 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.6] Wymiana pompy klimy - co z czynnikiem? |
Autor |
Wiadomość |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 18-06-2012, 13:52 [Cari 1.6] Wymiana pompy klimy - co z czynnikiem?
|
|
|
Witam, a więc mam zatartą pompę klimy. Chcąc założyć teraz nową, wiem dokładnie jak to zrobić, ale czy ktoś może mnie uświadomić co dokładnie zrobić z czynnikiem który jest w układzie? Czy jednoznacznie muszę spuścić czynnik, założyć pompę i nabić na nowo? Bo jeśli tak to koszt robi się już wysoki.... |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-06-2012, 14:02
|
|
|
Jak pojedziesz do specjalistów to najpierw ci spuszczą to co masz, potem wymienią kompresor, napełnią klimę i różnicę pomiędzy tym co miałeś a dodali powinieneś zapłacić. Cena w zależności od regionu jest różna, ostatnio jak uzupełniałem klimę to zapłaciłem coś około 50 zł. za uzupełnienie. Jeżeli chcesz to sam zrobić to stracisz swój odczynnik jak nie posiadasz maszyny do klimy, poza tym u specjalistów sprawdzą ci szczelność układu.
Oczywiście koszt wrasta o czynność wymiany pompy. Proponuję również przy okazji wymienić osuszacz bo o tym niektórzy zapominają a jest to też ważna część układu klimatyzacji. Osuszacz to coś około 50 zł. Koszt jaki poniesiesz u specjalisty na pewno ci się opłaci bo będziesz miał sprawna klimę i w razie czego możesz pojechać do reklamacji. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
Ostatnio zmieniony przez grzesiopol 18-06-2012, 14:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 18-06-2012, 14:04
|
|
|
Rok temu napełniałem do pełna, szczelność była 100%.... |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-06-2012, 14:06
|
|
|
To sam widzisz, że opłaci ci się pojechać do specjalisty. Muszę spadać, zajrzę tu potem to pogadamy. Napisz co ci się dzieję z klimą. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 18-06-2012, 14:08
|
|
|
No już teraz nic się nie dzieje - zatarła się pompa, zerwała mi pasek, założyłem krótki pasek tylko do wspomagania (ten do wersji bez klimy) i tak jeździłem całą zimę z myślą, że sprzedaję auto....auta nikt nie chce kupić, więc pomyślałem, że to naprawię. I tyle. |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-06-2012, 19:37
|
|
|
Przy zatartej pompie występuje mały problem, gdyż mało zakładów chce sobie syfic sprzęt czynnikiem z zawartościa opiłków, w dodatku nalezy poza samą wymianą kompresora zrobić czyszczenie pozostałych elementów układu klimy poraz wymienić osuszacz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Charlie
Mitsumaniak

Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 129 Skąd: Malinowice
|
Wysłany: 18-06-2012, 19:44
|
|
|
No to naprawa klimy odpada
[ Dodano: 18-06-2012, 19:44 ]
Chociaż wydaje mi się, że u mnie się zatarło sprzęgło...No nie wiem. Przemyślę to. |
_________________ Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 |
|
|
|
 |
grzesiopol
Mitsumaniak prowadzący ;-)

Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy Dołączył: 18 Lis 2006 Posty: 9239 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-06-2012, 19:54
|
|
|
Jak ci sie pompa zatarła to może czynnik ci sie ulotnił, bo z czynnikiem to raczej mało prawdopodobne, chyba, że sprzęgło klimy.
Jak już pisałem, lepiej pojedź do zakładu specjalizującego sie w klimatyzacji, tam ci spuszczą czynnik a po wymianie pompy z powrotem ci go wpompują, powinienieś wtedy zapłacic tylko za usługę.A przy okazji sprawdzą szczelność. Wątpię, żeby ktoś poszedł na układ, że spuści ci czynnik, ty sobie wymienisz pompę a potem przyjedziesz napełnić. Sam jak opróżnisz układ to będziesz stratny, trzeba będzie go całego uzupełniać a to może być nawet 150zł. Zorientuj się ile by kosztowała wymiana samego kompresora. Może jednak taniej będzie samemu wypuścić czynnik, wymienić sprężarkę i pojechać napełnić układ
Daj znać jak tam ci wyszło.
[ Dodano: 18-06-2012, 20:04 ]
robertdg napisał/a: | gdyż mało zakładów chce sobie syfic sprzęt czynnikiem z zawartościa opiłków | ale może przynajmniej zdiagnozują usterkę, zresztą Charlie, zobacz czy teraz można przekręcić ręką bezproblemowo koło pasowe, jak nie to raczej może być sprzęgło, najpierw na wyłączonej klimie a potem włącz klimę tak aby właczyło sie sprzegło. Jak bez właczenia klimy bedziesz miał opór to może być sprzęgło a jak dopiero po włączeniu to raczej sprężarka ale dla mnie to mało prawdopodobne przy założeniu, że był czynnik.Kto próbuje ten oszczędza. |
_________________ Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 |
|
|
|
 |
|
|