[Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/ |
Autor |
Wiadomość |
ahael
Mitsumaniak Majkel

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 65 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 01-07-2012, 15:29
|
|
|
Hejjj, witam MM
Słuchajcie. Mam problem, mały aczkolwiek dalej jest problemem.
Do sedna sprawy. Chciałbym odczytać błędy | sprawdzić samochód ( funkcja ECU.. tak )
Jak postępować ? Od czego zacząć ? Wykres.. to juz nie problem tylko kliknięcie myszką.
Otrzymam jakąś podpowiedź ?
Trochę czasu potrzeba - przewertuje te 32 strony tematu z czego 80% ( bez obrazy ) prawdopodobnie będzie nie na temat + pyt | odp. tak jak ten post - może zrobimy FAQ ??
Pozdrawiam
Michał
 |
_________________ www.mitsumaniakidzieciom.pl |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-07-2012, 06:39
|
|
|
ahael przewertuj te 32 strony, a przeczytaj w szczególności wszystkie posty arena. Dodatkowo na 13 stronie masz dość dużo opisane w jednym z postów arena. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
ahael
Mitsumaniak Majkel

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Holland
Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 65 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 02-07-2012, 19:03
|
|
|
Dzięki Volve, nie takiej odpowiedzi sie spodziewałem - ale podziękował za informacje
Pozdrowienia z Holandii
Michał |
_________________ www.mitsumaniakidzieciom.pl |
|
|
|
 |
Adam1971
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI po lifcie
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 65 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 08-07-2012, 13:01
|
|
|
Witam
Ostatni zapaliła mi się kontrolka srs lewa przerwa i prawa w poduszce gościu wykasował błąd i jest ok ale zgolił mnie na 60 zeta.
Komputer połączył się z samochodem dopiero po ustawieniu na 2000 r >
Carisma moja jest po lifcie 1999r.
Czy ten program i kabelek mają możliwość skasowania błędu srs i innych.
I czy w ogóle zadziała z moją cari.
Nie chcę znowu wydawać tyle kasy na kasowanie błędów. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 08-07-2012, 13:11
|
|
|
Adam1971 napisał/a: | Czy ten program i kabelek mają możliwość skasowania błędu srs i innych. |
Nie. EvoScan służy do odczytu parametrów silnika na bieżąco, natomiast nie ma możliwości kasowania błędu w GDI. Błędy silnika można skasować poprzez odpięcie akumulatora, natomiast błędy SRS i ABS tylko w serwisach.
Adam1971 napisał/a: | I czy w ogóle zadziała z moją cari. |
Będziesz mógł na bieżąco odczytywać parametry silnika. Natomiast błędy z kompa odczytasz za pomocą zworki. Błędy SRS i ABS tak jak napisałem powyżej, tylko w serwisie. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 08-07-2012, 13:13
|
|
|
Evoscan nie wykasuje błędów SRS, do tego służy MUT kupowany za grube PLNy więc jakoś muszą sobie to odbić.
[ Dodano: 08-07-2012, 13:15 ]
volve napisał/a: | Natomiast błędy z kompa odczytasz za pomocą zworki. |
To musi sprawdzić, u mnie wyświetla błędy a też mam przejściówkę '99 i na zworkę też działa |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 09-07-2012, 09:52
|
|
|
i9i napisał/a: | To musi sprawdzić, u mnie wyświetla błędy a też mam przejściówkę '99 i na zworkę też działa |
Jesteś pewien ? Może wyskakuje Ci tylko, że nie masz błędów. Sprawdzałem już trochę Carism i do rocznika 2000 włącznie zawsze odczytywało się błędy tylko za pomocą zworki, a po roczniku 2001 tylko za pomocą kompa. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
savior
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: 30-07-2012, 20:04
|
|
|
Witam ponownie !!!
W końcu udało mi się zczytać logi z Carismy GDI 1998.
Najpierw może napiszę jakie są objawy w moim aucie:
1. Samochód wydaję się bardzo mułowaty. Zaraz po odpaleniu z rana jest żwawy natomiast po paru minutach jazdy to już nie to samo auto.
2. Zdarza się że samochód mi zgaśnie na trasie, potem przez parę minut nie mogę go odpalić. Zapala się check engine i podczas próby odpalenia strasznie trześnie samochodem co by oznaczało że jest w trybie serwisowym. I tu moje pytanie: jak długo komputer zabrania odpalić samochód ?? Bo zauważyłem ze po jakichś 15 minutach samochód z trudem ale odpala i mogę jechać dalej (zdarzało się że po kilku kilometrach znowu gasł).
Poniżej przedstawiam moje logi :
1. Samochód stał 8 godzin w pracy
http://www66.zippyshare.com/v/50534062/file.html
2. Samochód stal 2 godziny po powrocie z pracy
http://www10.zippyshare.com/v/52610156/file.html
3. Ostra jazda (nie udało mi się pociągnąć do odcięcia na 3 biegu - odciąłem na 2)
http://www28.zippyshare.com/v/53641785/file.html
4. 2000 obrotów na poboczu (czasami noga mi się zatrzęsła )
http://www42.zippyshare.com/v/60489359/file.html
Będę wdzięczny za przejrzenie logów i pomoc w diagnozie.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-07-2012, 22:12
|
|
|
Jeżeli zapala się "check engine" sprawdź na początek jakie błędy zapisał ECU, potem zajmij się logami, które w Cari 1998 podają tylko parametry pracy, błędów nie rejestrują. błędy wymrugaj zworką. PIN 1+4 w złączu OBD. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
savior
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Sierpc
|
Wysłany: 30-07-2012, 22:18
|
|
|
Miałem błąd 56 ale po parametrach pracy pompy widać że jest ok
PS Log z agresywnej jazdy coś się nie zapisał
jutro spróbuje go jeszcze raz wrzucić .
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 03-08-2012, 19:39
|
|
|
Po przeczytaniu kilku wątków po "dziesiąt" stron, nadal nie kumam jak ustawić tps.
Mam tps ustawiony śrubką fixes sas na 0.64v ale ips wyłącza bieg jałowy dopiero przy 0.72
Jak to ustawić by przy musnięciu pedału ips był na 0 ?
Skoro tps ustawia się z boku przepustnicy to jak ustawić fixes sas ? przy regulacji śrubką na 0.60v przepustnica jest całkowicie zamknięta. Mam przepustnicę na linkę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 03-08-2012, 19:45
|
|
|
wichura1 napisał/a: | oring oznaczony na zdjęciu "a", warto też wymienić filterki. |
Jak udało Ci się wyciągnąć cały regulator? tzn chodzi mi o element jak opisałeś ,,2'' Bo ja za diabła nie mogę |
_________________ - Who's motor is this?
- Zed's.
- And who is Zed?
- ZED IS ZED BABY AND ZED IS DEAD |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16-08-2012, 09:03
|
|
|
To ja wrzucę pewien problem u kolegi w aucie:
Więc na początku wrzucam log z troszkę ponad 6 minut na biegu jałowym:
http://speedy.sh/hSpW6/Ev...15-12.08.45.csv
Na logach widać, że napięcie na TPS jest troszkę wyższe niż standardowo. Obroty w miarę wporządku(przez pierwsze 4 minuty powinny być bliższe 650, ale nie jest źle). Wartości Trimów nie są złe, Octan level na poziomie 94%, ciśnienie na pompie WC troszkę niższe(tzn. oscylje w okolicach 4.8, a ideałem jest 5MPa).
Natomiast napięcie na TPS:
- pierwsze 4 minuty to okolice 0,764V
- później okolice 0,666 V
Drugi log z agresywnej jazdy, aby sprawdzić pompę WC:
http://speedy.sh/rACmu/Ev...15-12.52.57.csv
Pompa WC w miarę dobrze pracuje, jest mały spadek ciśnienia poniżej 4,5 MPa, ale jest to chwilowy, niemal niezauważalny.
Bo sprawdzeniu na postoju zdjęliśmy rurę dolotową z przepustnicy oraz odłączyliśmy jej sterowanie. Później kolega zamykał do końca klapę, a ja robiłem logi:
http://speedy.sh/fGqEt/Ev...15-12.35.30.csv
Przy pełnym zamknięciu TPS pokazuje wartość 0,49V, czyli troszkę niżej niż u mnie(0,527V). Jednak po puszczeniu klapy, gdy przepustnica powraca do swojego normalnego położenia, napięcie podskakuje aż do prawie 1,1V. Bardzo dziwi mnie aż tak duży skok o ponad 0,5 V. I dlatego obstawiam, że coś nie gra z czujnikiem TPS i wcale nie obstawiam, że jest to regulacja
Sama pozycja przepustnicy po puszczeniu wydaje mi się wporządku, nie wyjmowaliśmy przepustnicy z silnika więc dokładnie nie powiem, ale na moje oko jest podobna jak u mnie.
Dodatkowo sprawdziłem błędy jakie ma kolega i:
- błąd 14 - Throttle position sensor (2nd channel) system
- błąd 79 - Throttle position sensor (1nd channel) system
- i tutaj nie pamiętam, czy to był 91 czy 92, więc albo: Electronic-controlled throttle valve system albo Throttle valve position faedback system
I teraz pytanie do Was: walnięty TPS czy coś innego ? W weekend jeśli kolega będzie miał czas, to wyjmiemy przepustnicę do czyszczenia, rzucę wtedy okiem na elektromagnes. Jak ktoś ma jakieś rady to chętnie wysłucham |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
HOLEK
Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 46 Skąd: ZABRZE
|
Wysłany: 17-08-2012, 09:14
|
|
|
skąd można pobrać program evoscan i jak go obsługiwać ? |
_________________ Carisma 1,8 GDI 2002r.
 |
|
|
|
 |
|