Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
demontaż skrzyni biegów
Autor Wiadomość
wloski 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-06-2012, 00:20   demontaż skrzyni biegów

Panowie może ktoś wie jak zabrać sie do zdjęcia skrzyni biegów co trzeba odkręcić żeby ją wyjąc bez problemu ,wiem ze półosie trzeba zdemontować tylko nie wiem jak ,proszę o pomocą jet to DID
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 29-06-2012, 01:29   

Z którego roku jest ta carisma? Trzeba poodpinać wszystkie przewody idące do skrzyni, pościągać wszystko co jest ponad skrzynią i odkręcać śruby po kolei przy silniku. Półosie mogą być przykręcane do obudowy skrzyni, mogą być na kołkach rozporowych, albo też po prostu zatrzaśnięte w skrzyni bez jakiegoś zabezpieczenia.
Pytam o rok bo w carismach DID montowane były dwa typy skrzyń biegów. We wcześniejszych latach francuskie, a później (od 2001 albo 2002 roku) najprawdopodobniej japońskie (na linki, więc wydaje mi się że już nie francuskie). Takie skrzynie przynajmniej widziałem w dwóch carismach DID.
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
wloski 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-06-2012, 06:24   

jest to carisma z 2003 roku 102 koniki ,a jak są tam te linki to czy przy wyjęciu skrzyni muszę je po odpinać? ,żeby zeszła no chyba że mówisz o linkach do zmiany biegów to normalne i dodam jeszcze ,ze ja nie chce rozbierać skrzyni ja ją che porostu wyjąć żeby dostać się do sprzęgła
 
 
scoratir 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 328
Skąd: RLA
Wysłany: 29-06-2012, 23:33   

Generalnie musisz odpiąć wszystko co jest podpięte do skrzyni, silnik podwiesić na czymś, a później odkręcać śruby mocujące skrzynie. Trzeba odkręcić poduszki od skrzyni (prawdopodobnie 3 sztuki).
_________________
Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575
 
 
wloski 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-06-2012, 16:14   

to to wiem ze wszystko trzeba odpiąć ,a może ktoś życzliwy powie czy łatwiej jest wyjąc półoś z przegubu czy łatwiej będzie odkręcić cały przegub z półosią ,,mówie o przegubach przy kole ,zamierzam zdjąć całą skrzynie z półosiami
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-07-2012, 21:33   

Moim zdaniem łatwiej zdecydowanie wyjąć cały przegub z półosią. Odpinanie przegubu zewnętrznego, zwłaszcza gdy półoś siedzi jeszcze w skrzyni jest niewygodne. A tak, po prostu odkręcasz nakrętkę piasty, potem odkręcasz dwie śruby mocujące zwrotnicę do amortyzatora i następnie odchylasz zwrotnicę. Wtedy masz już dostęp do całej półosi.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 03-07-2012, 21:46   

Zawsze możesz wypiąć Macphersona ze sworznia i końcówki drążka, szarpnąć za przegub wewnętrzny i wyskoczy ze skrzyni, owiniesz szmatką i podwiesisz. Przy skrzyni nie będą dyndać i będzie pretekst do wymiany oleju i uszczelniaczy przy okazji.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.