Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomoc w Excelu
Autor Wiadomość
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2012, 13:48   Pomoc w Excelu

Mam nadzieję, że dość jasno opiszę o co mi chodzi - bo nie mam koncepcji jak o zrobić, a VB niestety nie znam na tyle :(

Otóż mam sobie arkusz w Excelu. Pokolorowany, gdzie poszczególny kolor oznacza jakiś parametr. Czy da się zrobić tak, że np jak najadę myszką na komórkę w kolorze np czerwonym, który coś tam oznacza, to pokaże nam się automatycznie przypis co ten kolor oznacza? :roll:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-06-2012, 13:52   

Dużo tego masz? Może wystarczy ręcznie dodać komentarze do tych pól? Można oczywiście te komentarze dodać automatem w VB ale nie mam teraz czasu, żeby sklecić kod.

Zawsze możesz włączyć rejestrowanie makra, dodać komentarz ręcznie. Sprawdzić co za kod powstał, a potem poszukać pętli i przechodzenia po polach. Do tego warunek co ma kiedy wsadzać i w sumie gotowe.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-06-2012, 13:55   

Gdyby się dało ręcznie, to bym tak zrobił i nie byłoby problemu ;)
Niestety jest tego trochę do tego będą zmiany :(
Nawet jakiś przykład sensownie napisanego i działającego VB już by mi ułatwił sprawę - a takiego nie udało mi się w necie znaleźć.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-07-2012, 19:22   

ok, tyle wystarczy :)

Kod:

Sub WordArt1_Kliknięcie()
    For Each cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells
        If cell.Interior.Color = 255 Then
            cell.AddComment ("tresc komentarza")
        End If
       
    Next
End Sub


tu masz zrobione rozpoznawanie koloru czerwonego i dodawanie komentarza.

jak coś, to pisz/dzwoń :P
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-07-2012, 23:21   

karolgt napisał/a:
tu masz zrobione rozpoznawanie koloru czerwonego i dodawanie komentarza.

Dzięki, jutro sprawdzę, bo ogólnie baza cały czas się rozrasta i sam nie wiem czy to w ogóle dla kogoś będzie czytelne :roll: :mrgreen:

[ Dodano: 03-07-2012, 12:55 ]
Mam pytanko jeszcze jak rozbudować żeby działało na co najmniej 3 różne kolory :wink:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-07-2012, 13:44   

no ok, więc tak
Program 1 dodawanie komentarzy, dodałem komentarze w kodzie żebyś wiedział co i jak

Cytat:

Sub WordArt1_Click()
Rem tutaj usuwany wszystkie komentarze
Cells.ClearComments
For Each cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells
Rem pobieramy kolor w danej komorce
kolor = cell.Interior.Color

Rem w zaleznosci od koloru wykona odpowiedni kod
Select Case kolor
Case 255
cell.AddComment ("kolor czerwony")
Case 45
cell.AddComment ("kolor zielony")
Case 45
cell.AddComment ("kolor zielony")
End Select

Next
End Sub


a jakbyś miał za chwilę zamiar zapytać skąd wiedzieć jaki kolor to jaki kolor, to program drugi, który możesz sobie na szybko uruchomić (na pliku otwartym do testów) i wpisze Ci do każdej komórki to jaki ma kolor:

Cytat:

Sub WordArt102_Click()
For Each cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells
cell.Value = cell.Interior.Color
Next
End Sub

[/quote]
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 28-11-2012, 21:34   

Teraz ja mam zagwozdkę. ;)
Chce ułatwić sobie pracę, mam arkusz, w którym wpisuję sobie:
- tydzień rozpoczęcia zadania,
- tydzień zakończenia zadania
- no i ile roboczogodzin muszę na to zadanie "położyć".

Ilość roboczogodzin nie wynika z czasu rozpoczęcia, ani czasu zakończenia, bo jest dzielona na różne ilości pracowników.

Dalej na prawo, na osi poziomej mam rozpisane nr tygodni. No i chciałbym zrobić taki trick, aby po wpisaniu 3 powyższych wartości, excel sam mi zaznaczał komórki odpowiadające nr tygodni na osi poziomej i jeszcze umieszczał w nich wartości rbh w danym tygodniu (czyli rbh/czas trwania w tygodniach).

Podejrzewam, że dobrze będzie jeśli podeślę komuś ten plik.

Czy byłby ktoś w stanie to ogarnąć?

Próbowałem zrobić tak:
Jeżeli (początek zadania = numerowi tygodnia z osi poziomej ; rbh/czas trwania ; 0)

No i dalej utknąłem...
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 28-11-2012, 23:31   

Ciężko tak na odległość pokapować o co "kaman" ale ja spróbowałem to zrobić jakoś tak:
Zamiast tego:
Cytat:
Jeżeli (początek zadania = numerowi tygodnia z osi poziomej ; rbh/czas trwania ; 0)

Zrobiłem tak (przyjmując Twoją nomenklaturę):
Cytat:
=JEŻELI(ORAZ(numer tygodnia z osi poziomej>=początek zadania;numer tygodnia z osi poziomej<=koniec zadania);rbh/czas trwania;"")
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 28-11-2012, 23:56   

Dzięki!
Rozwiązanie było tak blisko...
Jednak praca po 14-16h dziennie trochę przytępia. :)
No i formatowanie komórek było jako tekstowe, a nie liczbowe.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 29-11-2012, 14:19   

gigant87 napisał/a:
Jednak praca po 14-16h dziennie trochę przytępia.
A ja wróciłem akurat z popołudniowego wyjazdu do Ostravy, dopadłem Forum..... i mnie zaciekawiło ;)

Oczywiście jakoś to tam sobie dopracuj :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 29-11-2012, 19:52   

JUż działa :D
Teraz udoskanalam, aby nie planowało pracy w tygodnie "wyłączone" tj weekend majowy, lipcowy postój etc
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
igi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 3765
Skąd: innąd
Wysłany: 12-12-2012, 20:28   

Misiaki jak uzyskać w Excelu coś takiego jak adersy komórek czyli

A1, B1, C1 i tak aż do CA1.

Ktoś wie i może mi pomóc?
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-12-2012, 22:05   

igi napisał/a:
Misiaki jak uzyskać w Excelu coś takiego jak adersy komórek czyli

A1, B1, C1 i tak aż do CA1.

Ktoś wie i może mi pomóc?


ale co konkretnie chcesz zrobić?
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 12-12-2012, 23:22   

igi napisał/a:
Misiaki jak uzyskać w Excelu coś takiego jak adersy komórek czyli

A1, B1, C1 i tak aż do CA1.
Funkcja "ADRES"
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
igi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Kombi 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 3765
Skąd: innąd
Wysłany: 02-01-2013, 11:21   

Z tym sobie poradziłem i zapomniałem że tu pisałem :P

Przepraszam :)

Ale następne pytanko:

formatowanie warunkowe i funkcja suma. Excel 2007 jak to zrobić :) .

Czyli jeżeli w komórkach jest funkcja =Suma() to podświetla się na różowo ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.