Pomoc w Excelu |
Autor |
Wiadomość |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-06-2012, 13:48 Pomoc w Excelu
|
|
|
Mam nadzieję, że dość jasno opiszę o co mi chodzi - bo nie mam koncepcji jak o zrobić, a VB niestety nie znam na tyle
Otóż mam sobie arkusz w Excelu. Pokolorowany, gdzie poszczególny kolor oznacza jakiś parametr. Czy da się zrobić tak, że np jak najadę myszką na komórkę w kolorze np czerwonym, który coś tam oznacza, to pokaże nam się automatycznie przypis co ten kolor oznacza? |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-06-2012, 13:52
|
|
|
Dużo tego masz? Może wystarczy ręcznie dodać komentarze do tych pól? Można oczywiście te komentarze dodać automatem w VB ale nie mam teraz czasu, żeby sklecić kod.
Zawsze możesz włączyć rejestrowanie makra, dodać komentarz ręcznie. Sprawdzić co za kod powstał, a potem poszukać pętli i przechodzenia po polach. Do tego warunek co ma kiedy wsadzać i w sumie gotowe. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-06-2012, 13:55
|
|
|
Gdyby się dało ręcznie, to bym tak zrobił i nie byłoby problemu
Niestety jest tego trochę do tego będą zmiany
Nawet jakiś przykład sensownie napisanego i działającego VB już by mi ułatwił sprawę - a takiego nie udało mi się w necie znaleźć. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2012, 19:22
|
|
|
ok, tyle wystarczy
Kod: |
Sub WordArt1_Kliknięcie()
For Each cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells
If cell.Interior.Color = 255 Then
cell.AddComment ("tresc komentarza")
End If
Next
End Sub
|
tu masz zrobione rozpoznawanie koloru czerwonego i dodawanie komentarza.
jak coś, to pisz/dzwoń |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2012, 23:21
|
|
|
karolgt napisał/a: | tu masz zrobione rozpoznawanie koloru czerwonego i dodawanie komentarza. |
Dzięki, jutro sprawdzę, bo ogólnie baza cały czas się rozrasta i sam nie wiem czy to w ogóle dla kogoś będzie czytelne
[ Dodano: 03-07-2012, 12:55 ]
Mam pytanko jeszcze jak rozbudować żeby działało na co najmniej 3 różne kolory |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-07-2012, 13:44
|
|
|
no ok, więc tak
Program 1 dodawanie komentarzy, dodałem komentarze w kodzie żebyś wiedział co i jak
Cytat: |
Sub WordArt1_Click()
Rem tutaj usuwany wszystkie komentarze
Cells.ClearComments
For Each cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells
Rem pobieramy kolor w danej komorce
kolor = cell.Interior.Color
Rem w zaleznosci od koloru wykona odpowiedni kod
Select Case kolor
Case 255
cell.AddComment ("kolor czerwony")
Case 45
cell.AddComment ("kolor zielony")
Case 45
cell.AddComment ("kolor zielony")
End Select
Next
End Sub
|
a jakbyś miał za chwilę zamiar zapytać skąd wiedzieć jaki kolor to jaki kolor, to program drugi, który możesz sobie na szybko uruchomić (na pliku otwartym do testów) i wpisze Ci do każdej komórki to jaki ma kolor:
Cytat: |
Sub WordArt102_Click()
For Each cell In ActiveSheet.UsedRange.Cells
cell.Value = cell.Interior.Color
Next
End Sub
| [/quote] |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-11-2012, 21:34
|
|
|
Teraz ja mam zagwozdkę.
Chce ułatwić sobie pracę, mam arkusz, w którym wpisuję sobie:
- tydzień rozpoczęcia zadania,
- tydzień zakończenia zadania
- no i ile roboczogodzin muszę na to zadanie "położyć".
Ilość roboczogodzin nie wynika z czasu rozpoczęcia, ani czasu zakończenia, bo jest dzielona na różne ilości pracowników.
Dalej na prawo, na osi poziomej mam rozpisane nr tygodni. No i chciałbym zrobić taki trick, aby po wpisaniu 3 powyższych wartości, excel sam mi zaznaczał komórki odpowiadające nr tygodni na osi poziomej i jeszcze umieszczał w nich wartości rbh w danym tygodniu (czyli rbh/czas trwania w tygodniach).
Podejrzewam, że dobrze będzie jeśli podeślę komuś ten plik.
Czy byłby ktoś w stanie to ogarnąć?
Próbowałem zrobić tak:
Jeżeli (początek zadania = numerowi tygodnia z osi poziomej ; rbh/czas trwania ; 0)
No i dalej utknąłem... |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 28-11-2012, 23:31
|
|
|
Ciężko tak na odległość pokapować o co "kaman" ale ja spróbowałem to zrobić jakoś tak:
Zamiast tego: Cytat: | Jeżeli (początek zadania = numerowi tygodnia z osi poziomej ; rbh/czas trwania ; 0) |
Zrobiłem tak (przyjmując Twoją nomenklaturę):
Cytat: | =JEŻELI(ORAZ(numer tygodnia z osi poziomej>=początek zadania;numer tygodnia z osi poziomej<=koniec zadania);rbh/czas trwania;"") |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-11-2012, 23:56
|
|
|
Dzięki!
Rozwiązanie było tak blisko...
Jednak praca po 14-16h dziennie trochę przytępia.
No i formatowanie komórek było jako tekstowe, a nie liczbowe. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 29-11-2012, 14:19
|
|
|
gigant87 napisał/a: | Jednak praca po 14-16h dziennie trochę przytępia. | A ja wróciłem akurat z popołudniowego wyjazdu do Ostravy, dopadłem Forum..... i mnie zaciekawiło
Oczywiście jakoś to tam sobie dopracuj |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 29-11-2012, 19:52
|
|
|
JUż działa
Teraz udoskanalam, aby nie planowało pracy w tygodnie "wyłączone" tj weekend majowy, lipcowy postój etc |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
igi
Mitsumaniak
Auto: Lancer Kombi 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 3765 Skąd: innąd
|
Wysłany: 12-12-2012, 20:28
|
|
|
Misiaki jak uzyskać w Excelu coś takiego jak adersy komórek czyli
A1, B1, C1 i tak aż do CA1.
Ktoś wie i może mi pomóc? |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-12-2012, 22:05
|
|
|
igi napisał/a: | Misiaki jak uzyskać w Excelu coś takiego jak adersy komórek czyli
A1, B1, C1 i tak aż do CA1.
Ktoś wie i może mi pomóc? |
ale co konkretnie chcesz zrobić? |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 12-12-2012, 23:22
|
|
|
igi napisał/a: | Misiaki jak uzyskać w Excelu coś takiego jak adersy komórek czyli
A1, B1, C1 i tak aż do CA1.
| Funkcja "ADRES" |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
igi
Mitsumaniak
Auto: Lancer Kombi 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Mar 2005 Posty: 3765 Skąd: innąd
|
Wysłany: 02-01-2013, 11:21
|
|
|
Z tym sobie poradziłem i zapomniałem że tu pisałem
Przepraszam
Ale następne pytanko:
formatowanie warunkowe i funkcja suma. Excel 2007 jak to zrobić .
Czyli jeżeli w komórkach jest funkcja =Suma() to podświetla się na różowo |
|
|
|
 |
|