Problem z silnikiem nastawczym klapy regulacji temperatury. |
Autor |
Wiadomość |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2012, 00:08 Problem z silnikiem nastawczym klapy regulacji temperatury.
|
|
|
Sporadycznie mam problem z silnikiem nastawczym klapy regulacji temperatury. Co jakiś czas słychać z niego dość 'intrygujące' terkotanie. Regulacja działa cały czas OK, ale ten terkot po prostu mnie irytuje.
Z lektury netu wiem, że jest to problem z wewnętrznym potencjometrem, który można wyczyścić.
Problemem jest demontaż silniczka - jedna śruba jest w miarę dostępna, ale druga to abstrakcja - od biedy można ją wymacać, ale odkręcenie to już ciężka sprawa
Czy ktoś z Was ma na to jakiś patent, by uniknąć demontaży połowy auta? |
|
|
|
 |
otre79
Forumowicz

Auto: ROCKET2300, SMAX 190KM PS-AUT.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2010 Posty: 80 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 23-07-2012, 14:48
|
|
|
konkretnie to który to silnik z tym potencjometrem?
podeślij linka z lekturą
u mnie sporadycznie też coś takiego słyszę ale częściej zimą |
_________________ BYŁ GRANDIS 2.0 DID JEST S-MAX 163KM AUTOMAT POWER SHIFT 2010
Triumph ROCKET III 2300ccm |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-07-2012, 23:58
|
|
|
To ten silniczek na fotce zaznaczony dużym czerwonym 'kółkem'
Małe kółko to miejsce wkręcenia jednej z dwóch śrub i to jest jedyna do której jest dostęp.
Druga to abstrakcja - wymacać jej nie można, a odkręcenie to pojęcia nie mam - chyba trzeba rozebrać pół autka
Mój 'sprytny plan' : kupić używkę (zamówiłem już), rozebrać by oblookać w środku - gdzie jest potencjometr i ten wkręcony nawiercić i zapryskać tam 'gdzie trzeba' chemią do potencjometrów.
Generalnie - potencjometr tego serva pada w 'środkowym położeniu'. U mnie pomaga przekręceniu temp na max i cofnięciu. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 12-09-2012, 21:57
|
|
|
przerabiałem to już u siebie,tez tyrkotało wyjąłem ten silniczek rozkręciłem przesmarowałem,założyłem i działa już dosyć długo.Do tej drugiej śruby dostałem się robiąc otwór w tej plastikowej obudowie(jak rozbierałeś to wiesz o co chodzi). Oczywiście odpowiednie narzędzia też ważne giętka przedłużka do tego mały uchwyt z grzechotką.Kombinacji było trochę,ale działa i zapomniałem o problemie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
magicadm
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4 AT, śp Lancer CK1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 101 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2012, 22:07
|
|
|
skull, dzięki za wskazówki. Zrobiłem tak jak piszesz.
Niestety ścieżki potencjometru mam mocno wydarte - więc czyszczenie nie pomogło. Musiałem delikatnie przegiąć ślizgi na zdrową część ścieżki. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 12-09-2012, 22:12
|
|
|
ważne,że działa ale robota upierdliwa |
_________________
 |
|
|
|
 |
|