Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/
Autor Wiadomość
ahael 
Mitsumaniak
Majkel


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 65
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 01-07-2012, 15:29   

Hejjj, witam MM :)

Słuchajcie. Mam problem, mały aczkolwiek dalej jest problemem.

Do sedna sprawy. Chciałbym odczytać błędy | sprawdzić samochód ( funkcja ECU.. tak )
Jak postępować ? Od czego zacząć ? Wykres.. to juz nie problem tylko kliknięcie myszką.
Otrzymam jakąś podpowiedź ?

Trochę czasu potrzeba - przewertuje te 32 strony tematu z czego 80% ( bez obrazy ) prawdopodobnie będzie nie na temat + pyt | odp. tak jak ten post - może zrobimy FAQ ??

Pozdrawiam
Michał

_________________
www.mitsumaniakidzieciom.pl
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-07-2012, 06:39   

ahael przewertuj te 32 strony, a przeczytaj w szczególności wszystkie posty arena. Dodatkowo na 13 stronie masz dość dużo opisane w jednym z postów arena.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
ahael 
Mitsumaniak
Majkel


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 65
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 02-07-2012, 19:03   

Dzięki Volve, nie takiej odpowiedzi sie spodziewałem - ale podziękował za informacje :)

Pozdrowienia z Holandii
Michał
_________________
www.mitsumaniakidzieciom.pl
 
 
 
Adam1971 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 65
Skąd: Kielce
Wysłany: 08-07-2012, 13:01   

Witam
Ostatni zapaliła mi się kontrolka srs lewa przerwa i prawa w poduszce gościu wykasował błąd i jest ok ale zgolił mnie na 60 zeta.
Komputer połączył się z samochodem dopiero po ustawieniu na 2000 r >
Carisma moja jest po lifcie 1999r.

Czy ten program i kabelek mają możliwość skasowania błędu srs i innych.
I czy w ogóle zadziała z moją cari.
Nie chcę znowu wydawać tyle kasy na kasowanie błędów.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-07-2012, 13:11   

Adam1971 napisał/a:
Czy ten program i kabelek mają możliwość skasowania błędu srs i innych.


Nie. EvoScan służy do odczytu parametrów silnika na bieżąco, natomiast nie ma możliwości kasowania błędu w GDI. Błędy silnika można skasować poprzez odpięcie akumulatora, natomiast błędy SRS i ABS tylko w serwisach.

Adam1971 napisał/a:
I czy w ogóle zadziała z moją cari.


Będziesz mógł na bieżąco odczytywać parametry silnika. Natomiast błędy z kompa odczytasz za pomocą zworki. Błędy SRS i ABS tak jak napisałem powyżej, tylko w serwisie.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 08-07-2012, 13:13   

Evoscan nie wykasuje błędów SRS, do tego służy MUT kupowany za grube PLNy więc jakoś muszą sobie to odbić.

[ Dodano: 08-07-2012, 13:15 ]
volve napisał/a:
Natomiast błędy z kompa odczytasz za pomocą zworki.

To musi sprawdzić, u mnie wyświetla błędy a też mam przejściówkę '99 i na zworkę też działa :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 09-07-2012, 09:52   

i9i napisał/a:
To musi sprawdzić, u mnie wyświetla błędy a też mam przejściówkę '99 i na zworkę też działa


Jesteś pewien ? Może wyskakuje Ci tylko, że nie masz błędów. Sprawdzałem już trochę Carism i do rocznika 2000 włącznie zawsze odczytywało się błędy tylko za pomocą zworki, a po roczniku 2001 tylko za pomocą kompa.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
savior 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Sierpc
Wysłany: 30-07-2012, 20:04   

Witam ponownie !!!
W końcu udało mi się zczytać logi z Carismy GDI 1998.

Najpierw może napiszę jakie są objawy w moim aucie:
1. Samochód wydaję się bardzo mułowaty. Zaraz po odpaleniu z rana jest żwawy natomiast po paru minutach jazdy to już nie to samo auto.
2. Zdarza się że samochód mi zgaśnie na trasie, potem przez parę minut nie mogę go odpalić. Zapala się check engine i podczas próby odpalenia strasznie trześnie samochodem co by oznaczało że jest w trybie serwisowym. I tu moje pytanie: jak długo komputer zabrania odpalić samochód ?? Bo zauważyłem ze po jakichś 15 minutach samochód z trudem ale odpala i mogę jechać dalej (zdarzało się że po kilku kilometrach znowu gasł).

Poniżej przedstawiam moje logi :
1. Samochód stał 8 godzin w pracy
http://www66.zippyshare.com/v/50534062/file.html
2. Samochód stal 2 godziny po powrocie z pracy
http://www10.zippyshare.com/v/52610156/file.html
3. Ostra jazda (nie udało mi się pociągnąć do odcięcia na 3 biegu - odciąłem na 2)
http://www28.zippyshare.com/v/53641785/file.html
4. 2000 obrotów na poboczu (czasami noga mi się zatrzęsła ;) )
http://www42.zippyshare.com/v/60489359/file.html

Będę wdzięczny za przejrzenie logów i pomoc w diagnozie.
Pozdrawiam
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-07-2012, 22:12   

Jeżeli zapala się "check engine" sprawdź na początek jakie błędy zapisał ECU, potem zajmij się logami, które w Cari 1998 podają tylko parametry pracy, błędów nie rejestrują. błędy wymrugaj zworką. PIN 1+4 w złączu OBD.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
savior 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Sierpc
Wysłany: 30-07-2012, 22:18   

Miałem błąd 56 ale po parametrach pracy pompy widać że jest ok

PS Log z agresywnej jazdy coś się nie zapisał :(
jutro spróbuje go jeszcze raz wrzucić .
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 30-07-2012, 22:34   

Poczytaj o problemie z pompą WC. Winny był oring w regulatorze pompy WC. http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=420 (piąty post od góry)

oring oznaczony na zdjęciu "a", warto też wymienić filterki.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 03-08-2012, 19:39   

Po przeczytaniu kilku wątków po "dziesiąt" stron, nadal nie kumam jak ustawić tps.
Mam tps ustawiony śrubką fixes sas na 0.64v ale ips wyłącza bieg jałowy dopiero przy 0.72
Jak to ustawić by przy musnięciu pedału ips był na 0 ?
Skoro tps ustawia się z boku przepustnicy to jak ustawić fixes sas ? przy regulacji śrubką na 0.60v przepustnica jest całkowicie zamknięta. Mam przepustnicę na linkę.
_________________

 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 03-08-2012, 19:45   

wichura1 napisał/a:
oring oznaczony na zdjęciu "a", warto też wymienić filterki.


Jak udało Ci się wyciągnąć cały regulator? tzn chodzi mi o element jak opisałeś ,,2'' Bo ja za diabła nie mogę
_________________
- Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD
 
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-08-2012, 09:03   

To ja wrzucę pewien problem u kolegi w aucie:

Więc na początku wrzucam log z troszkę ponad 6 minut na biegu jałowym:

http://speedy.sh/hSpW6/Ev...15-12.08.45.csv

Na logach widać, że napięcie na TPS jest troszkę wyższe niż standardowo. Obroty w miarę wporządku(przez pierwsze 4 minuty powinny być bliższe 650, ale nie jest źle). Wartości Trimów nie są złe, Octan level na poziomie 94%, ciśnienie na pompie WC troszkę niższe(tzn. oscylje w okolicach 4.8, a ideałem jest 5MPa).
Natomiast napięcie na TPS:
- pierwsze 4 minuty to okolice 0,764V
- później okolice 0,666 V

Drugi log z agresywnej jazdy, aby sprawdzić pompę WC:

http://speedy.sh/rACmu/Ev...15-12.52.57.csv

Pompa WC w miarę dobrze pracuje, jest mały spadek ciśnienia poniżej 4,5 MPa, ale jest to chwilowy, niemal niezauważalny.

Bo sprawdzeniu na postoju zdjęliśmy rurę dolotową z przepustnicy oraz odłączyliśmy jej sterowanie. Później kolega zamykał do końca klapę, a ja robiłem logi:

http://speedy.sh/fGqEt/Ev...15-12.35.30.csv

Przy pełnym zamknięciu TPS pokazuje wartość 0,49V, czyli troszkę niżej niż u mnie(0,527V). Jednak po puszczeniu klapy, gdy przepustnica powraca do swojego normalnego położenia, napięcie podskakuje aż do prawie 1,1V. Bardzo dziwi mnie aż tak duży skok o ponad 0,5 V. I dlatego obstawiam, że coś nie gra z czujnikiem TPS i wcale nie obstawiam, że jest to regulacja :(
Sama pozycja przepustnicy po puszczeniu wydaje mi się wporządku, nie wyjmowaliśmy przepustnicy z silnika więc dokładnie nie powiem, ale na moje oko jest podobna jak u mnie.

Dodatkowo sprawdziłem błędy jakie ma kolega i:

- błąd 14 - Throttle position sensor (2nd channel) system
- błąd 79 - Throttle position sensor (1nd channel) system
- i tutaj nie pamiętam, czy to był 91 czy 92, więc albo: Electronic-controlled throttle valve system albo Throttle valve position faedback system


I teraz pytanie do Was: walnięty TPS czy coś innego ? W weekend jeśli kolega będzie miał czas, to wyjmiemy przepustnicę do czyszczenia, rzucę wtedy okiem na elektromagnes. Jak ktoś ma jakieś rady to chętnie wysłucham ;)
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
HOLEK 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 46
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 17-08-2012, 09:14   

skąd można pobrać program evoscan i jak go obsługiwać ?
_________________
Carisma 1,8 GDI 2002r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.