demontaż skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
wloski
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-06-2012, 00:20 demontaż skrzyni biegów
|
|
|
Panowie może ktoś wie jak zabrać sie do zdjęcia skrzyni biegów co trzeba odkręcić żeby ją wyjąc bez problemu ,wiem ze półosie trzeba zdemontować tylko nie wiem jak ,proszę o pomocą jet to DID |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
Wysłany: 29-06-2012, 01:29
|
|
|
Z którego roku jest ta carisma? Trzeba poodpinać wszystkie przewody idące do skrzyni, pościągać wszystko co jest ponad skrzynią i odkręcać śruby po kolei przy silniku. Półosie mogą być przykręcane do obudowy skrzyni, mogą być na kołkach rozporowych, albo też po prostu zatrzaśnięte w skrzyni bez jakiegoś zabezpieczenia.
Pytam o rok bo w carismach DID montowane były dwa typy skrzyń biegów. We wcześniejszych latach francuskie, a później (od 2001 albo 2002 roku) najprawdopodobniej japońskie (na linki, więc wydaje mi się że już nie francuskie). Takie skrzynie przynajmniej widziałem w dwóch carismach DID. |
_________________ Carisma 1.6 R4 '99 4G92 moja http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Galant 2.0 V6 '94 6A12 MIVEC brata http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=47575 |
|
|
|
 |
wloski
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-06-2012, 06:24
|
|
|
jest to carisma z 2003 roku 102 koniki ,a jak są tam te linki to czy przy wyjęciu skrzyni muszę je po odpinać? ,żeby zeszła no chyba że mówisz o linkach do zmiany biegów to normalne i dodam jeszcze ,ze ja nie chce rozbierać skrzyni ja ją che porostu wyjąć żeby dostać się do sprzęgła |
|
|
|
 |
scoratir
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.6 99KM 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 328 Skąd: RLA
|
|
|
|
 |
wloski
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2012 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-06-2012, 16:14
|
|
|
to to wiem ze wszystko trzeba odpiąć ,a może ktoś życzliwy powie czy łatwiej jest wyjąc półoś z przegubu czy łatwiej będzie odkręcić cały przegub z półosią ,,mówie o przegubach przy kole ,zamierzam zdjąć całą skrzynie z półosiami |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-07-2012, 21:33
|
|
|
Moim zdaniem łatwiej zdecydowanie wyjąć cały przegub z półosią. Odpinanie przegubu zewnętrznego, zwłaszcza gdy półoś siedzi jeszcze w skrzyni jest niewygodne. A tak, po prostu odkręcasz nakrętkę piasty, potem odkręcasz dwie śruby mocujące zwrotnicę do amortyzatora i następnie odchylasz zwrotnicę. Wtedy masz już dostęp do całej półosi. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-07-2012, 21:46
|
|
|
Zawsze możesz wypiąć Macphersona ze sworznia i końcówki drążka, szarpnąć za przegub wewnętrzny i wyskoczy ze skrzyni, owiniesz szmatką i podwiesisz. Przy skrzyni nie będą dyndać i będzie pretekst do wymiany oleju i uszczelniaczy przy okazji. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
|