontrolka gaśnie z braku jej masy. |
|
|
|
 |
michajli
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 7 Skąd: Opole
|
Wysłany: 17-06-2012, 21:14
|
|
|
Ok właśnie takiego wyjaśnienia szukałem
[ Dodano: 17-06-2012, 21:27 ]
Ale to znaczy, że gdyby przewód od lampki miał gdzieś zwarcie do masy to będzie ładować a kontrolka i tak będzie świecić ??? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 17-06-2012, 21:59
|
|
|
Może być jak napisałeś ale w prosty sposób możesz to sprawdzić odłączając kabel od kontrolki od alternatora. Jeśli kontrolka zgaśnie, to kabel jest ok. Chociaż kiedy zrobiło by się takie zwarcie, to najprawdopodobniej przepaliły by się diody wzbudzenia. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 17-06-2012, 22:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|