Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Auto gaśnie na zimnym
Autor Wiadomość
cebik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
  Wysłany: 14-06-2012, 21:00   [Cari 1.6] Auto gaśnie na zimnym

Witam
Zakupiłem Carisme 1.6 '96 benzyna + Lpg i na zimnym silniku jak ruszę energicznie a potem się zatrzymam wciskam sprzęgło auto gaśnie na beznynie czy na gazie nie ma znaczenia dopiero po rozgrzaniu się silnika wszystko jest ok. Czasami na zimnym i na PB po wrzuceniu drugiego biegu nie ma mocy trwa to kilka sekund a potem wszystko wraca do normy.
Przeczytałem mnóstwo wątków z podobnym problemem lecz jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem jaka jest przyczyna. Najczęsciej pojawiającą się podpowiedzią jest wymiana komputera. I tu jest moje pytanie komputer trzeba wymienić cały czy można tylko jakiś sterownik odpowiadający za obroty na zimnym silniku?
Pisane było też, że wymiana ECU pomaga i że jest umieszczony pod schowkiem więc demontaż schowka ukazał mi komputer po prawej stronie ale sterownika ECU nie widziałem.
Coś robię źle? zaznaczam że jestem zielony w sprawach mechanicznych więc może ktoś dysponuje zdjęciami.
Proszę o pomoc z góry dzięki
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-06-2012, 16:06   

Najpierw zrób tak sprawdz swiece czy nie są zalane olejem.JA jestem posiadaczem GDI miałem praktycznie identyczna sytuacje,miałem zalane świece olejem przez co tak sie działo jak u ciebie.Miałem w tedy uszkodzoną uszczelke pokrywy zaworów,teoretycznie nie powinno tak sie dziać ale po wymianie tej uszczelki w raz z uszczelniaczami auto działa juz normalnie i nie ma problemów.
 
 
cebik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-06-2012, 21:24   

Dzieki za radę ale świece sprawdzone i są suchutkie wiec jedna opcja odhaczona.
Proszę o kolejne pomysły co mógłbym zrobić
 
 
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 18-06-2012, 13:47   

ECU NA 100%. Przerabiałem to 2 razy. Musisz rozebrać schowek, po prawej zobaczysz ECU. Musisz tez zdjąć z prawej strony listwę plastikową. Dokładnie nie pamietam, ale jak juz go zobaczysz to bedziesz wiedzial jak go wyjąć. Trochę rozbierania jest. Spisujesz z niego numer - musi być identyczny i szukasz na allegro. Ja raz wyrwałem za 50zł, drugi raz za 150zł.
Też mam Cari 1.6.
_________________
Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 
 
 
szuwar 
Mitsumaniak


Auto: Wiking
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2655
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-06-2012, 14:02   

Jak Charlie, mówi jest wielka szansa, ze to ECU, miałem taki przypadek dałem 90 pln. Ale do tego miałem trafiony krokowy, i to on spalił ECU, przy okazji sprawdź krokowy, aby to się nie powtórzyło. to tylko 6 pinów do sprawdzenia, ale mi robił elektryk to nie powiem jak sprawdzić krokowy.
_________________
VOLVO S80 T6 AWD
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 18-06-2012, 21:05   

Dobrze, a ja mam teraz taki przypadek u siebie. Cari 1.6 99KM polift, wersja z cewkami. Auto normalnie zapala, nie gaśnie, jeździ też w miarę normalnie, ale nie ma wolnych obrotów. Tzn obroty utrzymują się na poziomie 1400-1500 na postoju, a po włączeniu maksymalnego obciążenia spadają do ~1000 (powinno być w każdym przypadku około 750). Oczywiście wszystko po rozgrzaniu silnika. Dodatkowo obroty podczas jazdy i wrzuceniu na bieg jałowy skaczą miedzy 1000 a 1500. W sumie to wystarczy że się toczę i też tak skaczą. Wcześniej podczas np dojeżdżania do skrzyżowania stały na 900-1000. Mówicie o ECU, w moim przypadku też to może być? Jak sprawdzić krokowy czy działa? Gdyby było tam 2 kable to spoko ale 6?
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 18-06-2012, 23:30   

Nie wiem jak w Twoim przypadku - ja jedynie mogę potwierdzić, że brak "ssania na zimnym silniku" to jest na 99% ECU, gdyż ja tak miałem 2 razy. Wymieniłem i działa.
_________________
Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 18-06-2012, 23:43   

A jeszcze takie pytanie co do ECU: jeśli znajdę na allegro ECU o takim samym numerze to nie będę musiał nic więcej zmieniać i wszystko będzie działało? Nie trzeba nic więcej kupować? (Immo, stacyjka, klucze)
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
Charlie 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GL 1.6 sedan '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 129
Skąd: Malinowice
Wysłany: 18-06-2012, 23:44   

nic więcej, dokładnie tak jak napisałeś. Tylko musi być ten sam. Ale nie wiem jak było z Carismami po lifcie, więc tu już Ci nie pomogę.
_________________
Carisma Sedan 1.6 16V 1997 + LPG
 
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 19-06-2012, 00:02   

Ok, dzięki za szybką odpowiedź. Będę próbował co to może być. Najpierw chciałbym podmienić silniczek krokowy z innego samochodu żeby jego wykluczyć, a później pewnie ECU, bo innego pomysłu nie mam. Pasowała by jakaś cari w niedużej odległości, żeby dało się sprawdzić silniczek.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
cebik 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-06-2012, 06:39   

Sprawdzę najpierw krokowy, ja ssanie na zimnym mam tylko jak ruszę i zatrzymam się przed wyjazdem na ulicę to zgaśnie.
A co do ECU - to schowek rozmontowałem i żadnego ECU nie widziałem a z tego co na allegro było to powinno przypominać plastikowy prostokąt. Po lewej stronie jest zamocowany komp ale ECU nie zlokalizowałem
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 19-06-2012, 07:07   

U mnie wygląda to mniej więcej tak tylko że o innych numerach:
http://allegro.pl/mitsubi...2361073127.html
Wisi to na prawej ścianie samochodu, poznałem po naklejce całkiem podobnej do tej z aukcji. Trzeba było tylko latarką poświecić aby numery odczytać. Wpisałem w wyszukiwarce allegro "komputer carisma".
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-06-2012, 09:30   

Cebik , Zależy od wersji, ECU masz najpewniej pod tunelem środkowym. Początkowo tylko wersja z automatem miała ECU pod tunelem. W automacie ECU ma zintegrowany system sterowania skrzynią biegów. Widać to w opisach elementów w poniższym linku:


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73831


scoratir, tak to druga wersja ECU bez Automatu podaj wymiary.

Edit:opis przeniesiony do działu FAQ.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wichura1 19-06-2012, 13:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
bravo99 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6GLX 1998r 5d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 226
Skąd: wawa
Wysłany: 19-06-2012, 10:07   

Co do zakupu ECU, sprawdź dokładnie jakie masz złącza na tylnym panelu - nawet 4-ro "kostkowe" różnią się typem wtyczek.

Typ 1


Typ 2



Miałem podobny problem i dwa razy kupiłem nie to, co potrzeba - na szczęście Maretzky uratował sytuację.
W moim przypadku padł moduł sterowania w ECU- od silniczka krokowego. Pomogła wymiana komputera.

Komputer powinien znajdować się po prawej stronie przy miejscu pasażera, pomiędzy schowkiem i drzwiami pasażera.
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-06-2012, 11:54   

No bo trzeba patrzeć na numer MDXXXXX wszystko zależy od modelu Carismy. Oprócz tego, że ECU znajdują się w różnych miejscach, są do różnych silników 1.3 SOHC (rzadkość), 1.6 SOHC, 1.8 SOHC, 1.8 DOHC (MSX) 1.8 DOHC GDI, 1.9 TD, 1.9 DiD.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.